killing
Fra : René Damgaard

Dato : 27-08-01 21:12

Hej alle.
Der skulle vel ikke være nogen der har en helt hvid killing de vil sælge.
Jeg har en kat i forvejen som er 5 år gammel og sterealiseret. Hun er en
total udekat og nogen gange går der flere dage mellem jeg ser hende. Hun har
været væk i 4 måneder for 2 år siden. Derfor vil jeg gerne have en kat mere,
så er der chancer, at ihvertfald en er hjemme ad gangen.

på forhånd tak
René Damgaard Pedersen

--
FCK Campeone 2000-2001
success is tempory - loyalty is forever

Fra : Nielsen

Dato : 28-08-01 06:27

Jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at mange helt hvide katte er døve.
Jeg ved ikke om årsagen er en gendefekt.
Men det kan jo være at opdrætterne i gruppen ved noget om det.

Lisbeth

René Damgaard <fckrene@mail.dk> skrev i en

Fra : Praxis©

Dato : 28-08-01 08:59

Hej Lisbeth

Det er kun hvide katte m/blå øjne der har en tildens til at være født døve.
Og det er ikke alle et sker for.
Det er iøvrigt det samme med heste og hunde. Har de blå (Glas) øjne, så er
sandsynligheden for døvhed stor.
Og dyr med "odd-eye" har ofte nedsat hørelse/ døv på det øre, der er i samme
side som det blå øje.

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Må Gud bevare mig i stille vand, i stormfuldt klarer jeg mig selv.
(Spansk ordsprog)
http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : Nielsen

Dato : 28-08-01 14:11

Ok. Min mors hvide kat havde også blå øjne.

Lisbeth

Praxis© <peng@city.dk> skrev i en news:9mfj0o$2ceq$1@news.cybercity.dk...

Fra : stone

Dato : 28-08-01 15:17

kat

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-08-01 16:06

Hej med dig

Der er en gruppe, der hedder dk.test - specielt beregnet til... tests!

Mvh. Camilla

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-08-01 16:55

Det er ikke helt rigtigt genet for døvhed er forbundet med den hvide farve
ikke med øjenfarven, dvs alle katte med hvidt har større risiko for døvhed,
jo mere hvidt jo større risiko. Det er bl.a. derfor tyskerne taler om at
forbyde alle katte, hvor hvidt er den dominerende farve.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats