IBM -mere RAM?
Fra : Peter Jensen

Dato : 25-08-01 16:29

Jeg har en IBM Aptiva E61 fra 1998, som jeg godt vil have nogét mere RAM i
end de 2x32 jeg har. Jeg overvejer at satse på 2x128 SD 100 noname til ca
300 kr. Er det en god ide -eller vil det aldrig gå godt?

mvh
Peter Jensen

Fra : Torben G. Hansen

Dato : 25-08-01 16:41

virker sandsynligvis ikke, ved at aptiva PIII 450MHz kører med Huyndai ram,
så tjek lige din eksisterende ram først.

MVH Torben

<3b87c4ab$0$375$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-08-01 18:23

"Torben G. Hansen" <tgh@inbound.dk> skrev i en meddelelse
> virker sandsynligvis ikke, ved at aptiva PIII 450MHz kører med Huyndai
ram,
> så tjek lige din eksisterende ram først.

De 32 var med fra starten og de andre 32PC100 købte jeg sidste år på
baggrund af et par råd: "Prøv det". Så hvis den kan køre med 32 nye PC100
"kunne" det jo være, at den også kan køre med 2x128. Eller ER jeg lidt for
optimistisk?

mvh
Peter Jensen

Fra : Martin Bangsø

Dato : 25-08-01 19:12

On Sat, 25 Aug 2001 19:23:11 +0200, Peter Jensen wrote:

> De 32 var med fra starten og de andre 32PC100 købte jeg sidste år på
> baggrund af et par råd: "Prøv det". Så hvis den kan køre med 32 nye PC100
> "kunne" det jo være, at den også kan køre med 2x128.

Prøv da at bestille dem fra en internet-bix - så kan du jo altid få
pengene tilbage hvis det ikke virker.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : David List

Dato : 25-08-01 18:22

On Sat, 25 Aug 2001 17:28:38 +0200, Peter Jensen wrote in
> [...]

> end de 2x32 jeg har. Jeg overvejer at satse på 2x128 SD 100 noname til ca
> 300 kr. Er det en god ide -eller vil det aldrig gå godt?

IBM er generelt ret flinke til at lave support-sider også til udgåede
modeller, hvoraf det fremgår f.eks. hvilke RAM-typer det anbefales at sætte
i systemet.
Du kan også kigge hos Kingston og se om de har din model i deres
system-database.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-08-01 18:31

"David List" <david@davidlist.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sætte
> i systemet.
> Du kan også kigge hos Kingston og se om de har din model i deres

Tak -jeg har også gode erfaringer med IBM. Jeg kigger ind til dem -men hvad
er Kingston?

mvh
Peter Jensen

Fra : David List

Dato : 25-08-01 19:18

On Sat, 25 Aug 2001 19:22:16 +0200, David List wrote in
<8sm8m9.et.ln@dt.davidlist.dk>:

> IBM er generelt ret flinke til at lave support-sider også til udgåede
> modeller, hvoraf det fremgår f.eks. hvilke RAM-typer det anbefales at
> sætte i systemet....<snip>

Jeg kiggede lige lidt nærmere på det. Er det den her?
http://www-1.ibm.com/servlet/support/manager?rs=0&rt=0&org=psg&doc=DETR-3SETKZ

Fra : Cubus

Dato : 26-08-01 07:15

> Jeg kiggede lige lidt nærmere på det. Er det den her?
> http://www-1.ibm.com/servlet/support/manager?rs=0&rt=0&org=psg&doc=DETR-3SETKZ

Jeg gætter på den her:

http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/PMYS-3QNPUA.html

--
Cubus

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-08-01 09:00

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse

http://www-1.ibm.com/servlet/support/manager?rs=0&rt=0&org=psg&doc=DETR-3SET
KZ

> Jeg gætter på den her:
>
> http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/PMYS-3QNPUA.html

Det VAR denne -2137 og det lader til at den kan spile med 256 Mb. Jeg tror
sgu, jeg forsøger. Tak, begge to.

mvh
Peter Jensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-08-01 11:20

Tæt på -ikke 2136 men 2137. Tak for hjælpen.

mvh
Peter Jensen