Borelia
Fra : R. Ilsøe

Dato : 23-08-01 17:33

Hej NG

Hvor jeg har min hest stående er der en hoppe, der bliver ved at tabe sig.
Dyrlægen har været for at se hende, men kunne intet galt finde. Han kom igen
forleden og der fik alle hestene ormekur. Nu fandt vi så en tæge på
indersiden af Mooney's ene lår... Kan det være Borelia hun har fået? Det
skal lige siges at ejeren af hende kontakter dyrlægen snarrest. Mooney er
kun 3 år, så det kan ikke være alderdom! Hun virker ellers sund og rask.

Rinnie Ilsøe

Fra : Lotte de Richelieu

Dato : 24-08-01 10:30

Hvis det er en eller anden form for infektion kan det nok findes i en
blodprøve, så overtal dyrlægen til at tage sådan en, når han kommer.

Mvh.
Lotte

Fra : Tina

Dato : 06-09-01 20:32

Borrelia kan give mange mærkelige symptomer, så det KAN det være. Det
påvises i en blodprøve, ligeledes kan man analysere for mange andre ting i
en blodprøve. Problemet kan også være parasitter eller fordøjelsesproblemer
der gør, at hesten ikke optager næringstofferne godt nok.