Åh , hvor skønt !!!
Fra : coppi

Dato : 27-08-01 21:54

Hej . Ja , så er høsten overstået og de to " grimme " har igen fået 7 tønder
land at spadsere rundt på.
Det er så sjovt at se dem ,når mejetærskeren endelig har lavet spor op til
den lille skov vi har for enden af marken.Så har de travlt med at komme på
udflugt.
Det er en dejlig tid vi går i møde nu.Nu bliver der tid til hundetræning og
lange ture i skoven igen.Og ikke at forglemme hyggelige mørke aftener
indendørs.Jeg mener det !!!
I år har det været fygtelig hektisk , fordi vi har bygget om.
Jeg synes aldrig vi har tid til at nyde sommeren . Det går bare alt for
hurtigt.
Så , velkommen efterår.

Bare , sådan en lille efterårs hilsen.

coppi

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-01 09:17

> Og ikke at forglemme hyggelige mørke aftener
> indendørs.Jeg mener det !!!

Ja, der er noget over det at sidde inde en aften og se sneen falde i store,
hvide flager imens kalenderlyset brænder og de, for 30. år i streg sender de
samme jule-programmer i TV, -dem man bare ikke kan undvære, samtidig med at
man sluprer i en kop varm cacao med flødeskum... Uha, nu glæder jeg mig helt
til jul og håber på der falder sne til december:)

Forresten, for ikke at tale om når hundende kan galloperer over snedækkede
marker og ruller sig glad i sneen:) *drømmer*

Rinnie Ilsøe

Fra : coppi

Dato : 28-08-01 09:34

Hej Rinnie.

Ja og hundene der ligger ved ens fødder og snorker højlydt efter en lang tur
i skoven.
Og gløgg og æbleskiver sammen med hele familien 1. juledag.
Ikke at forglemme grønlangkålen og medisterpølsen.
Og julepynten.
Og åh , ja jeg elsker også vinteren.

coppi

PS der er altså næsten 4 mdr til ,men næsten kun 2,5 til de begynder at
pynte i forretningerne.

Fra : Bare Figowitz

Dato : 28-08-01 09:49

"coppi" <annie321@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Og åh , ja jeg elsker også vinteren.

Ikke at forglemme det allerbedste....hundenes store, kraftige og tykke pels
som de får om vinteren.
Så er de rigtig gode som fodvarmere i fodenden af sengen

PS: Og så skal græsset ikke slåes !
--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som også skal have lavet Websiden færdig -

Fra : Heidi Høegh

Dato : 28-08-01 10:16

R. Ilsøe <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dsIi7.11$wz2.6130754@news.orangenet.dk...
> [...]
helt
> til jul og håber på der falder sne til december:)

Hej mine kære vintervenner

Hvor er det bare herligt at læse om andre der ELSKER vinteren, jeg har altid
været stor nyder af vinteren, og det er for mig det bedste tidspunkt på hele
året.

For det er nemlig bare skønt og sidde med en kop varm kakao, der er gang i
brændeovnen, hundene ligger foran godt trætte af at lege i sneen,
stearinlysene er tændt og det er kul sort udenfor, ja se det er bare hygge.

Jeg glæder mig også.

Har flere gange overvejet at investere i en maskine der kan lave sne året
rundt, men det er ligesom aldrig blevet til noget

Med håbet om en hvid vinter
masser af vinterhilsner
Heidi Høegh

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-08-01 10:25

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mig helt
> til jul og håber på der falder sne til december:)

Det var da en utrolig masse uhyggelige og ulækre ting du kunne nævne i
så kort et indlæg .. jeg hader vinter og efterår, sne, regn og kulde
og mørke aftener .. og kalenderlys og andre lys stjæler ilten fra mig
.... og varm kakao med flødeskum smager ækelt og er fed og klæbrig ...
og december utålelig af gaveræs osv .. jeg glæder mig bestemt ikke men
drømmer og at bo i et klima hvor temperaturen aldrig kommer under et
par og 20 grader ... nå men hver sin smag .. kan du have en god dag ..
tirsdagshilsfra Ami

Fra : Bare Figowitz

Dato : 28-08-01 11:09

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> drømmer og at bo i et klima hvor temperaturen aldrig kommer under et
> par og 20 grader ... nå men hver sin smag .. kan du have en god dag ..

Prøv:
http://www.gomaldives.com/

*plonk*

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-01 15:21

> *plonk*

Hov... hehe... Plonker du Ami fordi hun ikke brydder sig om vinteren og
fordi hun ikke kan tåle fedt? vi har vel alle ret til en holdning... Eller
vil du nu også plonk'e mig fordi jeg ikke tror på julemanden(c;

Rinnie

Fra : Bare Figowitz

Dato : 28-08-01 15:42

> Hov... hehe... Plonker du Ami fordi hun ikke brydder sig om vinteren og
> fordi hun ikke kan tåle fedt? vi har vel alle ret til en holdning... Eller
> vil du nu også plonk'e mig fordi jeg ikke tror på julemanden(c;

Næææ...men jeg brød mig blot ikke om hendes formularing om vinterens charme
eller mangel på samme . Det virkedede lidt på mig at hun hånte dig og det
bryder jeg mig ikke om folk gør ved hinanden. Men måske I kender hinanden
skal jeg ikke kunne sige?

Hvis du ikke tror på Julemanden så er det fordi du aldrig har mødt ham
Rent faktisk findes han og han har endda sin egen hjemmeside. Se selv:
http://www.santa-claus.com/

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som også skal have lavet Websiden færdig -
- http://home.worldonline.dk/~figowitz/ -
- Og som tror på Julemanden og Nisser -

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-01 15:50

> [...]
det
> bryder jeg mig ikke om folk gør ved hinanden. Men måske I kender hinanden

Ja, Ami og jeg har skrevet en del sammen privat og vi bor' ikke langt fra
hinanden... Kan være vi kør' med en uforståelig "Ribe Amt humor?" hehe. Men
jeg gir' dig ret i, at folk der håner er ikke værd at bruge tid på, men jeg
er nu sikker på det ikke var hvad Ami gjore der:)

> Hvis du ikke tror på Julemanden så er det fordi du aldrig har mødt ham
> Rent faktisk findes han og han har endda sin egen hjemmeside. Se selv:
> http://www.santa-claus.com/

Uha, den må jeg hellere lige se på...(c:
Han var da iø. fast besøgende i den børnhave jeg gik i for mange år siden...
og stor var min skuffelse da jeg opdagede det var min egen far der gemte sig
bag alt skæget. Haha.

Rinnie Ilsøe

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-08-01 16:07

.. Men
> jeg gir' dig ret i, at folk der håner er ikke værd at bruge tid på,
men jeg
> er nu sikker på det ikke var hvad Ami gjore der:)

Nej selvfølgelig skal man ikke håne og du har ret i at det bestemt
helleri ikke var meningen .. det må være den Ribeamtjargon der gør sig
gældende ..

> [...]
siden...
> og stor var min skuffelse da jeg opdagede det var min egen far der

Tja da jeg var barn kom julemanden hver eneste juleaften .. hvor blev
jeg skuffet da jeg fandt julemandens tøj oppe i et skab på loftet en
høj sommerdag, for så begyndte brikker ne jo at falde på plads og en
illusion bristede .. nok den første illusion kunne jeg forestille mig
masser af hils fra Ami

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-08-01 15:57

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:65Oi7.24406$Ay1.676327@news000.worldonline.dk...

> [...]
dig og det
> bryder jeg mig ikke om folk gør ved hinanden. Men måske I kender

Altså hvad Rinnie sikkert også er klar over var det bestemt ikke min
hensigt at håne hende .. men det var da vældig pænt af dig at tage
hende i forsvar .. men ser du den charme du og andre ser i
efteråret og vinteren kan jeg slet ikke se .. de virker for mig som et
helvede der næsten er umuligt at komme gennem fordi mine lunger og
bronkier da har det endnu værre ... jeg er multiallergiker, har
kronisk astma og kronisk obstruktivlungelidelse og kronisk bronkitis
og efteråret og vinteren .. kulden og fugten er bestemt ikke noget
mine lunger bryder sig om alene det at gå ude fra og ind eller
omvendt kan grundet for stor temperatursving fremkalde et mega
astmaanfald ... .og den mørke tid er ved at kvæle mig fordi jeg
mangler lys ... der findes jo også mennesker der ikke kan klare
sommeren og varmen .. og da stor trives jeg men derfor plonker jeg da
ikke de mennesker der ikke kan lide/tåle varmen og sommeren .. men du
kunne jo selvfølgelig ikke vide dette ..
Havengodaftenhils fra Ami

Fra : Bare Figowitz

Dato : 28-08-01 16:13

> bronkier da har det endnu værre ... jeg er multiallergiker, har
> kronisk astma og kronisk obstruktivlungelidelse og kronisk bronkitis

*Så fik Figowitz røde ører*

Kan nu godt forstå dit synspunkt da jeg kender alt til bronkitis, astma,
manglende lys osv. Det er der desværre ikke så lidt mennesker der lider af.

Min egen allergi/astma/bronkitis har det allerbedst i 20 graders frost og
jeg gennemlever et værre helvede når vi kommer til midten af juli måned og
frem til slutningen af august. Alene den kvælende varme og høje
luftfugtighed får mine lunger til at gå i baglås.

Ang. det manglende lys med efterfølgende depressioner så tager tag det som
en (ubehagelig) oplevelse og tænk altid på foråret og lyset snart kommer
igen (sammen med lopperne, pollen og græsset som skal slåes). Men det er jo
så nemt at sige det nu hvor vi har masser af lys??. Man skal have prøvet det
før man ved hvilket helvede det er at komme igennem. Men køb dig en dværg
gravhund og gå nogle lange ture når solen skinner...det er godt for sindet

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-08-01 17:45

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:TyOi7.24419$Ay1.677477@news000.worldonline.dk...
> jeg gennemlever et værre helvede når vi kommer til midten af juli
måned og
> frem til slutningen af august. Alene den kvælende varme og høje
> luftfugtighed får mine lunger til at gå i baglås.

Varmen og sommeren er livgivende for mig og glæden over varmen
overskygger helt at jeg er allergisk overfor bl.a. samtlige pollen
lige fra hassel der begynder i februar og så hele sommeren og
sensommeren til de sidste svampesporer er væk .. men sådan er vi jo
forskellige ..

.. Men køb dig en dværg
> gravhund og gå nogle lange ture når solen skinner...det er godt for
sindet

Kan slet ikke komme på tale !!!!!!!!! boligforeningen vil ganske
simpelt flippe ... og jeg har ikke plads til flere hunde har nemlig
som du kan se hvis du går ind på http://www.sanwoo.subnet.dk
alleredede et par stykker af slagsen som holder mig i gang .. på den
ene og den anden måde .. hunde er nemlig en af de få ting jeg ikke er
allergisk over for ..

havenfortsatgodaftenhils fra Ami

Fra : Bare Figowitz

Dato : 28-08-01 19:51

> [...]
> alleredede et par stykker af slagsen som holder mig i gang .. på den
> ene og den anden måde .. hunde er nemlig en af de få ting jeg ikke er

Har netop suset forbi din hjemmeside. Ganske oplysende, hvad man ikke kan
sige om undertegnes hp!.
Ang. din Bland Danois så hedder disse racer heroppe nord på enten
"hul-i-hæk-hund" eller "Jydsk Vild Race" men som bekendt så har kært barn
mange navne . Jeg selv har den glæde at trække rundt med en schæferhund
og havde min internet udbyder ikke lukket min konto så kunne du se hende på
min gamle hjemmeside. Endvidere kan jeg se at du er glad for at træne hund
noget som jeg også er men dette deler min hund dog absolut ikke med mig!.
Dog har hun alligevel en BHP III og en SPH samt er avlskåret.
Jeg læste også det du skriver om klikkertræning men den form for indlæring
er der jo ikke så meget nyt i. Der findes masser af træningsformer som
bygger på samme grundprincip blot under forskellige navne. Sikkert opkaldt
efter den lokale træner i hundeklubben??. Mener nu stadig at hunde skal
opdrages ligesom kvinder nemlig hårdt, kontant men med kærlighed

> havenfortsatgodaftenhils fra Ami

ja ja ja i lige måde...Husk at lufte hundene inden du går i seng.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-08-01 23:00

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:dNRi7.25848$Ay1.688847@news000.worldonline.dk...
> [...]
> sige om undertegnes hp!.
> Ang. din Bland Danois så hedder disse racer heroppe nord på enten
> "hul-i-hæk-hund" eller "Jydsk Vild Race"

<> Tak nu kan jeg prale af at jeg kan snakke udenlandsk det er
det jeg siger det udvider ens horisont at have hund ...

> [...]
schæferhund
> og havde min internet udbyder ikke lukket min konto så kunne du se

<> ville gerne se din hund kan du ikke sende et billede ?

> [...]
som
> bygger på samme grundprincip blot under forskellige navne

<> ja da det kan vi da hurtigt blive enige om .. klikkeren er jo et
forstærkningsmiddel langt mere end en træningsmåde ....

Mener nu stadig at hunde skal
> opdrages ligesom kvinder nemlig hårdt, kontant men med kærlighed

<> hvorfor hårdt jeg mener helt sikkert at både børn og dyr skal
opdrages efter de 3 K-er .. kontakt, konsekvens, kærlighed ....

Husk at lufte hundene inden du går i seng.

<> Det er har jeg skam lige gjort ..

godnathilsfra Ami

Fra : Bare Figowitz

Dato : 29-08-01 06:32

> <> Tak nu kan jeg prale af at jeg kan snakke udenlandsk det er
> det jeg siger det udvider ens horisont at have hund ...

Ehmm...hvis du hentyder til sproget "Jydsk", så er det hovedsproget i
Jylland og i følge forsvarstraktaten så har forsvaret af den jyske halvø
første priotet i tilfælde af krig så ergo må det være fint at tale jysk

> <> ville gerne se din hund kan du ikke sende et billede ?

Jo da...bruger gerne 20 minutter på at lede efter et billede af hende,
scanne det ind og sende det via min langsomme 28.8 bps linje

> <> ja da det kan vi da hurtigt blive enige om .. klikkeren er jo et
> forstærkningsmiddel langt mere end en træningsmåde ....

Positiv og negativ forstærkning som det så fint hedder. Heroppe i det mørke
Jylland nøjes vi med at sige "Dygtig" og "Fy" uden at gøre en større
videnskab ud af det

> <> hvorfor hårdt jeg mener helt sikkert at både børn og dyr skal
> opdrages efter de 3 K-er .. kontakt, konsekvens, kærlighed ....

Nu har jeg ikke haft den udsøgte fornøjelse at opdrage børn så jeg ved ikke
ret meget om hvordan disse skal opdrages men med hensyn til hunde opdragelse
så kommer man i hvert fald ikke ret langt uden man har kontakt. Så kan man
have 50 års erfaring og nok så mange træner kurser bag sig for hvis ikke der
er kontakt med hunden så opnår man intet. Det vil sige at der findes andre
metoder men dels er disse ikke særlige humane og dels ulovlige så dem vil
jeg se bort fra selvom mange stadig benytter disse vanvittige
træningsmetoder men det er jo ordsproget med at springe over hvor gærdet er
laveste.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-01 16:07

> [...]
> ikke de mennesker der ikke kan lide/tåle varmen og sommeren .. men du
> kunne jo selvfølgelig ikke vide dette ..

Hej. Sender lige den her igen i tilfælde af at han har dig i sit
kill-filter... Så kan han se den nu:)
Rinnie

Fra : Bare Figowitz

Dato : 28-08-01 17:41

> Hej. Sender lige den her igen i tilfælde af at han har dig i sit
> kill-filter... Så kan han se den nu:)
> Rinnie

Så er det man undre sig over hvorfor Gud skabte kvinderne??.
En hund ville _aldrig_ gøre sådan en ondsindet ting

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som også skal have lavet Websiden færdig -
- Og som vil skrive hvor onde kvinder er! -
- http://home.worldonline.dk/~figowitz/ -

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-01 17:56

> Så er det man undre sig over hvorfor Gud skabte kvinderne??.
> En hund ville _aldrig_ gøre sådan en ondsindet ting

*LOL* Vi er dem de andre ikke må lege med, vi er det ledeste selskab! Hehe

Rinnie Ilsøe

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-08-01 17:55

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej. Sender lige den her igen i tilfælde af at han har dig i sit
> kill-filter... Så kan han se den nu:)
> Rinnie

Hej Rinnie tak for din betænksomhed .. som du ser er han og jeg jo
faktisk ved at komme på bølgelængde og han havde jo ingen mulighed for
at gætte sig til min begrundelse til antipati mod vinteren og
efteråret .. havengodaftenhilsfra Ami ....

Fra : coppi

Dato : 28-08-01 14:31

men
> drømmer og at bo i et klima hvor temperaturen aldrig kommer under et
> par og 20 grader ... nå men hver sin smag .. kan du have en god dag ..
> tirsdagshilsfra Ami

Hej Ami.

Ja,ja men så bliver jeg jo da nødt til at indrømme ,at vi hvert år i februar
tager et par uger eller 3 et eller andet exotisk sted hen.

coppi

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-01 15:19

> Det var da en utrolig masse uhyggelige og ulækre ting du kunne nævne i
> så kort et indlæg ..

Hehe... Ja, ikke at forglemme vores årlige tur i Bilka (Kolding) som ALTID
ender på den sidste åbningsdag de har, hvor alle ræææser uhæmmet rundt med
deres indkøbsvogne for at få fat i de sidste (eller for vores vedkommende
alle) julegaver og parkeringspladsen udenfor er domineret af hensynsløse
bilister, der dytter og parkere på hver en lille bitte tom plet så man 9 ud
af 10 gange rammer en blindgyde der ellers normalt er en gennemgående vej...
Eller de isglatte morgener, hvor selv det mest lige fortov bliver til en
isbane, hvor forlk nærmest ligger i lag... Meeennn for mig har det nu også
sin charme(c:

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-08-01 16:01

> [...]
rundt med
> deres indkøbsvogne for at få fat i de sidste (eller for vores

Det med sidte øjebliksindkøb af gaver osv lyder absolut kendt .. og
det selv om jeg hvert år bestemmer mig til at være tidligere på den ..
..mon jeg nogensinde lærer det .. og jeg kan altså ikke som du se
charmen i det .. sender lige en privat mail til dig .. har gode
nyheder ... havengodaftenhilsfra Amio

Fra : Lill

Dato : 28-08-01 12:55

Nei og nei. jeg får da helt hjemlængsel af at læse jeres inlæg...

Lill fra Norge, men bosat i dette dejlige komplekse land kaldt Danmark....

Ha' en rigtig god uge.

Fra : Alex Linaa

Dato : 28-08-01 13:34

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Forresten, for ikke at tale om når hundende kan galloperer over
snedækkede
> marker og ruller sig glad i sneen:) *drømmer*

Jeps!
Specielt når man er blevet den lykkelige ejer af en Sct. Bernhard, som jeg
glæder mig til at komme ud at "mosle" med i dens rette element.

Vinterhygge
Alex

Fra : coppi

Dato : 28-08-01 18:44

Hej Rinnie.

Det er nu rigtig hyggeligt , at høre fra dig igen.

coppi

Fra : Lily

Dato : 28-08-01 14:50

coppi <annie321@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Sxyi7.23780$Ay1.647557@news000.worldonline.dk...
> [...]
og
> lange ture i skoven igen.Og ikke at forglemme hyggelige mørke aftener

Og hvor er det skønt når vinden suser om ørerne, og hesten næsten danser hen
af stien og er helt oppe på tå pga vinden og alle lydene. Og hunden der
triller rundt i sneen eller suser efter børnene på kælken.
Hvilken dejlig tid...

Hilsen Tina

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-01 15:23

> Og hvor er det skønt når vinden suser om ørerne, og hesten næsten danser
hen
> af stien og er helt oppe på tå pga vinden og alle lydene.

Åh ja, jeg glæder mig til at præsentere min Patrick for en vinter-ridetur.
Han har ikke haft en tilredt vinter endnu og er temmelig... øøhhh... vågen
og på tæer selv om det er 100c udenfor, så han bliver sikkert rigtig sjov
til vinter(c:

Rinnie Ilsøe

Fra : Lily

Dato : 28-08-01 16:14

R. Ilsøe <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hTNi7.42$Bx2.7017611@news.orangenet.dk...
> [...]
> og på tæer selv om det er 100c udenfor, så han bliver sikkert rigtig sjov

Puh ha, det lyder som en delt fornøjelse. Jeg havde i min egen egoisme og
glæde over hesten helt glemt at der også er nye i sneen, næsten lissom bambi
på isen. Heste der ikke har set sne før og bestemt ikke har trådt i det.
Men god fornøjelse og held og lykke når tid er

Hilsen Tina

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-01 17:40

Nu vi snakker heste... undskyld jeg er lidt OT, men har du så set at Pinto
debatten stadig kør' inde i news:dk.marked.privat.dyr ?? jeg har også
skrevet en forklarring på hvad en Pinto er... kort:)

Rinnie Ilsøe

PS. Patrick har været ude i sne. Der hvor han boede før gik de også på fold
om vinteren, men han bliver altid ekstremt kåd når vi ridder i det fri... Vi
red i lørdags hvor det var bagende varmt og alligevel hoppede han rundt som
om det var dejligt køligt! *G*

Fra : Lily

Dato : 28-08-01 18:16

R. Ilsøe <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uPPi7.51$D83.7879839@news.orangenet.dk...
> [...]
Vi
> red i lørdags hvor det var bagende varmt og alligevel hoppede han rundt

Ja.
Det er da ok at der er folk, der ikke ved det, man lærer jo hele livet. Men
at svare folk på den måde er lidt for meget. Lakken måske?
Ellers er de nært beslægtede

Hesten er et skønt dyr, fuld af overraskelser.Lige nu er jeg igang med en
bog af Klaus Hempfling om horsemanship. Jeg glæder mig til at prøve det i
praksis.

Hilsen Tina

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-01 19:02

> Lakken måske?
> Ellers er de nært beslægtede

haha... Lige netop det skrev jeg i et svar til *Teletubbies*

> Lige nu er jeg igang med en
> bog af Klaus Hempfling om horsemanship. Jeg glæder mig til at prøve det i
> praksis.

Ja, det er jeg også travlt igang med... Jeg er bare ikke nået længere end
til denne side http://micjen.homepage.dk/ men der er også masser af god og
brugbar information der om det... Så er det bare at få bygget en 8m cirkel
til Patrick... hehe... Jeg glæder mig til at se om jeg kan få ham til at gå
fra mig. han er af den type, der vrinsker og kommer galloperende så snart
han hører min stemme(c:

Rinnie