RedHat på Alpha
Fra : ZUM

Dato : 24-08-01 23:10

Nogen der har erfaringer med det?
Følger der et tool med, til at spejle diskene?
Jeg skal måske lave en webserver på en Compaq DS10L.
Den skal køre RedHat, Apache, MySQL og PHP4.

Er der problemer i det?

mvh Jan

Fra : Peter Makholm

Dato : 24-08-01 23:12

ZUM <zum@mail.flashmail.com> writes:

> Nogen der har erfaringer med det?

tyge.sslug.dk er en alpha. Den køre vist nok Red Hat. Hvis der ikke er
nogen der svare konkret her, så spørg på sslug.teknik, der er nok
nogen af tyges admin-team, der læser med.

> Følger der et tool med, til at spejle diskene?

dd, raid eller cpio?

Hvad ønsker du præcist?

> Er der problemer i det?

Bortset fra hvad Red Hat måtte lave af problemer, kan jeg ikke se at
der skulle være nogle.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : ZUM

Dato : 24-08-01 23:48

Ok, jeg mener RAID 1.
mvh Jan

Fra : Steen Suder

Dato : 24-08-01 23:35

ZUM wrote:

> Nogen der har erfaringer med det?
> Følger der et tool med, til at spejle diskene?
> Jeg skal måske lave en webserver på en Compaq DS10L.
> Den skal køre RedHat, Apache, MySQL og PHP4.
>
> Er der problemer i det?

Linux på Alpha er mam!

Det kan i nogle tilfælde gøre installationen nemmere hvis du anvender
Compaq Jumpstart til Linux+Alpha:
http://www.support.compaq.com/alpha-tools/software/index.html#jumpstart

En anden god resource:
http://www.linuxalpha.org/

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."