Boot problem
Fra : Lauge S Jepsen

Dato : 26-08-01 13:52

Jeg har et problem med min AlphaStation når den prøver at boote. Lige efter
den skriver CPU booting, går den istå og skriver (boot dka0.0.0.9.0 -flags
a). Det er det samme hvis jeg prøver at boot den i singleuser mode, så
skriver den bare -flags s istedet for. Hvad er det lige der edr galt, og
hvordan ordnes det...?

På forhånd tak:
Lauge S Jepsen

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 26-08-01 19:58

Lauge S Jepsen wrote:

> [...]
> a). Det er det samme hvis jeg prøver at boot den i singleuser mode, så
> skriver den bare -flags s istedet for. Hvad er det lige der edr galt, og

Hej Lauge S jepsen

Nu kender jeg ikke til AlphaStation's, men det kan lyde som om boot
loaderen er defekt på en eller anden måde.

"boot dka0.0.0.9.0 -flags a" og "-flags s" kan "lyde" som om den ikke
kan finde sin slice (partion) at boot fra.

Prøv, at chekke Compaq's hjemmeside for teknisk dokumentation og FAQ's
omkring boot af Ultrix/Digital UNIX/True 64 UNIX, eller hvad den UNIX
hedder, som du har på AlphaStation'en.
Hvis det ikke er UNIX, så chek også deres dokumentation og FAQ's vedr.
OpenVMS, Linux og Windows NT.

Kent