Biosopdatering
Fra : oc

Dato : 26-08-01 09:17

Jeg skal til at indlæse en ny biosversion til mit Soltek SL-75 JV,
da det vist er nødvendigt for at opgradere til T-bird 1200 el 1400 mhz.
(Der er dog delte meninger om det )

Efter at have sat mig ind i processen og efter downloadning af AWDFLASH.
EXE samt 75 jv-u81.bin, har jeg overført dem til en bootdisk med filerne:
io.sys , msdos.sys , command.com.
Herefter skulle jeg forhåbentlig være klar til at opdatere.

Jeg har så lige et spørgsmål som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med.

På et tidspunkt skulle der fremkomme et programvindue som vistnok skal
bruges til en backup af den tidligere bios. Her skal der anføres et navn på
filen. Er det tilladt at skrive feks. 'gamle.bin', eller skal det være noget
mere autoriseret. ( s.49 i manualen hvis nogen har den )
Hvordan finder jeg iøvrigt denne backup igen.

Mvh Ole

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 26-08-01 12:10

oc wrote:

> [...]
> mere autoriseret. ( s.49 i manualen hvis nogen har den )
> Hvordan finder jeg iøvrigt denne backup igen.

Du kan kalde den hvad du har lyst til "gamle.bin" eller måske endda
"hest.gnu" :)

Når du starter programmet, beder den om filnavnet på den nye bios (du
kan omdøbe den til noget der er nemmere at huske), derefter spørger den
om du vi lave backup, hvorefter den spørger om navnet på backupfilen,
den lægger filen på disketten.
(Det er min erfaring, at det er nok at starte op i MS-DOS mode, selvom
det nok er mere sikkert at bruge floppy)

--
>o ********* PINKY! aka. Rasmus Klitgaard-Nielsen *********
<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)