Hvordan åbner man en Amitech?
Fra : Carsten Rosser

Dato : 25-08-01 22:31

Jeg har lige købt en brugt Amitech computer (temmelig gammel model med en
166Mhz MMX) og står nu i det problem at jeg ikke kan få åbnet kassen for at
se hvad der er nede i. Når jeg har skruet skruerne af på bagsiden af
kabinettet sker der bare ikke så meget mer. Jeg kan hive og flå! Det er et
miditower kabinet med en slags lås på forsiden hvis det har nogen relevans.
Jeg fik ikke nøglen.

Håber på et hurtigt svar.

Mvh.
Carsten

Fra : Ove Kristensen

Dato : 26-08-01 03:47

"Carsten Rosser" <greatrosser@hotmail.com> skrev i en meddelelse
og står nu i det problem at jeg ikke kan få åbnet kassen for at se hvad der
er nede i.

Har du prøvet en dåseåbner? )

Fra : Gunner Carstens

Dato : 26-08-01 10:55

Ove Kristensen wrote:

> "Carsten Rosser" <greatrosser@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og står nu i det problem at jeg ikke kan få åbnet kassen for at se hvad der
> er nede i.
De skal normalt trækkes bag ud, altså skub bagpå maskinen med "tommerne"
og træk så med fingrene bagud i chassiet. Så kommer chassiet på min
Amitech i al fald af.
mvh Gunner

Fra : Druid

Dato : 26-08-01 10:26

Der er også diverse Amitech modeller hvor "låget" skal skubbes fremad. Prøv
derfor at placere kabinettet på et skridsikkert og tryk det så fremad
(låget)... fremad som i samme retning som cdrom-skuffen kommer ud

Held og lykke
-Rasmus