SB Live
Fra : spades

Dato : 24-08-01 21:57

Jeg har et SB Live lydkort (CT4620). Selvom alle drivere er instaleret
virker det ikke. På den ene højt. udgang kan man, ligeså snart Windows
starter, høre meget støj, men ingen andre lyde (f.eks. hvis jeg åbner en
lyd-fil). Når jeg så piller med Live Wire og "siger" til lydkortet at jeg
har 4 højtalere (selvom jeg kun har 2) så får jeg lydden men igen med meget
støj (igen på den ene udgang. Fra den anden kommer der ikke en sk. ud af).
Jeg har et ASUS A7V MB og WinMe.
Er kortet defekt eller hvad?

mvh Dejan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-01 23:41

"spades" <spades@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
meget
> støj (igen på den ene udgang. Fra den anden kommer der ikke en sk. ud af).

prøv at sætte det over i et andet PCI slot i din PC.

Fra : spades

Dato : 25-08-01 00:05

> prøv at sætte det over i et andet PCI slot i din PC.

Jeg har prøvet med 3 PCI slot, men effekten var den samme.

mvh Dejan

Fra : Schiller

Dato : 25-08-01 03:41

"spades" <spades@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Jeg har prøvet med 3 PCI slot, men effekten var den samme.
>
> mvh Dejan

Jeg vil anbefale at du prøver evt at hente nye drivere ned fra
http://www.soundblaster.com/support/drivers/ til din WinME.
Det kan måske tænkes at der er noget galt med driverne til lydkortet.
Det var jeg nemlig selv nød til at gøre til mit Live! 5.1 kort for at få det
til at køre
ordentligt under WinME. De have ligesom "glemt" dem på min cd.

Hygge
Schiller

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-08-01 08:30

> [...]
> Jeg har et SB Live lydkort (CT4620). Selvom alle drivere er instaleret
> virker det ikke. På den ene højt. udgang kan man, ligeså snart Windows
[...]

Du kører ikke med noget software CPU-køling vel (eller chipset mods)? Det
kan give problemer med SB live, og visse andre SB kort.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : spades

Dato : 28-08-01 18:12

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message
> Du kører ikke med noget software CPU-køling vel (eller chipset mods)? Det
> kan give problemer med SB live, og visse andre SB kort.

Nej (software CPU-køling). Hvad mener du med chipset mods?

mvh Dejan

Fra : spades

Dato : 28-08-01 18:11

Tak for de gode råd.
Nu har jeg prøvet med de nyeste drivere men uden held.
Meen, jeg instalerede kortet på min gamle 350 Mhz PC med et ASUS P5A
bundkort og Windows98, og...det virker som det skal. Dvs. kortet er ok.
Det eneste jeg endnu ikke har prøvet er at opgradere BIOS til mit ASUS A7V
kort og se om det hjælper.
Er der nogen der har erfaringer med dette lydkortkort (SB Live CT4620) og
ASUS A7V? Hjælper BIOS opgradering overhovedet?

mvh Dejan