/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
"Træt af Orange" (Berlingske Tidende)
Fra : Peter


Dato : 24-08-01 10:35

Artikel i dagens Berlingske Tidende:

"Dette år har været hårdt for mange af de danskere, som har
bestilt ADSL hos teleselskabet Orange. Talrige tekniske
problemer og forvirring i kundeservice har gjort livet surt for
nogle kunder. Michael Koldtoft er en af de hårdest ramte."

Artiklen indeholder vist ikke meget nyt for dem, der har fulgt
med her i gruppen. Se den eventuelt på
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=114609

Den trykte udgave indeholder desuden en oversigt over de datoer,
den pågældende kunde er blevet lovet det ene og det andet.



 
 
Bashful (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Bashful


Dato : 24-08-01 13:31

Det var da en kedelig artikel ... i overført betydning altså!! Ærgre mig
da også lidt at Berlingske pisker en stemning og piller én person ud...
selvfølgelig - det er gået galt i dét tilfælde, men med alle de ADSL kunder
både WOL, CC og TDC har, mon ikke så også der er én hos hver af de ISP'er,
der ikke har fået hvad han/hun skulle have til tiden?? Men sådan er
medierne jo... det kan man jo ikke gøre noget ved...

Min historie lyder sådan her: Her sidder jeg i min lille lejlighed i
Bagsværd og bestilte ADSL den 24/7, den 8/8 ringede jeg til dem for at høre
hvordan det gik med sagen, jeg fik atvide at de ikke havde fået en fuldmagt
fra mig, underligt når jeg selv havde skrevet under på kontrakten og sat
kryds i "Fuldmagt til Orange"-feltet!!! Hun ville sende mig en fuldmagt
som jeg bare skulle skrive under og sende tilbage. 3 minutter efter samtalen
var slut ringede hun mig op og fortalte at de havde fundet den nu, den havde
været arkiveret forkert, okay, det er hvad der kan ske, hun sagde at nu
ville der gå 30 dage, jeg sagde:"Naaarj, de 30 dage begyndte den 24/7 for
fjorten dage siden???", men det kunne hun ikke gøre noget ved, pyt med det
så tænkte jeg.
den 15/8 ringede jeg igen for at høre hvordan det så gik, kobberet var
blevet bestilt samme dag fik jeg atvide, og forbindelsen var sat til at
blive oprettet den 19/9 ... hurra!! den 22/8 kom der et brev fra dem om at
de ikke havde fået min underskrift på at de måtte gå igang med sagerne(?)
a'hva' tænkte jeg, skrev lortet under og smed det i svarkuverten og postede
det samme aften, ringede også til Orange for at høre dem hvad det var for
noget... det kunne han ikke fortælle mig, for på hans skærm så alting ud til
at være iorden!!! Og her sidder jeg så nu... spændt og venter de godt 3
uger endnu...

Men jeg prøver da at holde hovedet højt og se frem til den 19/9, selvom det
kræver en del med al den kritik overfor Orange i denne gruppe... Men jeg
lover jer, at I nok skal høre fra mig hvis det ikke går som planlagt...

MVH

Kasper




"Peter" <mail@nej.tak> wrote in message
news:3b861faf$0$230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Artikel i dagens Berlingske Tidende:
>
> "Dette år har været hårdt for mange af de danskere, som har
> bestilt ADSL hos teleselskabet Orange. Talrige tekniske
> problemer og forvirring i kundeservice har gjort livet surt for
> nogle kunder. Michael Koldtoft er en af de hårdest ramte."
>
> Artiklen indeholder vist ikke meget nyt for dem, der har fulgt
> med her i gruppen. Se den eventuelt på
> http://www.berlingske.dk/artikel:aid=114609
>
> Den trykte udgave indeholder desuden en oversigt over de datoer,
> den pågældende kunde er blevet lovet det ene og det andet.



JK (24-08-2001)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 24-08-01 13:35

"Bashful" <bashful@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:ZJrh7.22014$Ay1.459264@news000.worldonline.dk...
[snip]
> Men jeg prøver da at holde hovedet højt og se frem til den 19/9, selvom
det
> kræver en del med al den kritik overfor Orange i denne gruppe... Men jeg
> lover jer, at I nok skal høre fra mig hvis det ikke går som planlagt...


Det er ikke fordi jeg vil skræmme dig, men hvis du på nogen måde kan slippe
ud af den aftale med Orange - så gør det !

ja - der er sikkert folk, som har Orange - og som er tilfredse med
løsningen, men jeg tror desværre ikke at Berlingske er helt ved siden a' med
deres artikel - undertegnede er én af de skuffede Orangekunder.

- Orange's supportafdeling lader desværre en del tilbage, og man blir' lidt
småirriterede når man får en 'dulle' i røret, som sidder og læser sig gennem
en vejledning over ting hun skal spørge kunden om ! "klik på denne
computer" klik på "Netværk" -> er det netværksindstillingerne du vil ha'
mig til at se på, spør' man hurtigt for at komme lidt hurtigt videre "øhh -
ja" sir' den flinke agentdame fra Orange lidt skræmt.

Min egen erfaring er, at dem som egentlig ved bare en lille smule om tingene
hos Orange's supportafdeling går lidt tidligt - men, på den anden side så er
de jo så flinke, at de gerne lægger en besked til én af genierne om, at
vedkommende da kan ringe tilbage.....næste dag mellem kl. 8-16....hmmm, men
der er jeg jo li'som på arbejde, og har ikke tid !

Cybercity supporterne har sq check på tingene, og de ringer gerne tilbage
senere om aftenen - TDC'erne har også styr på det, men Orange, undskyld jeg
sir' det, men de er lidt amatøragtige.

/JK









Bashful (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Bashful


Dato : 24-08-01 13:49

>
> Det er ikke fordi jeg vil skræmme dig, men hvis du på nogen måde kan
slippe
> ud af den aftale med Orange - så gør det !
>
> ja - der er sikkert folk, som har Orange - og som er tilfredse med
> løsningen, men jeg tror desværre ikke at Berlingske er helt ved siden a'
med
> deres artikel - undertegnede er én af de skuffede Orangekunder.
>
> - Orange's supportafdeling lader desværre en del tilbage, og man blir'
lidt
> småirriterede når man får en 'dulle' i røret, som sidder og læser sig
gennem
> en vejledning over ting hun skal spørge kunden om ! "klik på denne
> computer" klik på "Netværk" -> er det netværksindstillingerne du vil ha'
> mig til at se på, spør' man hurtigt for at komme lidt hurtigt videre
"øhh -
> ja" sir' den flinke agentdame fra Orange lidt skræmt.
>
> Min egen erfaring er, at dem som egentlig ved bare en lille smule om
tingene
> hos Orange's supportafdeling går lidt tidligt - men, på den anden side så
er
> de jo så flinke, at de gerne lægger en besked til én af genierne om, at
> vedkommende da kan ringe tilbage.....næste dag mellem kl. 8-16....hmmm,
men
> der er jeg jo li'som på arbejde, og har ikke tid !
>
> Cybercity supporterne har sq check på tingene, og de ringer gerne tilbage
> senere om aftenen - TDC'erne har også styr på det, men Orange, undskyld
jeg
> sir' det, men de er lidt amatøragtige.
>
> /JK

Hej igen,

Nej nej, jeg bliver skam ikke skræmt af den artikel... og selvfølgelig
brokker folk sig heller ikke (altid) uden grund, men jeg har dog lært at
artikler som denne - og mange andre for den sags skyld også - skal liiiige
tages med et gran salt...

For længe længe siden bestilte jeg skam også ADSL hos CC, men fik det famøse
svar tilbage om manglen på kobber, forleden kom der så et brev fra dem om at
nu ville de gerne give mig ADSL alligevel HVIS jeg bare havde mit telefon
abonnement hos TDC! Dette er jeg absolut ikke interesseret i, jeg har haft
utrolig mange dårlige oplevelser med TDC på ALLE punkter, er blevet til grin
og hånet for ikke at tale om at betale for services jeg ikke har fået. WOL
kan ikke levere her på adressen, ja, rigtigt gættet - ingen ledigt kobber,
og så er der sådanset kun Orange tilbage, og som deres tilbud ser ud synes
jeg det lyder meget interessant. Som fattig studerende sidende i en
ejerlejlighed, er man afhængig af at have nogle faste lave udgifter hver
måneden for ikke at få besøg af kongens fogde!!! Så jeg synes skam
at 495,- om måneden for 512/128 incl et teleabonnement, samt lavere
minutpriser end jeg før fik hos Tele2, ja, det vil jeg da hellere foretrække
end 56K hos WOL der alligevel ikke kan køre hurtigere end 38000 pga., ja,
rigtigt gættet igen, kobberet!!!!

mvh

Kasper



Per Thomsen (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 24-08-01 14:24


> Men jeg prøver da at holde hovedet højt og se frem til den 19/9, selvom
det
> kræver en del med al den kritik overfor Orange i denne gruppe... Men jeg
> lover jer, at I nok skal høre fra mig hvis det ikke går som planlagt...


Så skal du bare forberede dig på at linien er nede ca. hver søndag.

Per

Jeg har Orange endnu.



Martin Callsen (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Callsen


Dato : 24-08-01 19:24

> > Men jeg prøver da at holde hovedet højt og se frem > >til den 19/9,
selvom det kræver en del med al den
> > kritik overfor Orange i denne gruppe... Men jeg lover > >jer, at I
> >nok skal høre fra mig hvis det ikke går som planlagt...
> >

En af mine venner bestilte i marts ADSL+ hos Orange - glad og tilfreds var
han - selvom han fik at vide at der kunne gå op til to måneder før de kunne
levere ... Okay 2 måneder er til at leve med, når man er vandt til 56K
tænkte han.

April gik og maj kom, men det gjorde ADSL-linien ikke, og
telefonabonnementet virkede kun delvist (ingen viderstilling og visnummer -
som han ellers havde betalt for). Han ringer så ind til Orange' kundeservice
(flere gange, da de har det med at love ham noget, og så glemme det igen.) -
tilsidst får han så at vide at det desværre først kommer i juni ... nå ja
tænker han, hvis det så bare kommer ...

I juni er der selvfølgelig stadig ikke forbindelse, og midt i måneden lukker
de for telefonforbindelsen, så han må bruge mobiltelefonen til at ringe fra
i næsten 2 uger. Han ringer så ind og beklager sig igen - denne gang får han
at vide at han kan få det den 20 juli ... nu er han lidt mere skeptisk, men
okay så får han det da endelig... men d. 20 juli kommer og der sker ikke en
fløjtende fis ... så ringer han igen, og får at vide at NU er det sikkert -
han får det ugen efter ... og ENDELIG virker det ...

Det tog Orange 5 måneder at oprette ADSL i Odense Centrum. Han brugte ca.
1000 kroner i abonnement til en ADSL der ikke virkede + 400 kroner til mobil
i den tid han telefonlinie blev afbrudt. (Ydermere lukkede de hans mobil med
den besked at han ikke var kreditværdig og havde opbrugt hans kreditmaks. -
Han er datamatiker med en månedsløn på den gode side af 20000.)

Resultatet er følgende ... Orange erkender at de har lavet en fejl - og
giver ham 1000 kroner i kompensation, samt en linie som kun virker 4 ud af
10 gange ...

Jeg håber ikke det går lige så galt for dig .. men hvis jeg var dig så ville
jeg skynde mig at skifte til CC ...

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen



Henrik Aarfeldt (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 24-08-01 20:45


"Martin Callsen" <Callsen@klog.dk> wrote in message
news:2Zwh7.12664$3q.419241@news010.worldonline.dk...
>
> en linie som kun virker 4 ud af
> 10 gange ...

Så fejlmeld den.

>skifte til CC ...

CC laver også fejl.

Mvh HAA.




Bashful (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Bashful


Dato : 24-08-01 21:30

Præcis Henrik Aa ... det er præcis derfor jeg hænger i.... naturligvis er
jeg interesseret i at få min ADSL hurtigt og smertefrit, men da ikke for
enhver pris - og med det mener jeg mine tidligere udtalelser i mit forrige
indlæg i denne tråd.
Selvfølgelig, jeg kunne da "bare" vælge CC eller TDC, men når CC ikke kan
"få lov" til at levere uden at det er krævet at jeg har mit abonnement hos
TDC, så er jeg ikke interesseret.... Jaaa, kald mig måske bare stædig, men
jeg har haft for mange oplevelser og sure opstød med TDC til at jeg er
interesseret i at have mere med dem at gøre - og desuden har jeg mine penge
for kært til at betale mere for de samme services jeg kan få andre
steder.....
At WOL ikke kan levere her, jamen det har jo igen noget at gøre med det
fordømte kobber og monopol - men det er en helt anden diskussion.

Der er forhåbentlig ikke nogen der forventer at enhver kan komme ind på et
marked og præsentere et totalt fejlfrit produkt fra start af - okay, jeg
indrømmer at der nu er gået en del tid siden Orange kom med deres tilbud til
danskerne, men alligevel... nu er det ved at være noget tid siden TDC første
gang kom med et ADSL tilbud til folk og fæ, og derfor kan jeg ikke huske
hvad de havde af problemer dengang, men det skal da ikke undre mig at de
også havde problemer...

Der er ikke nogen tvivl om at jeg glæder mig til det lykkes, og det vil
prøve at blive ved med til forbindelsen er oprettet - og forhåbentlig er jeg
også glad *efter* forbindelsen kører smertefrit.

Tro mig, Martin Callsen, jeg synes da det er brand-ærgerligt de måneders
problemer der har været.... men som jeg sagde tidligere i tråden her, al
begyndelse er svær.

Siden jeg bestilte min forbindelse den 24/7 i Orange's butik i Lyngby, har
jeg noteret AL kommunikation jeg har haft med Orange ned i en kalender - ja,
der var problemer med en fuldmagt, men fred være med det siger jeg, sådan er
det vel med papirarbejde i et bureaukrati!!

Forresten, samme dag som jeg bestilte min ADSL flyttede jeg også min mobil
fra Telia til Orange også ... det gik glat igennem idag. Igår nat omkring
23:30 skrev telefonen:"Registrering af SIM-kort mislykkedes" eller sådan
noget, og så her denne formiddag virkede den igen med mit gamle nummer -
lånenummeret jeg havde haft i mellemtiden har virket fint, så jeg tolker det
hele - mobil og ADSL bestilling - som om der er kommet styr på tingene efter
de værste forhindringer er passeret for Orange. Alligevel kan jeg godt
sige nu hvor sidder og snakker om de problemer Orange har været ude for, at
det undre mig at der ikke er nogen Orange-ADSL-brugere der har udtrykt sig
positivt - dem MÅ der da også være nogen af!!!

Men jeg lover, at jeg nok skal skrive igen i denne gruppe ligeså snart vi
når den 19/9 og forbindelsen skal køre!!!

MVH

Kasper



"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:a5yh7.1054$Gq2.152892475@news.orangenet.dk...
>
> "Martin Callsen" <Callsen@klog.dk> wrote in message
> news:2Zwh7.12664$3q.419241@news010.worldonline.dk...
> >
> > en linie som kun virker 4 ud af
> > 10 gange ...
>
> Så fejlmeld den.
>
> >skifte til CC ...
>
> CC laver også fejl.
>
> Mvh HAA.
>
>
>



Vaeske (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Vaeske


Dato : 25-08-01 00:01

> Selvfølgelig, jeg kunne da "bare" vælge CC eller TDC, men når CC ikke kan
> "få lov" til at levere uden at det er krævet at jeg har mit abonnement hos
> TDC, så er jeg ikke interesseret.... Jaaa, kald mig måske bare stædig, men
> jeg har haft for mange oplevelser og sure opstød med TDC til at jeg er
> interesseret i at have mere med dem at gøre - og desuden har jeg mine
penge
> for kært til at betale mere for de samme services jeg kan få andre
> steder.....

I går havde vi længere diskution omkring CC og valg af telefoniudbyder og
derfor vil jeg gerne spørge dig om du har fået et krav (skriftlig/mundlig)
på at stifte til TDC, hvis du vil have ADSL hos CC (jeg regner med du
henfører til muligheden for at få en splittet linie) ? Jeg står nemlig i
samme situation og har ikke fået noget at vide / krav om at skifte til TDC
(har i dag Tele2). Efter vores diskution i foregårs her i gruppen ringede
jeg til CC i går og her fik jeg igen at vide at de sagtens kunne lave en
splittet linie med ADSL hos CC og telefoni hos Tele2.

Lige nu er vi to med i samme situation men har fået to forskellige ting at
vide, så jeg er lidt forvirret !!!. Har du prøvet at ringe og checke med CC
om kravet med flytning af telefoni til TDC stadig gælder ? Hvis det ikke
gælder mere har du endnu en mulighed for at få ADSL.

Hilsen Vaeske




Kasper Mejlgaard (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 25-08-01 16:10

It seems Vaeske wrote:
> I går havde vi længere diskution omkring CC og valg af telefoniudbyder og
> derfor vil jeg gerne spørge dig om du har fået et krav (skriftlig/mundlig)
> på at stifte til TDC, hvis du vil have ADSL hos CC (jeg regner med du
> henfører til muligheden for at få en splittet linie) ? Jeg står nemlig i
> samme situation og har ikke fået noget at vide / krav om at skifte til TDC
> (har i dag Tele2). Efter vores diskution i foregårs her i gruppen ringede
> jeg til CC i går og her fik jeg igen at vide at de sagtens kunne lave en
> splittet linie med ADSL hos CC og telefoni hos Tele2.
>
> Lige nu er vi to med i samme situation men har fået to forskellige ting at
> vide, så jeg er lidt forvirret !!!. Har du prøvet at ringe og checke med CC
> om kravet med flytning af telefoni til TDC stadig gælder ? Hvis det ikke
> gælder mere har du endnu en mulighed for at få ADSL.

Årsagen til denne forviring er at muligheden for at beholde sin
"alternative" teleleverendør er ganske ny, og at det tidligere ikke var
muligt (altså i den "gamle" delt rå kobber aftale. Jeg ved ikke for ofte
telestyrelsen opdaterer deres webside, men det vil givetvis komme til at
fremgå der.

--
Kasper Mejlgaard

Andreas Plesner Jaco~ (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 25-08-01 17:02

In article <slrn9ofg1u.thj.nntpspam1@bsd.in-addr.dk>, Kasper Mejlgaard wrote:
>>
>> Lige nu er vi to med i samme situation men har fået to forskellige ting at
>> vide, så jeg er lidt forvirret !!!. Har du prøvet at ringe og checke med CC
>> om kravet med flytning af telefoni til TDC stadig gælder ? Hvis det ikke
>> gælder mere har du endnu en mulighed for at få ADSL.
>
> Årsagen til denne forviring er at muligheden for at beholde sin
> "alternative" teleleverendør er ganske ny, og at det tidligere ikke var
> muligt (altså i den "gamle" delt rå kobber aftale. Jeg ved ikke for ofte
> telestyrelsen opdaterer deres webside, men det vil givetvis komme til at
> fremgå der.

Tak for afklaringen (og undskyld jeg er så doven at jeg ikke gider læse
den aftale selv, har holdt mig til de tekniske specs ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Will Rogers never met you.

Vaeske (26-08-2001)
Kommentar
Fra : Vaeske


Dato : 26-08-01 20:42

>
> Tak for afklaringen (og undskyld jeg er så doven at jeg ikke gider læse
> den aftale selv, har holdt mig til de tekniske specs ;)

Det synes jeg også. Så vil jeg bare sige tak til Andreas for vores endeløse
diskutioner om emnet, for bølgerne har gået højt og det kan nogle gange være
svært at finde rundt i alle aftalerne der bliver lavet.

Vi snakkes nok ved om et andet emne senere, hmmm (jeg kan forestille mig når
jeg får ADSL har jeg en masse dumme ?

Hilsen Vaeske



Anders Vind Ebbesen (26-08-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 26-08-01 10:14

In article <71Bh7.257$go2.20647@news.get2net.dk>,
Vaeske claimed the following:
> (har i dag Tele2). Efter vores diskution i foregårs her i gruppen ringede
> jeg til CC i går og her fik jeg igen at vide at de sagtens kunne lave en
> splittet linie med ADSL hos CC og telefoni hos Tele2.

Det er korrekt. Man kan sagtens have en anden teleudbyder end TDC og
samtidigt have adsl via delt kobber ved CyberCity.

Forvirringen er sandsynligvis opstået, da man i starten skulle have sit
telefonabonnement ved TDC for at få delt kobber ved CC. Dette er nu ikke
længere et krav.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org
Jeg udtaler mig altid på mine egne vegne.

---==Doc Holliday==-~ (25-08-2001)
Kommentar
Fra : ---==Doc Holliday==-~


Dato : 25-08-01 13:52


"Bashful" <bashful@worldonline.dk> wrote in message
news:nLyh7.22137$Ay1.475055@news000.worldonline.dk...
[Snip]
> Selvfølgelig, jeg kunne da "bare" vælge CC eller TDC, men når CC ikke kan
> "få lov" til at levere uden at det er krævet at jeg har mit abonnement hos
> TDC, så er jeg ikke interesseret.... >
[Snip]
> MVH
>
> Kasper


Det er ikke et kriterie at du har tlf. ved TDC for at køre delt kobber.
Dette har muligvis været en generel misforståelse fra starten. Du kan roligt
have tlf. andre steder sammen med CC-DSL. Kontaks evt. kundeservice.

/A



Bashful (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Bashful


Dato : 25-08-01 19:15


"---==Doc Holliday==---" <tooldays@SPAMWICHhotmail.com> wrote in message
news:LbNh7.75973$Lw3.4736849@news2.aus1.giganews.com...
> Det er ikke et kriterie at du har tlf. ved TDC for at køre delt kobber.
> Dette har muligvis været en generel misforståelse fra starten. Du kan
roligt
> have tlf. andre steder sammen med CC-DSL. Kontaks evt. kundeservice.
>
> /A

.... Jeg går ikke udfra du fylder mig med løgn, så du har givetvis ret i dine
udtalelser.... Det scenarie du nævner har jeg dog ikke selv hørt om, jeg kan
kun fortælle hvad jeg kender fra det brev der kom fra CC dengang i maj da de
havde forhandlet aftalen på plads med TDC. Derfor kan der meget muligt
være sket noget siden, omkring mulighederne for at have sit tele-abonnement
hos andre end TDC - jeg mener dog ikke at dette var tilfældet dengang.

Men det vil jeg da lige se nærmere på og måske ringe og høre CC hvordan det
står til nu ... så kan det altid blive en alternativ løsning, hvis det går
HELT galt med Orange nu... ... Men jeg har nu stadig mod på at prøve og
se hvad Orange har at byde på.... Så skal jeg nok bøje hovedet i
respekt hvis de fejler grusomt!!!

MVH

Kasper



---==Antidoc[Doc_Hol~ (25-08-2001)
Kommentar
Fra : ---==Antidoc[Doc_Hol~


Dato : 25-08-01 20:40

On Sat, 25 Aug 2001 20:15:01 +0200, "Bashful" <bashful@worldonline.dk>
Promulgated:


--->... Jeg går ikke udfra du fylder mig med løgn, så du har givetvis
ret i dine
--->udtalelser.... Det scenarie du nævner har jeg dog ikke selv hørt
om, jeg kan
--->kun fortælle hvad jeg kender fra det brev der kom fra CC dengang i
maj da de
--->havde forhandlet aftalen på plads med TDC. Derfor kan der meget
muligt
--->være sket noget siden, omkring mulighederne for at have sit
tele-abonnement
--->hos andre end TDC - jeg mener dog ikke at dette var tilfældet
dengang.
--->
--->Men det vil jeg da lige se nærmere på og måske ringe og høre CC
hvordan det
--->står til nu ... så kan det altid blive en alternativ løsning, hvis
det går
--->HELT galt med Orange nu... ... Men jeg har nu stadig mod på at
prøve og
--->se hvad Orange har at byde på.... Så skal jeg nok bøje
hovedet i
--->respekt hvis de fejler grusomt!!!
--->
--->MVH
--->
--->Kasper
--->
Mig bekendt skyldes det velsagtens at aftalen med TDC ej var
forhandlet helt på plads i maj. Det primære krav til installationen i
forhold til delt kobber er at der skal være etableret en fastnettlf,
udbyder underordnet, og at denne ikke må være ISDN.

/A

--
On the outskirts of every agony sits some observant fellow who points.
-Virginia Woolf

Thomas Petersen (26-08-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Petersen


Dato : 26-08-01 10:46


"Bashful" <bashful@worldonline.dk> wrote in message
news:b2Sh7.22521$Ay1.518345@news000.worldonline.dk...
>
> "---==Doc Holliday==---" <tooldays@SPAMWICHhotmail.com> wrote in message
> news:LbNh7.75973$Lw3.4736849@news2.aus1.giganews.com...
> > Det er ikke et kriterie at du har tlf. ved TDC for at køre delt kobber.
> > Dette har muligvis været en generel misforståelse fra starten. Du kan
> roligt
> > have tlf. andre steder sammen med CC-DSL. Kontaks evt. kundeservice.
> >
> > /A
>
> ... Jeg går ikke udfra du fylder mig med løgn, så du har givetvis ret i
dine
> udtalelser.... Det scenarie du nævner har jeg dog ikke selv hørt om, jeg
kan
> kun fortælle hvad jeg kender fra det brev der kom fra CC dengang i maj da
de
> havde forhandlet aftalen på plads med TDC. Derfor kan der meget muligt
> være sket noget siden, omkring mulighederne for at have sit
tele-abonnement
> hos andre end TDC - jeg mener dog ikke at dette var tilfældet dengang.
>
> Men det vil jeg da lige se nærmere på og måske ringe og høre CC hvordan
det
> står til nu ... så kan det altid blive en alternativ løsning, hvis det går
> HELT galt med Orange nu... ... Men jeg har nu stadig mod på at prøve
og
> se hvad Orange har at byde på.... Så skal jeg nok bøje hovedet i
> respekt hvis de fejler grusomt!!!
>
> MVH
>
> Kasper
>
>

Doc har helt ret i det! du skal ikke have tlf hos TDC, det eneste der kræves
er at du betale linieafgift til TDC
da jeg selv har Sonofon som teleudbyder med TDC aDSL. Det kan lade sig gøre
fordi at jeg betale linieafgift til TDC, men telefon regning til Sonofon. Og
da jeg bestilte i april var der ikke et ord fra TDC om at jeg SKULLE skifte
til dem.
Også har WOL og CC jo også indgået en aftale med TDC om at de kan få delt
kobber på TDC lininer, men jeg ved ikke helt om den er komme 100% igennem.
Så skulle det være muligt at få CC aDSL på en TDC telefon :).
Men det vil så igen ikke være muligt at få noget delt kobber hvis man har
Tele2 telefon, da de har lagt deres egne linier ned og som så ikke tilhører
TDC mere. Og derfor gælder den delt kobber aftale så ikke.

Mvh
Thomas Petersen
en glad TDC aDSL kunde :)



Peter (26-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 26-08-01 11:22

"Thomas Petersen" skrev

> Doc har helt ret i det! du skal ikke have tlf hos TDC, det eneste
> der kræves er at du betale linieafgift til TDC
> da jeg selv har Sonofon som teleudbyder med TDC aDSL.
> Det kan lade sig gøre fordi at jeg betale linieafgift til TDC, men
> telefon regning til Sonofon.

Hvor kan man læse mere om "linieafgift"? Link? En søgning på
teledanmark.dk giver intet relevant resultat.

Hvad koster denne linieafgift?

Hvad får man helt præcist for pengene?



Dennis Pedersen (26-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 26-08-01 12:28


"Peter" <peter_usenet@hotmail.com> wrote in message
news:3b88cdb7$0$281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Thomas Petersen" skrev
>
> > Doc har helt ret i det! du skal ikke have tlf hos TDC, det eneste
> > der kræves er at du betale linieafgift til TDC
> > da jeg selv har Sonofon som teleudbyder med TDC aDSL.
> > Det kan lade sig gøre fordi at jeg betale linieafgift til TDC, men
> > telefon regning til Sonofon.
>
> Hvor kan man læse mere om "linieafgift"? Link? En søgning på
> teledanmark.dk giver intet relevant resultat.
>
> Hvad koster denne linieafgift?

Mon ikke det er fast forvalg Thomas har og betaler derfor abono til TDC men
alt hvad han telefonerer for går i Sonofons lomme?

/Dennis



Thomas Petersen (26-08-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Petersen


Dato : 26-08-01 15:53


"Dennis Pedersen" <INGENSPAM@Nejtak.dk> wrote in message
news:035i7.15286$3q.506536@news010.worldonline.dk...
>
> "Peter" <peter_usenet@hotmail.com> wrote in message
> news:3b88cdb7$0$281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Thomas Petersen" skrev
> >
> > > Doc har helt ret i det! du skal ikke have tlf hos TDC, det eneste
> > > der kræves er at du betale linieafgift til TDC
> > > da jeg selv har Sonofon som teleudbyder med TDC aDSL.
> > > Det kan lade sig gøre fordi at jeg betale linieafgift til TDC, men
> > > telefon regning til Sonofon.
> >
> > Hvor kan man læse mere om "linieafgift"? Link? En søgning på
> > teledanmark.dk giver intet relevant resultat.
> >
> > Hvad koster denne linieafgift?
>
> Mon ikke det er fast forvalg Thomas har og betaler derfor abono til TDC
men
> alt hvad han telefonerer for går i Sonofons lomme?
>
> /Dennis
>
>

Det passer næsten helt Dennis vi betale kvatalts afgift til TDC som det
eneste, kald det for hva du vil.
der efter betaler vi abonoment/telefon til Sonofon. Jeg kan dog ik lige
huske hvor meget vi betaler med det er ikke så meget.

/Thomas



Vaeske (26-08-2001)
Kommentar
Fra : Vaeske


Dato : 26-08-01 20:48

> Også har WOL og CC jo også indgået en aftale med TDC om at de kan få delt
> kobber på TDC lininer, men jeg ved ikke helt om den er komme 100% igennem.
> Så skulle det være muligt at få CC aDSL på en TDC telefon :).
> Men det vil så igen ikke være muligt at få noget delt kobber hvis man har
> Tele2 telefon, da de har lagt deres egne linier ned og som så ikke
tilhører
> TDC mere. Og derfor gælder den delt kobber aftale så ikke.

Forkert se længere oppe i denne tråd.

Man kan godt have telefoni hos Tele2 og ADSL hos CC på en splittet linie.

Hilsen Vaeske




Martin Callsen (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Callsen


Dato : 25-08-01 20:44


"Bashful" <bashful@worldonline.dk> wrote

> Tro mig, Martin Callsen, jeg synes da det er brand-
> ærgerligt de måneders problemer der har været.... men > som jeg sagde
tidligere i tråden her, al begyndelse er
> svær.

Selvfølgelig har jeg også forståelse for at al begyndelse kan være svær,
meeen det er efterhånden lang tid siden de begyndte ...

Så vidt jeg ved har CC ikke nogle "store" fejl som Orange, og mit eget WOL
har også kørt smertefrit fra første dag (fik det 29 dage efter
bestillingen.)

Men jeg har da forståelse for at du vil vente og se - og jeg håber virkelig
at du er en af det "heldige" der slipper igennem nåleøjet uden flere
problemer end du har haft.

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen

P.S. Glæder mig til at høre hvordan det går ...




Henrik Aarfeldt (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 25-08-01 22:50


"Martin Callsen" <Callsen@klog.dk> wrote in message
news:NdTh7.14588$3q.480246@news010.worldonline.dk...
>
> Så vidt jeg ved har CC ikke nogle "store" fejl som Orange

De leverer også kun det halve produkt.

Mvh haa.



Andreas Plesner Jaco~ (26-08-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 26-08-01 00:18

In article <s0Vh7.1163$nU6.161240117@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:
>
>> Så vidt jeg ved har CC ikke nogle "store" fejl som Orange
>
> De leverer også kun det halve produkt.

De har også kun 1/30 antal ansatte ift Orange.
Derudover: Mange af de problemer der er omtalt her ville da ikke have
været anderledes hvis Orange kun havde leveret DSL og ikke telefoni:

1. Manglende kendskab til produktet hos support
2. Rod i papirgangen

--
Andreas Plesner Jacobsen | Like punning, programming is a play on words.

Henrik Aarfeldt (26-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 26-08-01 10:07


"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
news:slrn9ogci2.2mk.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> In article <s0Vh7.1163$nU6.161240117@news.orangenet.dk>, Henrik
Aarfeldt wrote:
> >
> >> Så vidt jeg ved har CC ikke nogle "store" fejl som Orange
> >
> > De leverer også kun det halve produkt.
>
> De har også kun 1/30 antal ansatte ift Orange.

Dvs de er ca 40 ansatte hos CC ialt ?
Jeg er ikke sikker på at CC har et landsdækkende GSM900+1800+GPRS anlæg
?
Sår'n ca 4000 sites der er under konstant udbygning.
Så den sammenligning er ikke så sigende i denne sammenhæng.

> Derudover: Mange af de problemer der er omtalt her ville da ikke have
> været anderledes hvis Orange kun havde leveret DSL og ikke telefoni:
>
> 1. Manglende kendskab til produktet hos support
> 2. Rod i papirgangen

Det har du 100% ret i....men det var tekniske '"store" fejl' i Orange's
netværk jeg svarede på.....det var ihvertfald sådan det skulle opfattes.

Mvh haa.




Kate (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 25-08-01 22:52

"Bashful" <bashful@worldonline.dk> wrote in
news:ZJrh7.22014$Ay1.459264@news000.worldonline.dk:

> Det var da en kedelig artikel ... i overført betydning altså!!
> Ærgre mig da også lidt at Berlingske pisker en stemning og piller
> én person ud...

<klip>
Under tråden ADSL fra Orange har jeg bekrevet min positive oplevelse
med at få ADSL+
Om jeg så bare har været svine heldig eller hva' ved jeg ikke, men jeg
er godt tilfreds indtil nu. (Dog har jeg kun haft forbindelsen siden
15/8)
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Bjarke Larsen (07-09-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Larsen


Dato : 07-09-01 01:20

den 22/8 kom der et brev fra dem om at
> de ikke havde fået min underskrift på at de måtte gå igang med sagerne(?)
> a'hva' tænkte jeg, skrev lortet under og smed det i svarkuverten og
postede
> det samme aften, ringede også til Orange for at høre dem hvad det var for
> noget... det kunne han ikke fortælle mig, for på hans skærm så alting ud
til
> at være iorden!!! Og her sidder jeg så nu... spændt og venter de godt 3
> uger endnu...


Ja jeg husker det godt, bare at jeg fik noget i nærheden af 6-7 forskelige
breve fra Orange der skulle underskrives og retuneres. Det virkede vildt
mærkeligt og de vidste da heller ikke ret meget om det på kundeservice. På
et tidspunkt fik jeg et brev med to breve i der skulle retuneres, men uden
svarkuvert. Så jeg ringer til Orange og for en adresse jeg skal sende
brevene til. Men en uge efter jeg har sendt brevene kommer de sq tilbage,
med et adresse findes ikke mærke på. Hvad gør jeg så???? Men så kommer der
sq endnu et brev fra Orange med et brev jeg skal underskrive, men denne gang
er der svarkuvert med, så jeg sender hele lortet sammen, gamle og nye breve.
Det virkede. Det næste brev jeg for er fra TDC, om at Orange gerne vil
overtage min forbindelse. 30 dage senere fik jeg endelig min ADSL+. Meget
nem at installere. Ikke noget problem der. Problemerne opstod først dengang
jeg skulle til at downloade. Jeg kunne ikke presse den skide linje op på
mere end små 25-30 kbs. Hmmmm det er vist ikke så godt på en 1024'er. Så ejg
ringer selvfølgelig til kundeservice og brokker mig. Men som sagt flere
gange i denne debat. Så har de skide servicetøser inde i kundeservice ikke
en skid forstand på hvad de har med at gøre. Så de vil sende en mail til
deres tekniker, som så vil ringe mig op. Jeg aldrig fået en eneste opkald
fra dem. Så jeg skrev en mail til om hvad jeg syntes var dårligt. Jeg fik
meget hurtigt en mail tilbage, hvor de undskyld´te så meget for deres
nedbrud og manglene opkald fra teknikeren. Og jeg fik også en nedslag i
prisen på næste måneds regning. Den var der bare ikke. Tomme løfter! SKOD!

Men nu virker den, nu kan jeg downloade med over 100 kbs, og det har ikke
været nede i lang tid, heller ikke om søndagen. Nummerviseren virker også.
Så jeg er engentligt glad for mit Orange produkt nu, men det var sq en sej
kamp at få det til at virke. Jeg kan godt forstå at mange er sure over deres
service, men jeg syntes også at de med det produkt jeg har nu, fortjener en
chance for lige at komme i gang. For det virker sq når det først er oppe at
kører.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste