response.redirect?
Fra : Nicolai Hansen

Dato : 23-08-01 14:35

Hej,

Jeg har følgende problem.

På en side, vælges et nr. via en <SELECT> liste. Værdien sendes til en side
som igen skal stille om til et pdf dukoment.

Siden der stiller om ser således ud:

Dim ThisSheet, Connect, Datasheet, Query
ThisSheet = Request.Form("DatasheetID")

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath ("pwsds.mdb")
Query = "SELECT pdf FROM datablade WHERE type = '" & ThisSheet & "' "
Set Datasheet = Connect.Execute(Query)
Response.Redirect Datasheet("pdf")

De forgå ved at der kigges i en database hvor nr. sammenlignes med stien til
pdf filen. Acrobat reader starter godt nok, men skermen er blank. Hvis jeg
gør nøjagtig det sammme med et word doc. virker det fint.

Hvad gør jeg forkert????

NH

Fra : Anders Holbøll

Dato : 23-08-01 14:57

Nicolai Hansen wrote:

> [...]
> stien til pdf filen. Acrobat reader starter godt nok, men skermen
> er blank. Hvis jeg gør nøjagtig det sammme med et word doc. virker

Prøv istedet for Response.Redirec, at skrive Response.Write for at se
hvilken sti browseren bliver sendt til. Er det den rigtige sti? Hvad
sker der når du besøger filen direkte?

--
Anders

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 24-08-01 07:55

Hvis jeg gør sådan:

<A HREF="<%=Datasheet("pdf")%>" ><%=Datasheet("pdf") %></A>
<% Connect.Close %>

virker det fint, bortset fra at jeg skal klikke på det link der kommer frem,
hvilket jo ikke er meningen. Stien der vises til linket et også rigtig. Jeg
fatter det ikke?!?!?!

Fra : Anders Holbøll

Dato : 24-08-01 08:08

Nicolai Hansen wrote:

> [...]
>
> virker det fint, bortset fra at jeg skal klikke på det link der
> kommer frem, hvilket jo ikke er meningen. Stien der vises til

Prøv at indskyde denne linie lige før din response.Redirect (mener at
kunne huske noget om en bug i Internet Explorer):
Response.ContentType = "application/pdf"

--
Anders

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 24-08-01 10:46

Samme resultat; en blank side og ingen fejlmelding.

Fra : Anders Holbøll

Dato : 24-08-01 13:24

Nicolai Hansen wrote:
> Samme resultat; en blank side og ingen fejlmelding.

Vil du give en url til sitet, så vi har mulighed for at se og teste?

--
Anders

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 28-08-01 12:54

http://asp.niels-burcharth.dk/pwsbeltarea/index.asp

midlertidig side!

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 28-08-01 12:57

http://asp.niels-burcharth.dk/pwsbeltarea/index.asp

og klik på datablade i venste side..

Fra : Anders Holbøll

Dato : 28-08-01 13:12

Nicolai Hansen wrote:

> http://asp.niels-burcharth.dk/pwsbeltarea/index.asp
>
> og klik på datablade i venste side..

Hvis du går uden om framesettet, kan du se hvad problemet er (eller hvad
der kunne være problemet):
http://asp.niels-burcharth.dk/pwsbeltarea/datasheet.asp

Når du vælger et datablad, kommer du det siden:
http://asp.niels-burcharth.dk/pwsbeltarea/datablad%5Cpdf%5C11-2.pdf
Men databladet har adressen:
http://asp.niels-burcharth.dk/pwsbeltarea/datablad/pdf/11-2.pdf

Prøv at sørge for at "/"'erne ikke bliver html-indkodet. Du kunne også
midlertidigt prøve med:
Response.Redirect Replace("" & Datasheet("pdf"), "%5C", "/")

(Vil du ikke være rar og prøve at kigge på denne side
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html ?)
--
Anders

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 28-08-01 14:39

> Når du vælger et datablad, kommer du det siden:
> [...]

Det har du ret i, men uanser hvad, sker der ikke noget. Jeg har også prøvet
at flytte pdf filen til samme dir som datasheet.asp og ændre linken i
databasen.
--

> Prøv at sørge for at "/"'erne ikke bliver html-indkodet. Du kunne også
> midlertidigt prøve med:
> Response.Redirect Replace("" & Datasheet("pdf"), "%5C", "/")

--
Et forsøg værd, men virker heller ikke?!?!?!
--

> (Vil du ikke være rar og prøve at kigge på denne side
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html ?)

-- Det er noteret, man lærer jo noget nyt hver dag....

Nicolai

Fra : Anders Holbøll

Dato : 28-08-01 13:15

Nicolai Hansen wrote:

> http://asp.niels-burcharth.dk/pwsbeltarea/index.asp
>
> og klik på datablade i venste side..

Du kunne også prøve at sætte methoden i formen til "get" istedet for
"post".

--
Anders