Fiskearter
Fra : Fishymaster

Dato : 23-08-01 13:58

Der er en hjemmeside hvor man kan se de enkelte fiskearter beskrevet, men
jeg har smidt linket væk...
er der ikke en venlig sjæl der lige kan smide den ud her i foraet :)

Fishymaster

Fra : Chris

Dato : 23-08-01 16:46

"Fishymaster" <fishy@strike-team.com> skrev i en meddelelse
> Der er en hjemmeside hvor man kan se de enkelte fiskearter beskrevet, men
> jeg har smidt linket væk...
> er der ikke en venlig sjæl der lige kan smide den ud her i foraet :)

Hmmmm..... den var sgu svær!
Har også selv mistet linket tidligere, men efter nogen søgning fandt jeg
siden igen.
Den "tilhører" Langkær Gymnasium & HF
http://www.langkaer.dk/ocean98/

- Jeg er ret overbevist om, at det er siden, du leder efter - i modsat fald
skal jeg gerne søge videre!

Knæk & bræk fra
Chris.

Fra : Chris

Dato : 23-08-01 16:49

.... det skal nok lige tilføjes, at siden kun indeholder info om
saltvandsfisk og anadromer.
Er her nogen med links til lign. sider om ferskvandsfisk, er jeg gerne
modtager af et link dertil!

Chris.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 23-08-01 19:19

Hej Chris

Mig bekendt er anadromer fisk, der lever i saltvand men gyder i ferskvand.

Mener du seriøst, at følgende fisk hører ind under saltvandsfisk eller
anadromer:

Gedde, karpe, sandart, stalling og sude?

.... som alle er nævnt på Langkær Gymnasium & HF's hjemmeside.

Har du fanget nogle blanke i sommernætterne ved Vosnæs Chris?

Jeg har ikke selv været heldig.

Knæk&Bræk

Jan Bang Jensby

Fra : Chris

Dato : 24-08-01 05:42

"Jan Bang Jensby" <jensby@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anadromer:
>
> Gedde, karpe, sandart, stalling og sude?
>
> ... som alle er nævnt på Langkær Gymnasium & HF's hjemmeside.

Nej, det mener jeg ikke, Hr.
Men jeg tror, det står klart for enhver (med undtagelse af måske dig?) at
det jeg efterlyser er en side, hvor hovedvægten ligger på ferskvandsfisk,
som den ligger på saltvandsfisk på Langkær's sider.

Desuden finder jeg det voldsomt irriterende, at du spørger mig direkte til
et af mine foretrukne fiskesteder, som jeg ikke har berettet fra i ugevis.
Det virker på mig som om, du fører en eller anden form for statistik eller
log for tingene her i gruppen. Hvis det er den generelle trend, stopper jeg
øjeblikkeligt med at følge skriverierne. Hvis det bare er din personlige
stil, er jeg ret ligeglad.

Skulle dette give anledning til debat, kan jeg tilføje, at næste gang, jeg
læser tråden er på søndag aften.

Chris.

Fra : Anders og Berit

Dato : 24-08-01 18:32

> [...]
jeg
> øjeblikkeligt med at følge skriverierne. Hvis det bare er din personlige

Stakkel. Hvorfor har du overhovedet ladet folk vide at du fisker.

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 24-08-01 18:49

"Anders og Berit" <beritpost@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Stakkel. Hvorfor har du overhovedet ladet folk vide at du fisker.

Og du smider brænde på bålet ved at minde ham om det - fy!

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 26-08-01 19:21

Fishymaster skriver:

> Der er en hjemmeside hvor man kan se de enkelte fiskearter beskrevet, men
> jeg har smidt linket væk...
> er der ikke en venlig sjæl der lige kan smide den ud her i foraet :)

Kan det være denne her?

http://home6.inet.tele.dk/biofish/

--
Leif Chr. Andresen