Er dette min nye PC ????
Fra : Christopher Tracy

Dato : 27-08-01 18:38

Hej der...

Jeg har her prøvet at sammensætte en PC, som jeg salv vil bygge, men vil
lige være sikker på at det er OK, og at det kan køre sammen det hele, så
kommentarer udbedes....også hvis der evt. er noget jeg har glemt.
(Det jeg er mest i tvilvt om er, CPU - bundkort og Ram)

Her er den så:

Kabinet: Cordegen -ATX-6001 Miditower, Ext/Int.:2 x 3½" + 3 x 51/4" / 2 x
3½", Expansion slots 8, PSU 300W - ved www.m-e.dk (Multimedia-Experten
A/S) - 319,- + fragt 75,- = 394,-

Bundkort: Asus A7M266 ATX - ved www.xdata.dk - 1625,- + fragt 90,- = 1715,-

Processor: Athlon Thunderbird 1400MHz Socket A / FSB 266MHz - ved
www.bjtrading.dk - 1228,- + fragt 45,- = 1273,-

Køler: Global Win WBK38 (socket A) - ved www.one4hardware.dk - 279,- + fragt
50,- = 329,-

Ram: DDR-SDRAM PC2100 Samsung 256 MB - ved www.compumail.dk - 459,- + fragt
50,- = 509,-

Harddisk: IBM DeskStar 60GXP 40GB - ved www.bjtrading.dk - 1087,- + fragt
45,- = 1132,-

Grafikkort: Hercules 3D Prophet 4500 w/TV-Out Retail - www.midtdata.dk -
1375,- + fragt 40,- = 1415,-

Lydkort: Creative Labs Soundblaster Live! Player 1024 Bulk (hvad betyder
det - bulk ?) - ved www.bjtrading.dk - 438,- + fragt 45,- = 483,-

Netkort: D-Link DFE-538TX WOL - ved www.xdata.dk - 199,- + fragt 90,- =
289,-

Diskette-drev: Sony - ved www.systemplus.dk - 139,- + fragt 60,- = 199,-

DVD-drev: Aopen DVD-1648 Retail 16x/48x - ved www.xdata.dk - 673,- + fragt
90,- = 763,-

Brænder: Hewlett Packard CD-Writer 9510i - ved www.one4hardware.dk - 1539,-
+ fragt 50,- = 1589,-

Skærm: AOC 7VLR 17" - ved www.alcotini.dk - 1539,- + fragt 65,- = 1604,-

Pris i alt: 10874,- (forudsat der kun er ét fragt-gebyr på vare købt det
samme sted)

Og måske:

SCSI-kort: Acard AEC-6712TS - ved www.shg.dk - 255,- + fragt 40,- = 295,-

Fra : Christopher Tracy

Dato : 27-08-01 18:55

hej igen...

> også hvis der evt. er noget jeg har glemt.

det var der så, disse kort:

I/O-kort: 2 x seriel / 1 x parallel port PCI - ved www.compumail.dk 199,- +
fragt 50,- = 249,-
USB Card 4 port - ved www.compumail.dk - 179,- + fragt 50,- = 229,-

Så ryger prisen godt nok op i 11352 - men vel egentlig stadig billigt
ikk'...

Skulle måske lige skrive at grunden til der ikke er keyboard, mus og
højtalere med er at næsten lige har købt nyt...

/C.T.

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 27-08-01 19:27

Mange af de ting kan du købe hos den samme forhandler, så sparer du
fragten - og ofte er der ikke så stor forskel på de billige forhandlere. Jeg
kan se at du bla. overvejer shg.dk - dem har jeg selv haft gode erfaringer
med - billige, hurtige og venlige til at tage et utilfredsstillende bundkort
retur (det er jo ikke deres skyld at producenten laver noget ustabilt noget
:)).

Jeg ville dog overveje et andet bundkort, f.eks. et Gigabyte 7DXR til 1699.

Kasper

Fra : Christopher Tracy

Dato : 27-08-01 19:46

hej

> Jeg ville dog overveje et andet bundkort, f.eks. et Gigabyte 7DXR til
1699.

Og det vil også køre fint/godt sammen med den processor jeg har valgt ?

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 27-08-01 20:49

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> hej igen...

> [...]

Hvad er der galt med den serielle og parallelle port på bundkortet? Og hvad
med USB portene på bundkortet? Har du brug for så mange USB porte, at du
ikke kan nøjes med dem?

/Anders.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 29-08-01 17:08

Hej igen....(det var så det kursus )

> Hvad er der galt med den serielle og parallelle port på bundkortet? Og
hvad
> med USB portene på bundkortet? Har du brug for så mange USB porte, at du
> ikke kan nøjes med dem?

Ja der kan man bare se...det var jo derfor jeg spurgte herinde, jeg er jo
helt grøn på nybygger-området, jeg var egentlig ikke klar over at de sad på
bundkortet (hvor mange sidder der derpå ?)

Men det bliver det jo kun billigere af - selv om det ikke er meget

Der var én der skrev at den blæser jeg havde valgt larmede for meget - hvad
skulle jeg så ta' og vælge istedet ?

/C.T.

Fra : Hellfire

Dato : 27-08-01 20:25

> Bundkort: Asus A7M266 ATX - ved www.xdata.dk - 1625,- + fragt 90,- =
1715,-

Asus er altid godt, så jeg ville helt klart satse på det du har valgt.

> Køler: Global Win WBK38 (socket A) - ved www.one4hardware.dk - 279,- +
fragt
> 50,- = 329,-

Larmer den ikke lige i overkanten, men ok det er dit valg.

> Lydkort: Creative Labs Soundblaster Live! Player 1024 Bulk (hvad betyder
> det - bulk ?) - ved www.bjtrading.dk - 438,- + fragt 45,- = 483,-

Bulk betyder at du ikke får det i en flot kasse med masser af software, men
at du kun får et lydkort + en cd med driver. Jeg køber altid bulk vist det
er billigere :)

Mvh henrik

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-08-01 20:37

Uha HP brænder, hp laver meget gode printere, men ikke cd brændere, jeg
ville personligt hellere vælge en LiteOn 12/10/32 til kr. 791,- end en hp
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274847892

Jeg fortræker selv en Scsi brænder fremfor en ide, men hvis du vil ha den
bedste ide brænder skal du vælge en Plextor som kan være en 32/12/10 op til
en 40/24/10 som koster fra Kr. 1399,- til Kr. 1935,-

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274667910

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274667917

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274667918

Fra : Christopher Tracy

Dato : 27-08-01 20:55

Hej der...

Tak for de hurtige og brugbare indlæg....men nu vil jeg først vende tilbage
om et par dage....(skal på kursus)....så vil jeg kigge på det, og se hvad
jeg kan finde ud af....

/C.T.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 29-08-01 18:54

Hej...

> Jeg fortræker selv en Scsi brænder fremfor en ide

øøøhhh hvordan er det nu .... hvis jeg vælger en scsi brænder så skal jeg
ha' et scsi-kmort eller hva' ?

/C.T.

Fra : KO

Dato : 27-08-01 21:31

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:aAvi7.23504$Ay1.635533@news000.worldonline.dk...
> Skærm: AOC 7VLR 17" - ved www.alcotini.dk - 1539,- + fragt 65,- = 1604,-

Hmm.. sådan en fin PC, og så sådan en billig skærm!!! Den tror jeg, du skulle ofre lidt mere på!!! Den holder trods alt længere tid,
end din PC

Fra : Christopher Tracy

Dato : 29-08-01 17:17

Hej ???

> Hmm.. sådan en fin PC, og så sådan en billig skærm!!! Den tror jeg, du
skulle ofre lidt mere på!!! Den holder trods alt længere tid,
> end din PC

Hvad er der galt med AOC, den 15" jeg har, har da virket upåklageligt i ca.4
år nu ? Hvad skal jeg så ta' istedet for ?

/C.T.