Hvad sker der?
Fra : navidus

Dato : 25-08-01 17:08

Jeg er lidt i vildrede, og vil høre om der er nogle der kan hjælpe.

Mit problem er at min maskine ikke rigtig kan trække noget....hvad angår
musik....
-hvis jeg eks. spiller musik med winamp.....så hakker den nogle gange i
det...også hvis jeg bruger andre players....
Og hvis jeg eks. flytter nogle filer på HD'en, så går det helt galt....det
kan næsten ikke passe med den konfiguration jeg har:

Duron600@800
768 Mb PC133 Ram
Soltek SL-75KV2
2 x IBM HD
Onboard Lydkort
Win2K

Jeg troede at onboard lydkort var ok.....?

Mvh.
Glenn

Fra : Mogens

Dato : 25-08-01 17:15

On Sat, 25 Aug 2001 18:07:50 +0200, "navidus" <navidus@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Og hvis jeg eks. flytter nogle filer på HD'en, så går det helt galt....det
>kan næsten ikke passe med den konfiguration jeg har:

Hej

Det kunne være en IRQ konflikt. Det vil sige at lydkortet deler IRQ
med en anden enhed som f.eks. grafikkort eller harddisk controller.
Jeg har et lignende problem fordi min maskine er fyldt helt op med
diverse ting og sager, så mit lydkort deler IRQ med SCSI controleren
til min scanner. Hvis jeg hører musik og scanner samtidigt, så hakker
lyden voldsomt.

Mvh Mogens

Fra : navidus

Dato : 26-08-01 13:48

Yepper...du har ret.
Den bruger samme IRQ som grafikkortet....r det ikke muligt at ændre d?

mvh
Glenn

Fra : Mogens

Dato : 26-08-01 15:30

On Sun, 26 Aug 2001 14:48:01 +0200, "navidus" <navidus@hotmail.com>
wrote:

>Yepper...du har ret.
>Den bruger samme IRQ som grafikkortet....r det ikke muligt at ændre d?

Hvad slags grafikkort har du ? PCI, AGP eller onboard ?

Hvis det er et PCI kort, så prøv at flytte det til et andet slot.

Mvh Mogens

Fra : navidus

Dato : 26-08-01 17:22

Det er AGP...
-men jeg har ændret IRQ på onboard lydkort i bios...
Så nu spiller det igen..

tak for hjælpen