anden operatør
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 23-08-01 12:14

Hej

Jeg har lige bestilt TDC bredbånd og jeg har indtil nu brugt Telepassport
som fastoperatør valg altså så telefonen selv ringede 1024 foran hvert
opkald. Det er jeg blevet påtvunget af TDC at opsige for at jeg kan få TDC
Bredbånd.

Har de ret til at gøre det? Er det ikke i strid med konkurrence loven?

Nu har jeg dog opsagt det hos Telepassport men jeg kan vel i teorien bare
oprette det igen når jeg har fået TDC Bredbånd ikke?

/Thomas

Fra : Jens

Dato : 23-08-01 13:12

Se evt. min tråd news:0_qg7.7351$3q.254585@news010.worldonline.dk

TDC har stadig ikke fattet noget som helst af hvad fri konkurrence er for
noget. Derfor forsøger de at binde deres kunder på alle mulige og umulige
måder.

Tele Danmark Bredbånd kræver at du har abonnementet hos dem, og det er IKKE
muligt at anvende fast forvalg efterfølgende. Derfor er du nødt til også at
lade dit telefoni gå via dem. Men hvad betyder det, deres priser er jo så
dejligt gennemskuelig... (Hvorfor give en fast billig pris når man i
stedet kan forvirre kunderne med FavoritAftale og jeg ved ikke hvad).

Du har mulighed for at vælge NetExpress fra Tele Danmark Internet i stedet
for. Vælger du denne løsning så er det ikke et krav, at du skal ringe via
TDC. Du skal dog stadig have dit telefonabonnement hos dem.

Alternativt: vælg dog et andet selskab. CyberCity har f.eks. forstået hvad
kundeservice er. WOL er også er bud (de er dog ikke så gode til det med
service - de er bedre til teknik...

Mvh
Jens

Fra : Elmo Jensen

Dato : 23-08-01 13:25

"Jens" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse:

> Tele Danmark Bredbånd kræver at du har abonnementet hos dem, og det er
IKKE
> muligt at anvende fast forvalg efterfølgende. Derfor er du nødt til
også at
[....]

Korrekt men han kan bare selv taste 1024 foran, så går samtalen ikke
gennem TDC.

--
--------------- Med venlig hilsen - Elmo Jensen ----------------
--- Web: www.ddibbsystem.dk ---- Email: news1@ddibbsystem.dk ---

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-01 13:41

"Jens" <xxx@xxx.dk> wrote in message
> [...]
> dejligt gennemskuelig... (Hvorfor give en fast billig pris når man i
> stedet kan forvirre kunderne med FavoritAftale og jeg ved ikke hvad).

Mauel forvalg kan stadig bruges.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-08-01 19:57

"Jens" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> (Hvorfor give en fast billig pris når man i
> stedet kan forvirre kunderne med FavoritAftale og jeg ved ikke hvad).

Mange af disse prisstrukturer vil du kunne se nødvendigheden af hvis du
kendte telelovgivningen.
(men det er ganske normalt at bebrejde TDC at indrette sig efter
lovgivningen)

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jens

Dato : 24-08-01 08:05

Siden hvornår har det konfliktet med telelovgivningen at give fase lave
priser uden at svøbe dem ind i alle mulige sære ordninger som ingen kan
gennemskue? Prøv f.eks. at forklar mig hvorfor jeg på forhånd skal nævne 5
eller 6 numre som jeg ønsker at ringe til for at få en fornuftig pris på
disse numre?

Så vidt jeg husker er det da som oftest TDC der er i mediernes søgelys pga.
de priser og rabatter som de strikker sammen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-08-01 08:32

> Siden hvornår har det konfliktet med telelovgivningen at give fase lave
> priser uden at svøbe dem ind i alle mulige sære ordninger som ingen kan
> gennemskue?

Der findes nogle regler (du kan selv læse dem) som gør at TDC ikke må gøre
hvad de vil med priserne. Som en konsekvens indordner de sig herunder og det
giver de tilbud du ser...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-01 13:40

> [...]
>
> Nu har jeg dog opsagt det hos Telepassport men jeg kan vel i teorien bare
> oprette det igen når jeg har fået TDC Bredbånd ikke?

Der skulle ikke være nogen problemer med fastoperatørvalg ved ADSL på samme
kobbertråd som telefon. Ellers må du ty til manuel forvalg.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-08-01 19:54

"Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk> skrev i en meddelelse
> Har de ret til at gøre det? Er det ikke i strid med konkurrence loven?

Det er ikke i strid med lovgivningen. BB inkluderer en Favoritaftale der
umuliggør Fast Forvalg

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 24-08-01 08:12

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b855579$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er ikke i strid med lovgivningen. BB inkluderer en Favoritaftale der
> umuliggør Fast Forvalg

Og hvorfor umuliggøre de så det? Jeg kan ikke problemet i det. For mig at se
handler det blot om at tvinge kunder til at ringe til TDC priser.

/Thomas

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 24-08-01 08:18

> Og hvorfor umuliggøre de så det? Jeg kan ikke problemet i det. For mig at
se
> handler det blot om at tvinge kunder til at ringe til TDC priser.

Hvis nu jeg selv kunne snakke ville det hjælpe

Jeg mener hvorfor gør TDC så at BB produkterne umuliggøre at jeg kan bruge
en anden operatør til mit telefoni? Jeg mener det er da Internet jeg vil
have fra TDC og når jeg betaler min kvartals afgift for kablet i jorden må
jeg vel også selv vælge hvordan pokker jeg benytter det?

Jeg tvivler på at det er teknologien der sætter grænsen for at jeg kan
benytte en anden operatør.

/Thomas

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-08-01 09:49

In article <vdnh7.26$go2.2224@news.get2net.dk>, Thomas Nielsen wrote:

> [...]
> have fra TDC og når jeg betaler min kvartals afgift for kablet i jorden må
> jeg vel også selv vælge hvordan pokker jeg benytter det?

Fordi de tjener de store penge på telefoni, det er da ikke så
kompliceret?

> Jeg tvivler på at det er teknologien der sætter grænsen for at jeg kan
> benytte en anden operatør.

Det er det heller ikke.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You will have a head crash on your private pack.

Fra : Vaeske

Dato : 24-08-01 23:48

> Jeg tvivler på at det er teknologien der sætter grænsen for at jeg kan
> benytte en anden operatør.

Det har du ret i. TDC udmærker sig bare ved at udøve en af de 7 dødssynder:
grådighed.

Hilsen Vaeske

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-08-01 02:13

On Sat, 25 Aug 2001 00:47:47 +0200, "Vaeske" <vaeske@get2net.dk>
wrote:

>Det har du ret i. TDC udmærker sig bare ved at udøve en af de 7 dødssynder:
>grådighed.

Så er det godt at de andre er gaveboder...

.... ?!?

--
- Peter Brodersen

Fra : Vaeske

Dato : 25-08-01 09:21

> Så er det godt at de andre er gaveboder...

Synes du det ? Jeg synes stadig det er dyrt hos alle ADSL udbyder, men det
der adskiller udbyderne er deres krav og bindinger, hvor jeg som sagt synes
TDC er grådige.

Hilsen Vaeske

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 04-09-01 21:53

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> wrote Sat, 25 Aug 2001 10:20:47 +0200 :

>Jeg synes stadig det er dyrt hos alle ADSL udbyder

I forhold til hvad?

Jeg synes faktisk det hele er blevet alt for billigt.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-09-01 01:21

On Sat, 25 Aug 2001 10:20:47 +0200, "Vaeske" <vaeske@get2net.dk>
wrote:

>Synes du det ?

Det var ironi over dit udsagn.

Men derudover synes jeg, det er forbløffende billigt. Med
telefonregninger, der i en 4-5 år har ligget på mindst 1.000 kr. om
måneden for online-aktiviteter, er priserne ærligt talt bare væltet
ned i forhold til blot 3-4 år siden. Forvalgsnumre gjorde en sjat af
det, men priserne på ADSL er jo virkelig delikate.

Jeg tror, at der er mange, der først er kommet på nettet i løbet af de
sidste par år, og i stedet relaterer ting i forhold til fx en
biografbillet, nogle colaer eller noget, i stedet for markedet selv.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-08-01 08:01

> Jeg mener hvorfor gør TDC så at BB produkterne umuliggøre at jeg kan bruge
> en anden operatør til mit telefoni?

Maksimal udnytte af resurser...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-08-01 08:01

"Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvorfor umuliggøre de så det?

Produktet BB er inklusiv produktet FA
Produktet FA kan kun leveres til folk uden fast forvalg idet det er TDC's
egen rabatordning

--
Martin Højriis Kristensen