Lydkort - IKKE SoundBlaster
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 24-08-01 12:10

Hej.

Jeg har nu læst en mængde skrækhistorier om SB-kort som skodder sammen
med VIA chipset.

Hvad kan så anbefales.
Primært til spil.

Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : John Hinge

Dato : 24-08-01 12:14

Flemming Holm Jensen wrote:

> Hej.
>
> Jeg har nu læst en mængde skrækhistorier om SB-kort som skodder sammen
> med VIA chipset.
>
> Hvad kan så anbefales.
> Primært til spil.

Altså jeg har 2 comps
Den ene med et bx chipset (Abit BP6) og et Awe64 value (SB)
Den anden er et via apollo pro 133A, med et SB live player 1024 value
Jeg har ikke haft problemer med nogen af dem, bortset fra enkelte
gamle produktioner, typisk DOS baserede, som gør mærkelige ting
ved lyden.

Få evt en aftale med forhandleren om at du må levere dimsen tilbage
hvis den laver kuk, og så prøv. SB kortene er faktisk ganske udmærkede
specielt til prisen.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Peter

Dato : 24-08-01 15:29

Jeg kan varmt anbefale Terrarec DMX xfire 1024

Fra : Khawk

Dato : 24-08-01 15:29

Så vidt jeg husker er det kun SB live der er problemer med (Jeg stødte på et
tidspunkt på et fix til problemet, men da jeg ikke har det lydkort/problem
ved jeg ikke om det virker).

mvh
Kim

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-08-01 16:45

"Khawk" <khawk@stofanet.dk> skrev i

> Så vidt jeg husker er det kun SB live der er problemer med

Jeg har også de samme problemer med SBPCI64 og en anden, der har
skrevet her i gruppen har haft problemer med SB PCI128.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Khawk

Dato : 24-08-01 19:30

Jeg takker for rettelsen. Så har jeg bare været heldig.
mvh
Kim

Fra : Remmen

Dato : 24-08-01 21:05

"Khawk" <khawk@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
på et
> tidspunkt på et fix til problemet, men da jeg ikke har det

Hej,

Jeg havde nogle få problemer med mit SB512 men et enkelt opkald til
Creatives meget hjælpsomme hotline klarede det problem lynhurtigt.

Lars

--
www.matrixgames.com <-- Free wargames for download.
www.truecombat.com

Fra : Michael Bach

Dato : 24-08-01 21:29

> Jeg havde nogle få problemer med mit SB512 men et enkelt opkald til
> Creatives meget hjælpsomme hotline klarede det problem lynhurtigt.

> [...]
Kan jeg ikke få tlf nummeret på creatives hotline,det ville glæde mig,da jeg
også har et par ting, jeg lige vil snakke med dem om. På forhånd tak

MVH Michael bach.

Fra : Remmen

Dato : 25-08-01 09:34

"Michael Bach" <laimic@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg ikke få tlf nummeret på creatives hotline,det ville glæde
mig,da jeg
> også har et par ting, jeg lige vil snakke med dem om. På forhånd tak
>
> MVH Michael bach.

Hej,

Kan ikke lige finde manualen hvor det står i. Men tager en tur i
kælderen i løbet af weekenden og ser om den skulle ligge der.

Lars

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 24-08-01 22:55

"Remmen" <remmen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde nogle få problemer med mit SB512 men et enkelt opkald til
> Creatives meget hjælpsomme hotline klarede det problem lynhurtigt.

Jeg havde problemer med et Live Player 5,1, og jeg sendte en email til deres
support. Jeg fik også hurtigt et svar, men med den besked, at da det var en
OEM version jeg havde, var der ikke inkluderet support fra deres side, og de
kunne derfor ikke hjælpe mig.

/Anders.