Hvorfor kan jeg ikke aktivere DMA???
Fra : Morten Christensen

Dato : 23-08-01 16:20

Hejsa!! På mit nye system kan jeg ikke aktivere DMA på mit CD-rom og min
brænder.... Når jeg aktiverer dem i enhedshåndtering og genstarter, er det
ikke aktiveret længere....

Systemet er:

Athlon T-Bird 1400Mhz m. Taisol 760
Asus A7M266 ATX
256 DDR PC2100 ram
2x IBM Deskstar 60GXP 40GB i RAID-0 på en Promise RAID controller
Asus v8200 Geforce3 64 DDR
Soundblaster Live! Player 5.1

Og dt kører på WinME...

Hvad kan der være galt??? Jeg har installeret de drivers, der var på min
mobo CD....

Drevene er forresten et Pioneer 36x slot-in og et Liteon 12/10/32...

Plz hjælp mig!! På forhånd tak.

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-08-01 18:26

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Asus A7M266 ATX
> 256 DDR PC2100 ram
> 2x IBM Deskstar 60GXP 40GB i RAID-0 på en Promise RAID controller

Hej Morten,,, som jeg snart har fortalt mange gange i disse NG´s,,, Så
deaktiver´ 16 Bit emunination,, eller hva det bliver kaldt.. Find det i
enhedshåndtering....

Det er laver rod på systemet.....

Derefter virker DMA perfekt.....

Jeg ved ikke om der findes nogen patch, eller noget.... Men man skal
alligevel ikke bruge det 16 bit til noget.... Vist kun til gamle dos spil
osv...

Fra : Morten Christensen

Dato : 24-08-01 15:23

Det kan jeg ike finde i enhedshåndteringen....?

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-01 20:33

> Det kan jeg ike finde i enhedshåndteringen....?

Det ligger der alså, hvis du har et soundblaster kort...

Nu har jeg ikke selv et Soundblaster kort mere... Men da jeg kørte min nye
DVD drev,,, stussede jeg altså over at mit 16 Speed´s drev hakkede..... Men
det fik jeg hurtigt fik gjort kål på...

Fra : Morten Christensen

Dato : 25-08-01 12:14

YES!!! Der lå den!! Tusind tak!