Noise Control Kabinetter mm.
Fra : Thomas Rybak

Dato : 24-08-01 09:48

Er der nogen som har erfaring med disse, jeg har kigget lidt på et midi
tower. Jeg vil gerne have gjort min computer mere lydløs, hvad skal jeg
kigge efter af produkter ?

Mvh Thomas

Fra : Martin

Dato : 24-08-01 14:02

hej

Jeg har et big atx noicecontrol. Jeg er ikke super tilfreds og tror man kan
få et bedre kabinet ved bare at købe dæmpningsmåtterne, og sætte ind i et
andet kabinet.
Under alle omstændigheder skal du vælge PSU'en med 1400 rpm, for at få den
mindst mulige larm.

Men hvad larmer i din pc ?

Er det diskene så hæng dem op i eleastik , evt dem fra noicecontrol.

Hilsen Martin

Fra : Tom

Dato : 26-08-01 22:54

Hej.
Jeg har et noicecontrol kabinet uden de dæmpningsmåtter! Jeg bruger en af
noicecontrol's CPU coller, og min Pc'er larmer ikke ret meget. Jeg kan slet
ikke høre den om dagen når der kommer larm ude fra, jeg bor på tredje sal så
det er ikke meget larm der kommer ude fra. Jeg er meget tilfreds.

Hilsen Tom.

Fra : Martin Liversage

Dato : 26-08-01 23:16

"Thomas Rybak" <rybak@adslhome.dk> wrote in message
> Er der nogen som har erfaring med disse, jeg har kigget lidt på et midi
> tower. Jeg vil gerne have gjort min computer mere lydløs, hvad skal jeg
> kigge efter af produkter ?

Jeg har to NoiseControl kabinetter (midi og big tower) som jeg er godt
tilfreds med. Jeg tror aldrig mere jeg vil købe andre slags kabinetter med
mindre jeg kan få noget der er lige så lydløst. Det er dog ikke billigt og
jeg synes også at kabinetterne har visse mangler.

Selve den mekaniske udførsel af kabinetterne er middelmådig, men går an. Jeg
har haft problemer med at et cd-rom drev næsten ikke kunne komme på plads
pga. en skævhed på knap en millimeter. Siderne går også lidt stramt og der
er skarpe kanter inde i kabinettet. Men når først man har lukket kabinettet
betyder alt det ikke så meget.

Kabinetterne er godt ventileret så vidt jeg kan se og jeg har i hvert fald
ikke haft problemer med varmen. Der er rige muligheder for at montere ekstra
blæsere, men det øger naturligvis støjen en smule. Mit big tower kabinet har
ikke helt nok strømudtag, men mit midi tower er meget bedre. Jeg tror at det
er fordi jeg har fået en nyere 300 W strømforsyning i det lille kabinet.

Kabinetterne har nogle fikse detaljer: Der er en lydisoleret skydelåge som
fjerner en del af støjen fra hurtige cd-rom drev. Der hvor indstikskortene
skrues fast sidder en vinkelformet plade således at man ikke behøver mere
end én eller to skruer til at fastholde alle indstikskortene.

For at et NoiseControl kabinet virkelig skal komme til sin ret skal man
anvende "no-vibes" harddisk rammer som virkelig er gode. Envidere vil man
opdage at mange cpu- og grafikkortblæsere er støjende og derfor kan jeg
anbefale at disse erstattes med Pabst-blæsere fra NoiseControl. Det mest
besværlige er nok at skifte blæseren på grafikkortet fordi de endnu ikke er
standardiserede. Det er utroligt så meget larm sådan en lille skallet blæser
kan fremkalde når resten af computeren pludselig er blevet næsten lydløs.

--
Martin Liversage