Ultra 100 -> FastTrack 100?
Fra : Jonny Jensen

Dato : 27-08-01 14:39

Hej NG! Med den gamle Ultra 66 controller fra Promise kunne man lodde en
ekstra modstand på og flashe med en Fasttrack 66 Bios, og vupti, havde man
en billig ATA66 Raidcontroller. Kan man gøre det samme/noget lignene ved
Promise Ultra 100 så den bliver til en Fasttrack100? Jeg "plejer" at køre
raid 0, men på mit A7M266 er der ingen onboard raidcontroller, og kunne man
spare de ca. 600 kroner prisforskellen er, så var det jo også værd at tage
med Hvad er iøvrigt forskellen på et Ultra100 og et Ultra 100 TX2?
Hvilket er bedst, og kan de begge køre på almindelige motherboards, som fx.
mit A7M266?

Jonny.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-08-01 14:47

"Jonny Jensen" <a@b.com> wrote in message
> [...]
> en billig ATA66 Raidcontroller. Kan man gøre det samme/noget lignene ved
> Promise Ultra 100 så den bliver til en Fasttrack100?

Ja, det kan man godt. Læs mere om det her.

http://geocities.com/promise_raid/raid100_dk.htm
eller
http://www.tweakhardware.com/guide/raid100/

- Lars