Brug af smbmount til at mappe et windows N~
Fra : Rudi Hansen

Dato : 23-08-01 19:05

Jeg er ved at forsøge at mappe et drev fra min WinNT server fra Linux RedHat
7.1.
Men det virker ikke.

Jeg bruger følgende kommando, og får en fejl.

# smbmount //birke2/rsh /mnt/rsh username=rsh
Password:
session setup failed: ERRDOS - ERRnoaccess (Access denied.)
SMB connection failed

Hvad er årsagen til dette?

Dette er et snip af min smb.conf

[global]

# workgroup = NT-Domain-Name or Workgroup-Name
workgroup = BIRKE

# server string is the equivalent of the NT Description field
server string = Samba Server

# Security mode.
security = server

# Use password server option only with security = server or
# security = domain
password server = BIRKE2
encrypt passwords = yes
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd

Fra : Osten

Dato : 23-08-01 22:34

"Rudi Hansen" <Rudi.Hansen@birkelan.dk> wrote in message
> # smbmount //birke2/rsh /mnt/rsh username=rsh
> Password:
> session setup failed: ERRDOS - ERRnoaccess (Access denied.)
> SMB connection failed
>
> Hvad er årsagen til dette?

Hvis din smbmount virker ligesom min, så skal du skrive:

smbmount //birke2/rsh /mnt/rsh -o username=rsh

> Dette er et snip af min smb.conf

smb.conf har så ikke lige så meget med dette at gøre.

Fra : Rudi Hansen

Dato : 23-08-01 23:18

Rigtig mange, mange tak.