Target virker ikke i min Javascript-menu, ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 26-08-01 11:33

Jeg forsøger at lave en menu med Javascript, men da menuen er venstre del af
et frameset, så skal alle links rette sig mod højre del, der i framesettet
hedder "hovedramme". Jeg har forsøgt at lave menuen sådan:

-----------------------------
<TR>
<TD onclick="location.href = 'get2you.asp'; target='hovedramme'"
onmouseout="this.style.background = ''"
onmouseover="this.style.background = '#99CCFF'"
style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE:
13px">&nbsp;&nbsp;Forside</TD></TR>

Men når man klikker på menupunktet, så udskiftes menu-framen, og ikke den
"hovedramme", som det var meningen.

Jeg har altså lavet "target" på en forkert måde, men jeg har også prøvet
forskellige andre uden at det virkede.

Hvad er fejlen i ovenstående kode? Hvordan skal man skrive linkets "target"
for at det virker?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-08-01 11:28

Jakob Munck wrote:

> <TR>
> <TD onclick="location.href = 'get2you.asp'; target='hovedramme'"

Du skal istedet for location.href have
parent.hovedramme.document.location.href og så skal du fjerne
target='hovedramme'

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jakob Munck