Hjææælp søges med nyt system!!!
Fra : Pussyman

Dato : 23-08-01 19:45

Hej

En jeg kender har lige købt ny computer:

Athlon 1000 Mhz med en Coolmaster køler på
128 ram
Abit kt7a motherboard
Geeforce 2 fra Asus
Aopen HQ45 250W

Problemet er at når han starter computeren, ja så for han ikke noget signal
til skærmen og heller ingen ram beeb lyd. Men alle blæsere køre.
Kan det være at han uheldigvis er kommet til at knække lidt af cachen på
CPU'en af, eller hvad.

Håber nogle kan hjælpe.

ICQ#64371308
kristiansk@mail.dk

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 23-08-01 21:05

> Kan det være at han uheldigvis er kommet til at knække lidt af cachen på
> CPU'en af, eller hvad.

Behøver ikke være så alvorligt. Måske sidder den bare løs. Prøv at se om den
sidder ordentlig i sokkelen. Lyder nemlig lidt som om der ikke er
forbindelse gennem CPU'en. Check generelt om alt sidder helt fast og har
ordentlig forbindelse.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 25-08-01 00:38

> Athlon 1000 Mhz med en Coolmaster køler på
> 128 ram
> Abit kt7a motherboard
> Geeforce 2 fra Asus
> Aopen HQ45 250W

Stor CPU, Abit motherboard som ikke levere nok strøm på 3,3v til
grafikkortet, stort grafikkort fra Asus som SKAL bruge meget strøm på 3,3v
under opstart og endelig en alt for lille strømforsyning til hele systemet.

Det hele er set før, jeg har selv haft et system lignene det du nævner. Jeg
havde selv det problem i starten. Intet signal på skærmen overhovedet. Jeg
prøvede den originale 250W fra kabinettet, og to 300W,
først den fjerde (Den 3. 300W) kunne få liv i skærmen, hver anden gang, men
den gav også 21A på
3,3V.

Så skiftede jeg til Asus A7V133 og en 300W Q-tech og væk var alle problemer.

Prøv at skifte strømforsyningen til en 300W, hvis du kan låne en eller
noget. Hvis det ikke hjælper, så test CPU'en og Grafikortet. Hvis de to dele
dur og en 300W ikke kan trække systemet, må du skifte enten grafikkort eller
bundkort.

Jonny.

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-08-01 17:22

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse

> [...]
dele
> dur og en 300W ikke kan trække systemet, må du skifte enten grafikkort

Tja, så må jeg have været usædvanelig heldig.

Har samme bundkort og har IKKE haft nogle problemer, hverken med Duron 750
eller 1000 T Bird med en eller anden billig 300 W PSU sat på. Og for at gøre
ondt være har jeg såmænd også et Geforce grafikkort.

--
Jan

Remove a cat in the email to reach me.

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-08-01 18:44

"Pussyman" <seg@yj.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til skærmen og heller ingen ram beeb lyd. Men alle blæsere køre.
> Kan det være at han uheldigvis er kommet til at knække lidt af cachen på

Tja, jeg har lige brændt min Duron 750 af, da jeg legede lidt med et Peltier
element.

Og symptomerne var helt de samme. Så jeg ville være lidt bange for, at
CPU'en er stået af