Dual Boot hvordan
Fra : HM

Dato : 27-08-01 12:22

Hej

Jeg har læst at man med et program der hedder Partition Magic
kan laves et system hvor der er to styresystemer på hver sin
partition med en valgmenu under opstart, hvordan er fremgangs-
måden ?, og skal der bruges noget ud over partition Magic ?

Kunne man ikke bare oprette 2 patitioner på normal vis og så
installere hver sit OS på hver, og så måaske finde noget billigere
freeware til at lave start-valget ?

hvilke muligheder er der

MVH

HM

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-08-01 12:30

"HM" <henrik-mahler@mail.dk> wrote in message
[snip]
> Kunne man ikke bare oprette 2 patitioner på normal vis og så
> installere hver sit OS på hver, og så måaske finde noget billigere
> freeware til at lave start-valget ?

Jo, BootMagic lignende programmer kan godt findes
http://www.xosl.org/

- Lars

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 27-08-01 13:05

"HM" <henrik-mahler@mail.dk> skrev i en meddelelse
> prøver igen, det jeg sender kan ikke ses på TDC news server

SNIP

> Kunne man ikke bare oprette 2 patitioner på normal vis og så
> installere hver sit OS på hver, og så måaske finde noget billigere
> freeware til at lave start-valget ?
Hej

Her er et freewareprogram, der også kan ændre partitioner 'on the fly' og
clone diske. Jeg har IKKE selv prøvet det, så jeg kender det ikke.

<http://download.cnet.com/downloads/0-10096-100-914828.html?tag=st.dl.10001-
103-1.lst-7-1.914828>

mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : HM

Dato : 27-08-01 13:47

Hej og tak til begge jeg prøver med XOSL først, og regner med at
det vil være smartest at starte med en boot-floppy til det grund-læggende.

FAQ siger:

System. Partitioning can be a destructive >>process for your data, and
should be handled with care. Keeping to a regular Backup policy is highly
fdisk.exe) and copy the XOSL >>installation files to another "XOSL Install"
floppy.

Jeg formatere derfoer en disketter på en anden, (W98SE), maskine ok
vælger derefter "kopier kun systemfiler", regner nu med at Jeg har en
boot-able diskette, finder og overfører herefter format.com, sys.com
samt fdisk.exe til disken som skrevet står

FAQ siger:

enough space for other Operating

min promt ser dog istedet således ud: "A:\>" , og hvis jeg skriver
"A:\>format c: /s" så får Jeg istedet
"A:\>format c> &s" fordi ":" bliver til ">" og "/" bliver til "&"

Den er helt gal, , det er noget me tegnsættet kan Jeg regne ud, hvorfor
virker det dog ikke når boot
disken er lavet på en "dansk" computer

MVH

Henrik