Hvad er forskellen på dyr og billig RAM?
Fra : Steven Sørensen

Dato : 24-08-01 23:34

Hej

Er der nogen der kan sige mig hvad forskellen er på dyr og billig RAM, når
specifikationerne for mig at se (en novice) er de samme? Har det evt. noget
at gøre med mærkevare/kvalitet?

Steven

Fra : Peter

Dato : 25-08-01 14:29

prisen!!!

Fra : Mogens

Dato : 25-08-01 15:19

On Sat, 25 Aug 2001 15:28:48 +0200, "Peter"
<skrydstrup_peter@hotmail.com> wrote:

>prisen!!!
>"Steven Sørensen" <solskov.sorensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Det vigtiste er vel at gå efter de gode mærker som
Kingston og Apacer. Man kan sagtens være heldig at
finde gode RAM kredse der ikke koster alt for meget
og det kan altså betyde en hel del om man ofrer de
sidste 20 kr på et godt mærke.
F.eks. skiftede jeg mine gamle Spectech RAM ud med
Apacer og så kunne min maskine pludselig køre Cas 2
hvor den før gik fuldstændig død hvis jeg forsøgte.

Mvh Mogens

Fra : Martin Liversage

Dato : 26-08-01 01:38

"Mogens" <moveng@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> Apacer og så kunne min maskine pludselig køre Cas 2
> hvor den før gik fuldstændig død hvis jeg forsøgte.

Så det du siger er at hvis man køber "mærkevare" RAM så kan man være heldig
at køre det over specifikationerne? Eller siger du at "no-name" RAM ikke
lever op til specifikationerne?

Personligt har jeg aldrig haft problem med den "no-name" RAM jeg har købt,
men jeg har heller aldrig overclocket eller lignende.

--
Martin Liversage

Fra : Mogens

Dato : 26-08-01 10:13

On Sun, 26 Aug 2001 02:37:57 +0200, "Martin Liversage"
<nospam100110818a@liversage.com> wrote:

>Så det du siger er at hvis man køber "mærkevare" RAM så kan man
>være heldig at køre det over specifikationerne?

Både Spectech og Apacer er vel mærkevare, men jeg kunne ihvertfald
tydeligt mærke forskel da jeg skiftede til Apacer. Maskinen blev mere
stabil og Cas2 er hurtigere end Cas3. At køre Cas2 er vel egentlig
ikke at køre sin RAM over specifikationerne.

>Eller siger du at "no-name" RAM ikke lever op til specifikationerne?

Jeg siger at den dårligste RAM ikke altid gør det. De gange hvor jeg
forsøgte at køre Cas2 med mine gamle Spectech RAM gik maskinen
totalt i sort og jeg var nødt til at cleare min CMOS på bundkortet for
at få liv i dyret igen.

>Personligt har jeg aldrig haft problem med den "no-name" RAM jeg har købt,
>men jeg har heller aldrig overclocket eller lignende.

Hvis du ikke piller ved maskinen for at få lidt ekstra ud af den, men
bare køre med standard instillinger, så kan noname RAM sikkert være
godt nok.

Men på den anden side, så er prisforskellen så lille. Hvis du kigger
dig lidt omkring, så kan du sagtens finde kvalitets RAM billigere end
skod noname RAM. Prøv bare at tjekke priserne på www.edbpriser.dk