Hvad er det værd.
Fra : Jon Dough

Dato : 27-08-01 21:23

Hej gruppe.

Jeg er ved at sælge min computer til en af mine kammerater, men er meget i
tvivl om hvad der er en god pris for følgende konfiguration.

Hvis der er nogen der vil give et slag på tasken vil jeg blive meget
taknemmelig.

Intel Pentium II 333 Mhz Celeron A,
64 MB SD-Ram,
2 stk. Quantum-harddiske (5,1 GB & 1,2 GB),
TEAC 4x SCSI-brænder (meget stabil),
Toshiba 32x SCSI-cd rom drev,
ASUS Riva TNT 16MB Grafikkort,
D-Link 10/100 Mbit Netværkskort,
SoundBlaster AWE32 lydkort (kompatibelt med alt),
Diskette-drev,
Adaptec 2920 SCSI-Controller,
ASUS P2B ATX Motherboard med 2 USB-porte,
ATX-Kabinet,
Tastatur & Mus.

Sælges samlet (uden skærm).

Alle drivere medfølger samt evt. original emballage til de fleste dele.

Fra : Mogens

Dato : 27-08-01 21:37

On Mon, 27 Aug 2001 22:23:09 +0200, "Jon Dough" <vendelbo@t-online.de>
wrote:

> [...]
>tvivl om hvad der er en god pris for følgende konfiguration.
>
>Hvis der er nogen der vil give et slag på tasken vil jeg blive meget

Hej

Det kan altså ikke både være en Pentium II
og en Celeron A. Det er 2 forskellige CPU'er

Mvh Mogens

Fra : Jon Dough

Dato : 27-08-01 21:48

Så er det sjovt at alle forhandlerne ikke blev sagsøgt for svindel dengang
disse processorer var aktuelle!

På deres fine gadeskilt stod der nemlig Pentium II XXX Mhz og småt i
parantes bagefter at det var en celeron A.....

Fra : Mogens

Dato : 27-08-01 23:05

On Mon, 27 Aug 2001 22:48:25 +0200, "Jon Dough" <vendelbo@t-online.de>
wrote:

> [...]
>
>På deres fine gadeskilt stod der nemlig Pentium II XXX Mhz og småt i
>parantes bagefter at det var en celeron A.....

Tjae, nu har jeg ikke set det skilt, men hvis jeg havde,
så havde jeg nok gjort dem opmærksom på deres fejltagelse.

Jeg har både en Pentium II og en Celeron CPU
og det er så absolut ikke det samme.
Pentium II er en hel del ældre en Celeron, som
først kom samtidigt med Pentium III

Fra : DWM

Dato : 28-08-01 05:17

> Tjae, nu har jeg ikke set det skilt, men hvis jeg havde,
> så havde jeg nok gjort dem opmærksom på deres fejltagelse.
>
> Jeg har både en Pentium II og en Celeron CPU
> og det er så absolut ikke det samme.

Det er vel heller ikke det han siger. I grund og bund er en
celeron en nedgradering af P2/P3.

> Pentium II er en hel del ældre en Celeron, som
> først kom samtidigt med Pentium III

Celeron kom før Pentium 3. Faktisk på omkring samme tidspunkt som
de første P2 350/400 med 100mhz bus kom frem.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress