IMEInummer
Fra : Michael Bork

Dato : 23-08-01 16:59

Er det muligt at ændre imei nummeret eller fjerne det?????

Mvh. M.Bork

Fra : Anders Ravn

Dato : 23-08-01 17:02

Det er muligt både at ændre og slette IMEI-nummer, men i det sidste tilfælde
vil telefonen ikke fungere - ihvertfald ikke på netværket :)

/Anders

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-08-01 00:11

Anders Ravn skrev:

>Det er muligt både at ændre og slette IMEI-nummer, men i det sidste tilfælde
>vil telefonen ikke fungere - ihvertfald ikke på netværket :)

Det kommer nu an på hvad det er for en telefon.

Men da jeg kun kan se EN grund til at skifte IMEI-nummeret (en stjålen
telefon), så rør jeg ikke ved den slags.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : A. Anonym

Dato : 23-08-01 19:26

> Er det muligt at ændre imei nummeret eller fjerne det?????

Ikke umiddelbart og det ville ikke give mening.

Hvad er problemet, har du en ikke helt kølig telefon?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-08-01 19:32

"Michael Bork" <bork@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Er det muligt at ændre imei nummeret eller fjerne det?????

Du kan godt ændre det, men de fleste telefoner går bare i koma hvis du
forsøger på det.
At fjerne det giver ingen mening fordi så kan du slet ikke komme på nettet.
I det hele taget giver det ikke mening at begynde at pille ved det medmindre
telefonen er stjålet.

/Dennis

Fra : Dan

Dato : 23-08-01 23:11

> Er det muligt at ændre imei nummeret

Ja, det er det, men IMEI nummer består ikke af kun 15 tal som vi kender det,
men af 32 tal som skal lægges ind i telefonen for at andre IMEI nummer.

> eller fjerne det?????

Rigtig dårlig ide.

Dan...

Fra : Fischer

Dato : 24-08-01 08:11

> Er det muligt at ændre imei nummeret eller fjerne det?????

På de fleste telefoner kan det ændres. På nogle er det lettere end på andre.

Men som andre skriver, er der næsten kun suspekte grunde til at gøre dette.
Men det giver muligheder for 100% mobil-anonymitet, grov chikane af andre,
hvidvaskning af tyvekoster o.s.v.

*Fischer