kolik og kiropraktik
Fra : Morten Hansen

Dato : 27-08-01 19:15

Vi har en lille datter på snart 6 uger som lader til at have svære mavekneb,
især om aftenen. Vi er begyndt at gå til kiropraktor med hende. Første gang
kunne vi virkelig mærke at det havde en effekt (uden dog at det forsvandt
helt). I dag har vi været hos kiropraktoren for 2. gang og vi synes ikke
helt at vi ser den samme effekt - men måske skal vi bare se tiden an.

Vil I, som har haft gode - og dårlige - erfaringer med kiropraktisk
behandling af kolikbørn, ikke skrive herind og fortælle lidt om hvordan det
var for jer? Vi er meget interesseret i at høre andres beretninger.

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 27-08-01 22:36

Hej Morten!

Vores datter havde kolik de første 4 måneder. Da hun var 1½ måned gammel gik
vi til en kiropraktor med hende, for på det tidspunkt kunne vi ikke holde
det ude mere. Eller sagt på en anden måde, vi kunne havde solgt hende.

Som jer kunne vi allerede første gang mærke en forskel, men det var først 3.
gang vi rigtig kunne se forandringen. Søvn og spise rytmen blev bedre og hun
roligere.

Hun var til kiropraktor i alt 6 gange, og det var lige hvad der var behov
for. For uden hjælpen fra kiropraktoren, var vi nok gået fra forstanden. Og
i dag har vi en glad og livlig pige.

Vi ved hvor hårdt det er med kolik, og vi kan kun fortryde en ting, at vi
ikke gik til kiropraktoren noget før.

Held og lykke

Hilsen

Pia og Jesper

Fra : Michael Jorgensen

Dato : 30-08-01 09:33

Jeg tror mest på at kolik meget sjældent fortsætter ud over 3-mdr.
alderen (lægeudsagn, det kaldes også 3-måneders kolik). Vores pige havde
kolik indtil hun var ca. 10 uger, så gik det over ganske pludseligt (i
løbet af 2-3 dage). Hvilken lettelse! Det er bare for uretfærdigt at en
så lille skabning skal have så ondt!

Vi forsøgte en enkelt gang med zoneterapi, og lurede ved den lejlighed
lidt om hvad terapeuten gjorde. Men når alt kommer til alt, tror jeg det
der hjalp mest var når vi satte os ned med vores datter, erkendte at hun
havde ondt og at der reelt ikke var noget at stille op (hvorved vi
voksne faldt lidt til ro), for det virkede som om det beroligede hende i
sig selv. Let massage under fødderne, stryge over maven, tale roligt og
beroligende til hende osv. - det var faktisk det det hjalp os alle
igennem det.

Jeg har 0 fidus til kiropraktor-behandling - problemet er ikke knogler
eller led, men simpelthen et umodent mave/tarm-system. Og på det hjælper
kun tid (og ind i mellem kamillethe...). Men man er villig til at
forsøge næsten hvad som helst - bare det vil hjælpe!!

Men først og fremmest - hvad der kan berolige forældrene og dermed give
barnet 100% tryghed, det er værd at forsøge.

Med venlig hilsen,
Michael.

Fra : Troels Majgaard

Dato : 30-08-01 21:56

Vi havde en knægt med en smule kolik. Jeg ved godt, at I er igennem et
større helvede, end vi var, men alligevel har vi prøvet, hvordan det er. Det
vi gjorde, var at prøve zoneterapi. Det var helt utroligt, så hurtigt det
virkede. Han var afsted to gange, inden det var væk. Man kunne se på ham, at
hun havde fat i noget af det rigtige, det gjorde skide ondt på ham, men det
gik hurtigt over igen. En ting der undrede mig, var, at hun også ville
behandle min kone - jeg har altid været meget skeptisk overfor alternativ
behandling, men med det her blev jeg overbevist. Man kunne se på min søn, at
det gjorde ondt, når hun behandlede min kone. Det gjorde også meget ondt på
hende, og de blev begge meget trætte bagefter. Nå men jeg ville bare sige,
at det er et forsøg værd.

Venlig Hilsen

Troels

Morten Hansen <trima@mail.dk> skrev i en