SPØRGSMÅL
Fra : Hans Pedersen

Dato : 27-08-01 17:59

Jeg ved ikke om det er her jeg skal spørge, men jeg prøver.

Når jeg har haft min PC. åben hele dagen, og været på nettet mange gange, så
sker det ofte når jeg vil lukke ned,at der kommer en blå skærm med fejl der
hedder!!!
Alvorlig Undtagelse OE ved 24 X COO1AABA
og så vil den ikke lukke ned.
Hvad er der galt håber på HJÆLP.
Er der et sted hvor man kan se sådan fejlkoder.
Så må jeg slukke på tårnet (det er ikke godt) med det resultat at den næste
gang jeg starter, kører en SCANDISK.
På forhånd tak, jeg er ikke nogen ørn til dette så jeg håber på et svar som
selv jeg kan forstå og bruge.

Med venlig hilsen
Hans Pedersen
Hvidovre

Fra : Madsen

Dato : 27-08-01 20:13

"Hans Pedersen" <swan@b2mail.dk> skrev:

> [...]
> hedder!!!
> Alvorlig Undtagelse OE ved 24 X COO1AABA

0E og ikke OE.
Fejl med 0E er svære at spore, men ofte er de hardwarerelaterede
og kan være mange forskellige ting. Siden du siger at det er når din
pc har været tændt hele dagen, så kunne det vel tyde på at den
bliver for varm, men det behøver langt fra at være tilfældet.
Det kan være fejl på bundkort, processor, RAM osv. men måske
du kan finde noget på denne side:
<http://www.infinisource.com/techfiles/fatal-0e-errors.html>
Som du kan se kan det være mange ting.

Til en anden gang kunne du så ikke skrive et mere sigende ord i
emnelinien fremfor "SPØRGSMÅL" ?
For det første bliver det at skrive med store bogstaver regnet for at
råbe på opmærksomhed og sæt nu alle blot skrev HJÆLLPP!!! eller
SPØRGSMÅL i emnelinien. Så var det jo ikke til at finde rundt i.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.