nekkabel@bigfoot.com (Rasmus Windfeldt) writes:
> Som jeg ser det skal vægtningen være ca. som følger: 30% planlægning, 50%
> opgaveskrivning og 20% kodning.
Man skal nok ikke lægge sig for fast på den slags. Jeg er selv lige
startet på et polyteknisk midtvejsprojekt (noget man laver
ca. midtvejs i et civilingeniørstudie), og der satser vi på noget
mindre opgaveskrivning, men en lille smule mere analyse og design (det
du kalder planlægning går jeg ud fra?).
> Selvom at du nok synes at det er sjovest at kode, så har mine erfaringer
> vist at dette er en ok vægtning, når det drejer sig om skoleopgaver.
Jeg tror du er for kategorisk, men du har da ret i at man ikke skal
regne med at kode 90% af tiden, for så bliver det helt sikkert ikke
godt.
Ud over det vil jeg give dig ret i at det ikke er et hit at skrive om
et sprog i sig selv. Et sprog er et værktøj til at læse en opgave, og
sjældent direkte interessant i sig selv.
--
Jacob -
www.bunk.cc
Be aware of Programmers who carry screwdrivers.