TDC BredBånd
Fra : Søren

Dato : 26-08-01 16:31

Hej Alle

Er der en af jer der ligger inde med info og TDC's Bredbåndsløsning.

Er det korrekt at der ikke er en router med men, at modemet stadig
indeholder DHCP server.?

Kan man lave NAT eller IP masq. hvorfor ellers have DHCP?

TDC siger det er et stort hul uden sikkerhed, så er der vel ikke porblemer
med porte, og hosting af egen WWW/FTP/MAIL server?

På forhånd tak

Søren

Fra : Steen Suder

Dato : 26-08-01 17:42

"Søren" wrote:

> Hej Alle
>
> Er der en af jer der ligger inde med info og TDC's Bredbåndsløsning.

Jeg bruger det selv.

> Er det korrekt at der ikke er en router med men, at modemet stadig
> indeholder DHCP server.?

Ja, nej.

> Kan man lave NAT eller IP masq. hvorfor ellers have DHCP?

Ja, med ekstra udstyr. Fordi det er måden TDC har valgt at lave
tildelingen af adresser efter.

> TDC siger det er et stort hul uden sikkerhed, så er der vel ikke porblemer
> med porte, og hosting af egen WWW/FTP/MAIL server?

Stort set ingen sikkerhed. Port 25 (SMTP) og 119 (NNTP) er lukket, stort
set nej.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Søren

Dato : 26-08-01 18:08

Tak for svaret Steen

Lyder jo fint nok, TDC fortalte mig dog at modemet indeholdte en DHCP server
Men det lød nu også lidt underlig, det ville jo svarer til en halv router.

Men det vil sig at hvis jeg vil sætte flere PC'er samme så skal jeg enten
sætte en server op eller købe en router, da jeg jo alligevæld skal bruge en
firewall.(btw BB leveres med fast IP).

Ved du om man kan smide ethernetsignalet fra modemet (PPPoE) ind i en switch
samme med resten af nettet. Og på samme switch sætte en server som
DHCP/firewall/NAT. Eller skal PPPoE løbe direkte til netkortet på serveren
og derfra til switchen (de andre PC'er)?

Mvh
Søren

Steen Suder <CAB@earthling.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B8926F3.B63F3249@earthling.net...

ger det selv.

Fra : Christian Christense~

Dato : 28-08-01 19:21

DHCP serveren er ikke i modemet, men befinder sig på en central.

Modemet virker som en brige som forbinder dig til en router på en cenrtral,
og modemet kører derfor helt almindeligt ethernet, og ikke pppoe.

Du kan sagtens tilslutte modemet til en switch, men dog kun tilslutte det
antal PC'er du har IP adr. til. Der er som standart 2 med, men man kan
bestille flere. Hvis man har fast IP adr. har man kun 1 IP adr.

Fra : Steen Suder

Dato : 26-08-01 22:59

"Søren" wrote:

> [...]

Jeg bruger det selv.

> Er det korrekt at der ikke er en router med men, at modemet stadig

Ja, nej.