ka ikke finde fejlen...
Fra : Mickey

Dato : 25-08-01 20:29

Har følgende script:

$fp = fopen("$datapath$list", "r");
while(!feof($fp)){
$data = fgets($fp, 4096);
$data = eregi_replace("\n$", "", $data);
$data = explode(":", $data);
if($data[0] == $email AND $data[1] == $navn){
$optoutid = time();
$found = $data[0].":".$data[1].":".$optoutid;
}
elseif($data[0] AND $data[1]){
$kept .= $data[0].":".$data[1];
}
}

I den fil der åbnes står der f.eks. følgende:

email@adresse.dk:Mig

Hvis filen kaldes med ?navn=Mig&email=email@adresse.dk burde det jo give et
positivt udslag ($found sættes) men det sker ikke - jeg fatter helt ærligt
ikke en skid af hvorfor ikke! (og jeg mener det har virker før uden at noget
er ændret...)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 25-08-01 21:34

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
> Har følgende script:
>
> $fp = fopen("$datapath$list", "r");

Husk at kontrollere at det gik:

if(!$fp) die("kunne ikke åbne filen $datapath$list");

> [...]
et
> positivt udslag ($found sættes) men det sker ikke - jeg fatter helt ærligt

Og det er ikke fordi du nu kalder det inde fra en funktion, hvortil du ikke
har importeret $navn og $email (global $navn,$email;) ?

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Mickey

Dato : 25-08-01 21:41

"Nezar Nielsen" <nospam@fez.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at kontrollere at det gik:

det gjorde det - hvis jeg beder den skrive data[0] og data[1] ud kommer der
et resultat der burde trigge så $found initialiseres

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 25-08-01 21:53

On Sat, 25 Aug 2001 22:41:28 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>det gjorde det - hvis jeg beder den skrive data[0] og data[1] ud kommer der
>et resultat der burde trigge så $found initialiseres

Prøv at smide et par trim() ind inden du sammenligner. Det kunne meget
vel være noget whitespace der driller dig.

f.eks.: if(trim($data[0]) == $email AND trim($data[1]) == $navn)

Du burde måske også bruge en strtolower() når du sammenligner så du
ikke får problemer med at sammenligne store med små bogstaver.

/Jesper

--
Monogamy leaves a lot to be desired

Fra : Mickey

Dato : 25-08-01 22:26

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.na> skrev i en meddelelse

> f.eks.: if(trim($data[0]) == $email AND trim($data[1]) == $navn)

den går ikke... - der kan jo være mellemrum i navnet

> Du burde måske også bruge en strtolower() når du sammenligner så du
> ikke får problemer med at sammenligne store med små bogstaver.

hmm ja, det havde jeg ikke lige tænkt på...
- men det er i hvert fald ikke det der er problemet!

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 25-08-01 22:38

On Sat, 25 Aug 2001 23:26:10 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>den går ikke... - der kan jo være mellemrum i navnet

Undeordnet - trim() arbejder på starten og slutning af strengen.

>hmm ja, det havde jeg ikke lige tænkt på...
> - men det er i hvert fald ikke det der er problemet!

Hvis du er helt sikker på det ikke er et case spørgsmål og der ikke er
noget whitespace der driller (typisk i enden af en streng), så kan det
vel kun være din sammenligning...

Prøv f.eks. at indele den:
if (($data[0]==$email) && ($data[1]==$navn))

/Jesper

--
Drag me, drop me, treat me like an object!

Fra : Mickey

Dato : 25-08-01 23:25

> Hvis du er helt sikker på det ikke er et case spørgsmål og der ikke er
> noget whitespace der driller (typisk i enden af en streng), så kan det
> vel kun være din sammenligning...

*blush* - trim() fik det til at virke...
- men okay, først indsatte jeg trim() på variablerne, så fik jeg
parseerror, så skrev jeg linien igen, satte trim ind og det hele virkede, så
satte jeg strtolower() på også, og fik parse error...

Noget er vist ikke helt som det skal være ;)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-08-01 21:34

In article <9m8u9j$dee$1@egon.worldonline.dk>, "Mickey" <news002@susie.dk>
wrote:

> [...]
> et positivt udslag ($found sættes) men det sker ikke - jeg fatter helt
> ærligt ikke en skid af hvorfor ikke! (og jeg mener det har virker før

Jeg har php4.04, og havde et problem lignende dit igår. Jeg tror det er
en bug, for lige meget hvad jeg gjorde, virkede kombinationen af if og
elseif ikke! Prøv at lave det med en switch case. Jeg ved godt, det er at
skyde gråspurve med kanoner, men hvis det andet ikke virker, så .....

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Fra : Mickey

Dato : 25-08-01 21:44

"Michael Rasmussen" <mir@nospam.datanom.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> elseif ikke! Prøv at lave det med en switch case. Jeg ved godt, det er at
> skyde gråspurve med kanoner, men hvis det andet ikke virker, så .....

min er 4.04pl1 - men hvordan vil du lave en switch case på sådan en ?