Newbie spørgsmål om system
Fra : noname99dk

Dato : 24-08-01 08:30

Hej folks

Jeg skal ud og købe ny pc. Jeg ved lidt om computere men følger ikke med i
alt hardcore snakken om bushastigheder osv.
Jeg skal bruge den til spil (strategi og action) samt lidt regneark,
database, billedmanipulation og brænding af mine feriebilleder på cd-rom
samt selvfølgelig internet.

Jeg har overvejet en
1200 mzh 266 athlon
GeForce mx 400 med tv out 64,mb
liteon brænder
alm cd rom drev
30 gb imb harddisk
512 mb ram
SB pci128 lydkort
Logitech trådløst optical
Sourround med subworfer

Jeg har et loft på ca. 8.000 - 9000 uden skærm

Er det en god kombination , feks er jeg i tvivl om det at processoren er 266
eller almindelig athlon har den store betydning.
Jeg er også i tvivl om dette lydkort er godt nok til almindelig spil brug.

Jeg er ikke interesseret i at købe for dyrt, da jeg hellere vil skifte pc
noget oftere i stedet. ( Hvert andet - tredie år)

Jeg havde også tænkt på en harddisk skuffe så jeg kan bruge to harddiske med
hvert sit styresystem, og så jeg bruger den ene når jeg er på nettet og den
anden når jeg kører mine vitale data. Skulle dette ikke beskytte mig mod
hacker angreb og virus, så det kun er den ene harddisk der skal formatteres
osv. hvis jeg bliver angrebet ?

Nogle gode ideer og kender i et godt tilbud så skriv endelig

noname99dk@yahoo.dk

hilsen Per