bunke-put forsøg...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-08-01 17:04

nu er der efterhånden gået lang tid siden vi har fået rasmine og jeg har nok
haft en hemmelig drøm om at de skulle sove i bunke.... men nej*G* ingen af
de to selvstændige missere har været interesseret.... der skal STORE sager
til hvis de skal ligge under en meter fra hinanden.....

normalt leger de fint.... især tagfat er et stort hit hvor sweety lader som
om at rasmine er fryyygtelig farlig og springer en halv meter i vejret*G* og
fræser gennem huset*G*

så i dag havde rasmine og jeg lige en nusseseance på sofaen... hun lå rigtig
og puttede sig halvt under tæppet ( jeg tror faktisk hun efterlignede
mig*G*) og rørte sig ikke ud af flækken da jeg rejste mig men sov trygt
videre.....
sweety lå i en bunke på gulvet, godt rullet sammen og sov......
"nej nu" tænkte jeg....... "nu skal det prøves"
jeg samlede blidt sweety op( så blidt man kan med 5½ kg kat*G*)... han
kiggede søvnigt op på mig..... men fandt sig i det...... så puttede jeg ham
hen foran rasmine...
den lille dejlige dame begyndte med det samme at vaske ham i ansigtet og i
ørerne.... herren fandt sig i det i kort tid men kun til jeg gik så rejste
han sig og kiggede på rasmine med et blik der sagde " du må da være blevet
tosset"...
øv tænkte jeg så... knurrede lidt over dem men lod dem være*G*

senere lå de så i henholdsvis sofaen og stolen og sov..... ok.. tænkte jeg..
vi prøver igen....
denne gang flyttede jeg rasmine..... hun kom hen foran sweety og begynte at
putte sig ind til ham.... han begynder at knurre og brumme og bider fat i
halsen på hende.... ikke hårdt kunne jeg se.. men kun lige for at markere at
" det vil jeg altså ikke have"...... og hun trak sig let væk og så hoppede
han ned..... øv igen

hvad gør jeg så nu??
opgiver jeg eller skal jeg forsøge et par gange mere???
har jeg været for sent ude??
er der nogen der har gode råd når det gælder to voksne katte???
eller skal jeg bare acceptere at sweety ikke gider det?
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-08-01 17:21

Hej Sabina

Neo gider ihvertfald heller ikke det pigesoveri *G*
Og stakkels Dixie vil så gerne putte sammen med ham.

Tror man skal lade dem gøre som de nu vil, uden at pådutte dem noget. Jeg
kunne forestille mig at de bliver sådan lidt anti overfor hinanden, hvis man
forsøger at "tvinge" dem til at putte sammen.
Men måske der er et par gode råd, her i gruppen og så tager jeg da også
gladeligt imod dem *S*

Hilsen
Joan,
Neo som siger Hi5 til Sweety og Dixie som spørger om Rasmine vil putsove med
hende.

Fra : Kate

Dato : 27-08-01 20:24

Hej Sabina,

Johan og Sofie ligger _aldrig_ i arm. Ingen af dem gider. Da de var små
lå de næsten altid sammen, men efterhånden som de voksede til holdt de
op.
Oliwer var naturligt en hyggefis, da Sofie aldrig ville ligge i arm med
ham tog han Johan, som accepterede lømlen, men bestemt ikke kunne finde
på at opsøge det selv.
Jeg må gi' Joan ret. Jeg ville ikke forsøge at tvinge dem, tænk hvis
det gjorde dem alvorligt uvenner. Det ville jeg ikke risikere. Desuden
tror jeg at man skal lade dem selv bestemme. De bestemmer ikke hvem de
skal bo sammen med, men de kan da i det mindste selv bestemme hvem de
vil lligge i arm med, også hvis det ikke er nogen
Bare mine 25 ører!
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Cindie

Dato : 28-08-01 08:39

Hejsa

Jeg kommer til at tænke på de katte hjemme hos min mor. De er nu heller ikke
meget for at putte, men da Pjevs boede hjemme hos dem, blev det puttet på
afstand inde hos min mor inde i hendes seng, Det foregik på den måde at: min
mor ligger på siden inde i sengen med henes hun liggende oven på hendes
hovede som en ekstra paryk. Pjevs ligger ved siden af hendes hovedpude foran
hendes ansigt så hun ikke fryser næsen, Tascha (min søsters kat) ligger nede
i fodenden op af mine mors fødder. Det var også Taschas skyld at min mor fik
blå mærker nede ved fødderne, da mor ikke turde at flyttede dem og så hun lå
og pressede fødderne sammen. Bare så Tascha ikke blev forstyrret og stak af.
Og den sidste kat Mette skulle ligge på kanten af sengen(hun er absolut ikke
en kælekat)
Det er et sjovt syn når kattede skulle ligge inde hos mor.
Den nyeste kat Gizmo vil meget gerne putte, men det er han for urolig til.
Han har heller ikke lært at det er sjovt at putte inde ved mor.

mvh Cindie og Pjevs som snorksover

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-08-01 11:45

"Cindie" <ciwr@obel.auc.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Han har heller ikke lært at det er sjovt at putte inde ved mor.

begge misserne er putte katte... sweety er en rigtig sofapude.. når han
ligger så LIGGER han altså*G* gerne med maven i vejret......
hvis vi putter under tæppet på sofaen kommer han gerne og ligger og ælter og
savler med et meget saligt udtryk i ansigtet....
han skal helst ligge helt på tværs af os eller i knæhaserne......
rasmine og en øfle-nusse mis..... hun møvler rundt oven på os... gnupper og
skubber og prøver at finde den ALLERBEDSTE plads..... der hvor man både
ligger langt nok væk til at vi skal strække os efter hende og stadig tæt nok
på til at blive nusset............ helst i knæhaserne*G* eller foran
maven*G*

men.. jeg tror faktisk mit lille eksperiment havde et lille breakthrough i
dag..... jeg puttede på sofaen og sweety havde lagt sig i knæhaserne på
mig..... rasmine kommer hen og hopper op lige ved siden af ham...... stopper
og og kigger lidt på ham.. han trækker sig en smule tilbage så rasmine går
videre....
det var faktisk første gang de var så tæt på hinanden på sofaen.... jeg tror
rasmine er MEGET interesseret...... og kender jeg sweety ret så vinder
hun*G*
han er langsom i optrækket men når han først er overtalt går det bedre*G*