Driver til lydkort
Fra : BMa

Dato : 23-08-01 22:40

Jeg mangler en driver til et lydkort der angives som "PCI Multimedia Adio
Divice".

Hvor kan jeg hente en driver til dette kort ?

På forhånd tak

Peder

Fra : Ole Axelsen

Dato : 23-08-01 22:56

"BMa" <Britta.Mathisen@privat.dk> wrote in message
> Jeg mangler en driver til et lydkort der angives som "PCI Multimedia Adio
> Divice".
>
> Hvor kan jeg hente en driver til dette kort ?

Det er ikke nok oplysninger til at kunne identificere lydkortet. Pil hatten
af maskinen og kig på lydkortet, hvilken chip der sidder på. Lydkortet kan
også være integreret i bundkortet, men stadig sidder der en chip, typisk 2*2
cm, hvorpå du bør kunne finde nogen oplysninger at arbejde ud fra. Hvis du
er heldig kan du direkte på lydkortet læse hvad det er for et. Fx nogen
udgaver af Sound Blaster PCI 128. De findes ikke autoamtisk af Win98 og
fremtræder netop som "PCI Multimedia Audio Divice".

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 24-08-01 05:37

Hej Peder

Du skriver ikke hvilket lydkort du har, men såfremt det er det indbyggede
lydkort på en Soltek, så er driveren VIA AC*97 Audio Controller (WDM) og er
på CD'en med 4 i 1 driveren

Hilsen

Jørgen

Fra : Finn Jensen

Dato : 24-08-01 07:13

"Jørgen Storgaard" <storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lydkort på en Soltek, så er driveren VIA AC*97 Audio Controller (WDM) og

Det er korrekt at det er et Via Onbord lydkort og at driveren er Via AC 97
Audio men desværre er driveren ikke med i 4in1 driveren. Jeg har selv samme
lydkort og prøvede 4in1 fra Via´s hjemmeside men i den fil var der ingen
lydkort driver. Ifølge Readme filen indeholder 4in1 følgende (klippe og
klister) : About VIA 4 In 1:
VIA 4 In 1 driver includes four system drivers to improve the performance
and
maintain the stability of system using VIA chipset. These four drivers are:
VIA Registry (INF) Driver, VIA AGP VxD driver, VIA ATAPI Vendor Support
Driver
and VIA PCI IRQ Miniport Driver. For Windows NT users, VIA IDE Bus Mastering
driver is only driver to be installed to your system.

Lydkort driveren findes desværre ikke på Via´s hjemmeside men er Peder
interesseret så har jeg den pågældende driver liggende som jeg kan maile.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 24-08-01 07:07

"BMa" <Britta.Mathisen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler en driver til et lydkort der angives som "PCI Multimedia Adio
> Divice".
>
> Hvor kan jeg hente en driver til dette kort ?

Det er et lydkort fra Via et Onbord lydkort.
Jeg har det selv og kunne heller ikke finde driveren nogensteder ej heller
på Via´s hjemmeside og 4in1 driveren har ikke lydkort driveren med.

I midlertid fik jeg driveren tilsendt og den her jeg liggende så den kan jeg
mail dig hvis du er interesseret??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 24-08-01 08:13

Hej igen

Jeg skrev ikke at det var driveren fra 4 i 1 osv.
Det er et selvstændigt punkt på CD'en med ovennævnte driver

Hilsen
Jørgen

Fra : Santa Xcaze

Dato : 24-08-01 12:15

SNIP
Alle lydkort som den ik kender driver til betegnet med på den måde i WinME
så at gå udfra at det er et onboard lydkort er da lidt vildt!!!

Måske skulle vedkommende skrive lidt mere om hvilet lydkort han har eller
prøve at søge på www.google.com det er ikke så svært!