Nyt om "politiets føl"
Fra : Tulle

Dato : 23-08-01 20:50

Hej NG
Først skal det lige siges at politiet satte føllet ind i en boks i stalden.
I dag kom der så en dame på krykker med brækket ben og sagde at føllet var hendes, og at det var sluppet ud af sin boks. Hun bor ca. 3 km. fra os. Vi tilbød at køre hende hjem så hun ikke skulle tage bussen med det brækkede ben. Og da jeg så hendes sted forstår jeg tydeligt hvorfor den bette fyr var stukket af, den gik i et rum uden vinduer og var "kravlet" gennem en lem man bruger til at skovle roer ind igennem !!
Nu bliver han så hos os i en mdr.
Men det sørgelige er at hun har flere heste, og de er ikke i god stand. Jeg har mest lyst til at melde hende men tør ikke.
Men bare rolig jeg skal nok gøre noget, jeg er ikke sikker på jeg kan sove i nat efter synet af de andre ponyer.
Fortsættelse følger.
Mvh. Marianne

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-08-01 09:05

> Nu bliver han så hos os i en mdr.
> Men det sørgelige er at hun har flere heste, og de er ikke i god stand. Jeg har mest lyst til at melde hende men tør ikke.

Hvorfor ikke, hvis hun mishandler heste/dyr, så skal det sku meldes.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Bettina Og Bjarne Ve~

Dato : 24-08-01 10:00

> Hvorfor ikke, hvis hun mishandler heste/dyr, så skal det sku meldes.

Ja, det er rigtigt, men først kan man prøve med dialog. Der kan være mange
grunde til at folk mister overblikket i en periode. Nu ved jeg ikke om hun
er alene, men det kan være svært at holde heste alene, hvis man har brækket
benet. Der kan også være andre årsager, og det synes jeg måske man skal
prøve at spørge ind til først. Er det helt umuligt, må man naturligvis
skride til handling, og kontakte hestens værn.

Med venlig hilsen
Bettina
www.broderigaarden.dk
www.big-time.dk
www.big-time.dk/Aloe%20Vera/velkommen.htm

Fra : Winther

Dato : 24-08-01 12:59

Helt enig, dialog er den rigtige fremgangsmåde, de mere drastiske midler
kommer først senere.
Vh. Winther

Bettina Og Bjarne Vestergaard Madsen <big-time@privat.dk> skrev i en