Kalkmangel!!
Fra : Mirian

Dato : 26-08-01 11:49

Jeg har lige et spørgsmål!

Da jeg ikke drikker mælk, grundet at jeg ikke kan fordøje det, er jeg så i
mangel af kalk?
Jeg spiser helt normalt med lidt grovtoast, rugbrød, frugt, kartofler etc.

Skal jeg tage noget kalk i form af piller eller er min kost dækkende for
kalk behovet??

På forhånd tak!
Mirian

Fra : Bjarne Krog

Dato : 26-08-01 14:51

On Sun, 26 Aug 2001 12:49:11 +0200, "Mirian" <Mirian@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>
>Skal jeg tage noget kalk i form af piller eller er min kost dækkende for

Hej Mirian

Jeg hørte dette i radioen med et ½ øre, (kommer) og spurgte da til ham
der var kommet med det.
Det er i radio syd hver tirsdag formiddag kl. 11-12 Spørg om sundhed
med Carsten Vang Hansen.

Her kommer svarret.....

Tak for din henvendelse. Jeg har ikke sagt, at ældre ikke skal drikke
mælk, men det mættede fedt i mælk er ikke godt for hjerte- og
kredsløb, og kalken i mælk kommer ikke knoglerne til gode, men ryger
lidt ud igen, fordi mælk er syredannende ligesom kød på grund af det
store proteinindhold. Jeg er helt uenig med Fødevaredirektoratet og
Ernæringsrådet i denne henseende. Mælk giver børn og unge kalk, men
ikke ældre. Desuden har de fleste problemer med at fordøje mælken.
Surmælk derimod er sundt for alle.
Vand, der ikke har været kogt, er en god kilde til kalk, og det er
grønsager også.
Jeg vedhæfter mit manuskript til den kommende udsendelse af Spørg om
Sundhed, hvor jeg netop kommenterer dette.
Mange venlige hilsener
Carsten Vagn-Hansen
----------

Her var der så et uddrag med fra hans radio program.

Jeg mener dog ikke at mælk er til menesker, men kun til kalve

Fra : Bjarne Krog

Dato : 26-08-01 22:46

wrote:

> [...]

Her var der så et uddrag med fra hans radio program.

Jeg mener dog ikke at mælk er til menesker, men kun til kalve
---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/