hjælp! jeg kan stadig ikke installere php ~
Fra : Fusty

Dato : 26-08-01 09:09

Davs ng

Jeg har problemer med at få php til at virke på min comp. Jeg har
installeret Apache og php...
jeg har både prøvet en guide inde på: www.webcafe.dk og en inde på
www.phpuniverset.dk
Jeg kan sagtens åbne htmldokumenter, men når jeg forsøger at åbne php3 så
skriver den bare selve koderne(eller hvad man nu kalder det) f.eks.:
<?

echo "det virker!";

?>
nogen gange er der slet ikke noget....

PLEASE! Er der ikke nok nogen der vil fortælle mig hvordan jeg få det til at
virke... eller linke til et sted hvor jeg kan downloade et version af Apache
og php som helt sikkert virker!

Hilsen Fusty

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 26-08-01 09:35

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-08-01 10:20

"Fusty" <Fusty@nerdygamer.dk> wrote in message
> Jeg har problemer med at få php til at virke på min comp. Jeg har
> installeret Apache og php...
[...]
> Jeg kan sagtens åbne htmldokumenter, men når jeg forsøger at åbne php3 så
> skriver den bare selve koderne(eller hvad man nu kalder det) f.eks.:

Hvor mange gange skal vi starte forfra?

Prøv at lægge din httpd.conf et sted på nettet, så vi kan se den.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 25-08-01 10:41

Du kan prøve at hente foxserv, det sætter selv det hele op
(apache,php4,mysql) så det virker på 2 min.. - den lægger også
PHPmydamin ind
http://foxserv.fox-hunt.net/

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-08-01 10:54

"Søren Gørtz Olesen" <mail@sark.dk> wrote in message
> Du kan prøve at hente foxserv, det sætter selv det hele op
> (apache,php4,mysql) så det virker på 2 min.. - den lægger også
> PHPmydamin ind
> http://foxserv.fox-hunt.net/

Nah, jeg foretrækker at holde installation af de 3 (4) produkter hver for
sig.

Men det kan da være Fusty er interesseret i dit tip.

(Du besvarede mit indlæg i stedet for Fustys)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Fusty

Dato : 26-08-01 12:23

jeg har lagt min httpp.conf op her: www.nerdygamer.dk/httpd.conf

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-08-01 13:52

f.eks.:

> jeg har lagt min httpp.conf op her: www.nerdygamer.dk/httpd.conf

I den fandt jeg kun:

AddType application/x-httpd-php3 .phtml
ScriptAlias /php3/ "c:/path-to-php-dir/"
Action application/x-httpd-php3 "/php3/php.exe"

Det passer ikke så godt sammen med det, du skrev til Brian:

> Jeg har gjort lige præcis som der stod i instrukserne og proppet
ScriptAlias
> /php4/ "c:/php4/"
> AddType application/x-httpd-php4 .php
> Action application/x-httpd-php4 "/php4/php.exe"

Prøver du virkelig at installere PHP3? Jeg kan ikke forestille mig, at det
er en god ide.

Prøv at installere PHP4, og gør så, som du skriver til Brian at du har
gjort.

Tjek også at de valgfri elementer er sat til det, du har lyst til:

AddType application/x-httpd-php4 .php
Så vil filer der hedder ".php" til sidst blive tolket. Måske er du også
interesseret i .php3, .php4 og .phtml?

Action application/x-httpd-php4 "/php4/php.exe"
Er det der, php.exe ligger?
(Måske skal du lige tilføje "c:" i starten)

Virker det stadig ikke, så prøv at se hvad der står i Apaches error-log. Den
ligger måske her:
c:\apache\logs\error_log

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Johan

Dato : 26-08-01 10:47

> Jeg kan sagtens åbne htmldokumenter, men når jeg forsøger at åbne php3 så
> skriver den bare selve koderne(eller hvad man nu kalder det) f.eks.:
> [...]

Har du husket følgende i din httpd.conf
ScriptAlias /php4/ "c:/php4/"
AddType application/x-httpd-php4 .php
Action application/x-httpd-php4 "/php4/php.exe"

Hvor du angiver de rigtige stier, samt HUSKER at kalde filen for .php til
sidst???

mvh

Johan

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 26-08-01 11:18

"Fusty" wrote in message

> jeg har både prøvet en guide inde på: www.webcafe.dk og en inde på
> www.phpuniverset.dk

Jeg har med held fået installeret Apache og PHP ved hjælp af denne guide:

http://www.net-language.com/workshops/Default.asp?Workshop=21

....men da jeg kom til mySQL så gik det ikke så godt :(

selv om der står at det er til win98 så virkede det fint på min win2k.

Jeg skal rent faktisk til at installere NuSphere-download-1.13.10-Win32 lige
NU, så nu håber jeg det virker...jeg har fået af vide at det installere ALT
fuldt ud, sååå....
Brian Rosenkrantz
http://www.webhullet.dk

Fra : Fusty

Dato : 26-08-01 12:17

Davs

Jeg har gjort lige præcis som der stod i instrukserne og proppet ScriptAlias
/php4/ "c:/php4/"
AddType application/x-httpd-php4 .php
Action application/x-httpd-php4 "/php4/php.exe"

ind i httpd.conf og flyttet nogen filer og alt muligt andet... det virker
ikke...
nu prøver jeg den der http://foxserv.fox-hunt.net/
og håber det virker...

Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 26-08-01 14:46

> nu prøver jeg den der http://foxserv.fox-hunt.net/
> og håber det virker...

Eller http://www.nusphere.com som giver dig Perl, PHP, MySQL, PHPMyAmin samt
eksempler
på webshop og booking system.
Installerer det hele for dig og er klar til brug lige efter!

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Fusty

Dato : 26-08-01 18:06

Davs NG

Nu har jeg endelig fået det til at virke... jeg installerede det der foxserv
og vupti... det var nemt.

Tak for hjælpen!

Hilsen Fusty

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 26-08-01 20:49

"Ronni - The Real one " wrote in message news:9maubi$iv4$1@sunsite.dk...

> [...]
> eksempler
> på webshop og booking system.
> Installerer det hele for dig og er klar til brug lige efter!

Yepper... det var den jeg sagde jeg ville installere, og nu køre det hele
bare kanon !!... det var nok det nemmeste jeg nogen sinde har prøvet :)
Brian Rosenkrantz
http://www.webhullet.dk