Switchbox
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 23-08-01 16:35

Hej,

Bare lige for at være sikker: Hvis man skal tilslutte 2 printere til en computer med kun en printerport, så skal man bruge en
såkaldt switchbox, ikke? Kan nogen anbefale en billig en?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 23-08-01 17:10

>Bare lige for at være sikker: Hvis man skal tilslutte 2 printere til en
computer med kun en
>printerport, så skal man bruge en såkaldt switchbox, ikke? Kan nogen
anbefale en billig en?

At bruge en switchbox er absolut den dyre løsning.

Køb i stedet et ekstra kort med printerporte (1 eller 2 stk på samme kort)

Claus

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 23-08-01 18:35

> Køb i stedet et ekstra kort med printerporte (1 eller 2 stk på samme kort)

Hvor køber man et sådant?

P.s. Jeg er stadig interesseret i oplysninger om switchbokse...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Erik

Dato : 23-08-01 19:46

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor køber man et sådant?
>
> P.s. Jeg er stadig interesseret i oplysninger om switchbokse...

Så længe det er en switchboks, der skal forbinde to printere til en
computer, så kan det vist gøres så tilpas billigt, at der ikke er så meget
sparet ved at købe en extra printerport til computeren - og det er i hvert
fald noget hurtigere at installere.

Jeg har prøvet at installere begge dele, men dog ikke så tit at jeg har
nogen erfaring med gode og dårlige mærker. Jeg kiggede lige forbi
Nem-computer og fandt følgende:

Switchbokse:
http://www.nemdirect.dk/show.asp?type=dept&dept_id=122&shop=pc
(priser omkring 200,- (245,- for en automatisk))

Kort med parallelport:
http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=1801060&shop=pc
(pris for pci-kort: 300,- .... isa-kort : 200,-)

Det kan måske findes en smule billigere andre steder - og sikkert også en
dyrere. Jeg var faktisk lidt overrasket over at switchbokse ikke koster
mere.

Mvh
Erik

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 23-08-01 21:19

> [...]
> sparet ved at købe en extra printerport til computeren - og det er i hvert

Men det er noget mere komfortabelt at have begge printere tilsluttet
samtidigt end at skulle skifte på switchen hver gang.

Fra : Henning

Dato : 23-08-01 22:41

On Thu, 23 Aug 2001 22:18:52 +0200, "Jimmy Damsgård"
<noname@nospam.dk> wrote:

>Men det er noget mere komfortabelt at have begge printere tilsluttet
>samtidigt end at skulle skifte på switchen hver gang.

Ulempen ved ekstra printerport er, at den tager en ekstra IRQ - typisk
IRQ5, som også bruges til lydkort... Dvs. en konflikt...
En automatisk switchbox klarer det i stedet.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Esben

Dato : 24-08-01 01:13

"Jimmy Damsgård" <noname@nospam.dk> wrote in message

> Men det er noget mere komfortabelt at have begge printere tilsluttet
> samtidigt end at skulle skifte på switchen hver gang.

Så længe man ikke skal reboote for hvert skift er det vel til at leve med.

--
Esben

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-08-01 09:07

On Thu, 23 Aug 2001 19:35:07 +0200, "Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

>Hvor køber man et sådant?

>P.s. Jeg er stadig interesseret i oplysninger om switchbokse...

Kig evt. på www.edbpriser.dk under hardware - I/O kort & switchboxe.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data