Harddisk - FDISK ???
Fra : PS

Dato : 24-08-01 22:51

Har fået en brugt Maxtor Diamind VL40 harddisk.

Men der delt i to partioner en på ca 2 gb og en på ca. 17.8 gb

Og jeg kan ikke finde ud af Fdisk...

Er der nogen der kender en side med FDISK information eller en kommando der
lige klare den sag

Har lidt en "hunch" om at disken har været brugt med et andet "filsystem"
end win95 . da jeg ikke kan installer win 95 Nægter den! Den refere til
fejl: (taget fra win98) (win 95 er næsten lign)

"For at du kan installere Windows 98, skal startdrevet være en MS-DOS-
startpartition. Hvis startdrevet er formateret som HPFS eller
NTFS, skal du oprette en MS-DOS-startpartition, inden du kører
installationsprogrammet. Yderligere oplysninger om, hvordan
du opretter en MS-DOS-startpartition, finder du i dokumentationen
til computeren."

Havd gør jeg!?

Fra : Klaus

Dato : 24-08-01 23:12

> Havd gør jeg!?

Start via bootdiskette.
Skriv fdisk /? - det giver hjælpefilen til fdisk.
Start fdisk .
Slet alle partitioner
Opret ny primær partition i den størrelse du vil have den (du bliver guidet
igennem af programmet).
Opret udvidet partition med logisk partition på resten.
Afslut fdisk
Genstart
Format c:
Installer operativsystem.
Formater resten af disken.
Klaus

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-08-01 16:09

"Klaus" <hebs@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:3b86d1d3$0$360$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Slet alle partitioner
> Opret ny primær partition i den størrelse du vil have den (du bliver guidet

Og hvis du vælger ikke at lave hele disken til én stor primær partition,
skal du også huske at gøre partitionen aktiv.

> Opret udvidet partition med logisk partition på resten.

Evt. opret logiske drev i den udvidede partition her.

> Afslut fdisk
> Genstart
> Format c:

Evt. formater logiske drev.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: