Hvordan loopes med skiftende lys og mørk b~
Fra : Jakob Munck

Dato : 24-08-01 07:42

Jeg har adskillige lister, hvor medlemmer og deres egenskaber vises. Men jeg
har set flere andre steder, at man kan lave en funktion, således at hver
anden person i listen vises med en mørkere baggrundsfarve. Det giver et
virkelig godt visuel overblik over en liste, så det vil jeg gerne have på
mine.

Men hvordan laver man loop således, at baggrundsfarven bliver skiftende mørk
og lys?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Anders Holbøll

Dato : 24-08-01 08:01

Jakob Munck wrote:

> Men hvordan laver man loop således, at baggrundsfarven bliver
> skiftende mørk og lys?

Øh, er det ikke bare:

Do Until Rs.Eof
If BgColor="#cc9933" Then BgColor="#990099" Else BgColor="#cc9933"
Response.Write "<tr>"
Response.Write "<td bgcolor=""" & BgColor & """>Bla</td>"
Response.Write "</tr>" & vbCrLf
Rs.MoveNext
Loop

--
Anders

Fra : Anders Holbøll

Dato : 24-08-01 14:02

Jakob Munck wrote:

> [...]
> mørkere baggrundsfarve. Det giver et virkelig godt visuel
> overblik over en liste, så det vil jeg gerne have på mine.

Du har vist glemt at læse lidt tilbage her i gruppen? Sprøgsmålet blev
stillet og svaret i morges:

Men lige/ulige kan du teste sådan:
If (Cound mod 2)=0 Then
'-- Lige
Else
'-- Skæv
End If

--
Anders

Fra : Jakob Munck

Dato : 24-08-01 16:13

Tak for svaret m.h.t. lige/ulige tal.

Jeg kan ikke umiddelbart se, hvor "i morges" at dette spørgsmål er blevet
besvaret, men at det er besvaret flere gange før, undrer mig bestemt ikke.
Det link du angiver til et indlæg, er til mit eget indlæg med spørgsmålet,
og det kan jeg jo ikke bruge, når det er svaret jeg leder efter.

Men nu er det løst.

Tak for hjælpen !

v.h.
Jakob Munck

Fra : Anders Holbøll

Dato : 24-08-01 16:13

Jakob Munck wrote:

> [...]
> bestemt ikke. Det link du angiver til et indlæg, er til mit eget
> indlæg med spørgsmålet, og det kan jeg jo ikke bruge, når det er

Det er mig, der roder rundt i det. Dette skulle jo have været et svar
til <news:3b864be8$0$350$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>. Men det er jo
også skrevet af dig? Hvorfor spøger du om det samme to gange på samme
dag? Svare vi for langsomt? I så fald: undskyld.

--
Anders

Fra : Jakob Munck

Dato : 24-08-01 19:42

> også skrevet af dig? Hvorfor spøger du om det samme to gange på samme
> dag? Svare vi for langsomt? I så fald: undskyld.

Nej, I svarer bestemt ikke for langsomt. I er gode, og jeg er meget
taknemmelig.

Men dette problem med skiftende farver på en liste, fandt jeg pludselig ud
af, hvordan man kunne løse, og så følte jeg at jeg måtte stille spørgsmålet
på en anden måde. Så drejede det sig om at finde koden for lige/ulige tal,
og det valgte jeg at stille som et nyt spørgsmål, idet det ikke nødvendigvis
har noget med skiftende farver at gøre.

Men nu er det hele så løst, og jeg gentager min tak til dig og alle de andre
dygtige mennesker her i gruppen, der er til så stor hjælp for os mindre
erfarne "amatørprogrammører".

v.h.
Jakob Munck