Vega bærbare - er de noget værd?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-08-01 12:20

Hejsa!

En kammerat overvejer at købe en Vega 800+ men har netop hørt fra sin
broder, at Vega skulle være noget værre skrammel?

Lillebroderen har gået på HTX hvor en del havde bærbare, de eneste der
havde problemer med dem var dem der havde Vega.

Er der hold i det, eller er Vega fint nok?

Kom meget gerne med lidt om jeres erfaringer.

http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464767899

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : raven

Dato : 24-08-01 12:41

On Fri, 24 Aug 2001 13:19:59 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>havde problemer med dem var dem der havde Vega.
>
>Er der hold i det, eller er Vega fint nok?

Lyt til erfaringerne fra HTX. Heller ikke Telebutikkernes bærbare.

http://www.dell.dk

de kan være overkommelig i dag. 50 % billigere end for 3/4 år siden.

eventuelt med en 14" skærm. Bemærk at Celerons alle er med 100 MHz
frontbus og derfor ligner en PIII meget (bare cache er mindre, 128
kbyte istedetfor brrrr... hvor meget er det nu 512 kbyte ?). Det der
betyder noget er, at hastighed for ram er 100 MHz. Kun topmodellerne
har 133 MHz ram og PIII.

Få desuden med internt netkort. For kablingen fra et pcmcia netkort er
meget skrøbelig.

Stoftasken er udmærket. Men du _skal_ have en original taske. Ellers
er du selv ude om det.

Grafikkortet ati 128 mobility er udmærket til 3D spil og dekoder også
dvd i hardware (har også tv-out).
Dvd kan gøres regionsfri.

Køb mindst 128 Mbyte ram (hellere 256 Mbyte).

mvh

John

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-08-01 14:46

raven skrev:

>Lyt til erfaringerne fra HTX. Heller ikke Telebutikkernes bærbare.

Takker...

>http://www.dell.dk

Det fik vi også anbefalet, men de er noget dyrere...

>de kan være overkommelig i dag. 50 % billigere end for 3/4 år siden.

Tja, den Vega 800+ har jeg fået tilbudt for 13'100,-. Den billigste
pris på Edbpriser er 14'222,-. I forhold til Dell er det billigt.

>Få desuden med internt netkort. For kablingen fra et pcmcia netkort er
>meget skrøbelig.

Det er der i 800+
På min egen bærbare har jeg PC Card-netkort - og ja, det er noget lal
med de kabler der...

>Stoftasken er udmærket. Men du _skal_ have en original taske. Ellers
>er du selv ude om det.

Jeg har nu en fin uorg. taske til min :)

>Grafikkortet ati 128 mobility er udmærket til 3D spil og dekoder også
>dvd i hardware (har også tv-out).

Hvad er det for en bærbar du snakker om nu?

>Dvd kan gøres regionsfri.

Og her? Kan den gøres kodefri på Vega 800+?

>Køb mindst 128 Mbyte ram (hellere 256 Mbyte).

Yup!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : raven

Dato : 24-08-01 15:30

Jeg tager ikke ansvaret for den 800+

Hvis pengene sidder så snævert i ærmet at 15-17 kkr for en godt
bestykket Dell er for meget. Jamen, så er der ikke noget at gøre. Så
er brugtmarkedet måske bedre. Der er jo kanon dårlige priser på brugte
bærbare, da de ikke kan opgraderes.

mvh

John