Hvor hurtig er min CPU egentlig?
Fra : Savini

Dato : 26-08-01 20:47

Davs

Kan det virkelig passe at min nye AMD Athlon på 1Ghz kun kører 750 Mhz?
CPU'en sidder på et nyerhvervet Asus A7V133-C (uden Raid) hvor alle jumpere
er sat til Jumper Free Mode. Burde det så ikke være sådan at mb'et selv
indstille sig efter hvor hurtigt CPU'en er eller skal man selv ind og pille
med multiplier og den slags i BIOS for at få den rigtige clock-hastighed
frem? I så fald - hvordan gør man det.

mvh.
Jesper

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 26-08-01 21:06

On Sun, 26 Aug 2001 21:46:50 +0200, "Savini" <normal@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>med multiplier og den slags i BIOS for at få den rigtige clock-hastighed

Gå ind i Bios og sæt din Ram og CPU bus hastighed til 133mhz

det er sikkert en Athlon-C du har fået d.v.s. en 266mhz FSB version,
og kører man den med 100mhz i bus, giver det lidt sig selv at den kun
kører 750mhz
100*7.5 = 750
133*7.5 = 1000mhz

Lasse Bodilsen <-> Sca@BodyCount.dk
A1260@50/BPPC@240/BVPPC/64mb/2gig/Os3.9
Tbird900/GeForceDDR/128mb/47gig/WinXP

Fra : Frenzy

Dato : 26-08-01 21:47

"Savini" <normal@worldonline.dk> wrote in message
> Davs
>
> Kan det virkelig passe at min nye AMD Athlon på 1Ghz kun kører 750 Mhz?

kig i din manual hvordan du sætter fsb til 133 MHz