Ram igen...
Fra : Uoups

Dato : 23-08-01 10:53

Jeg har lige indkøbe 128 mb ram 2x 64 edo ram..
Når jeg starter maskine op tæller den kun op til 32 mb...
Maskinen er en Fujitsu ergo pro e 452 pentium 120.
med VX chipsæt..
Jeg har opdateret til den nyeste bios version, og ja jeg har tjekket rammen
på en anden maskine der sagtens kan tælle op til de 128
Kan det være noget med chipsættet eller hvad ?????

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-08-01 11:03

"Uoups" <gvir@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har opdateret til den nyeste bios version, og ja jeg har tjekket
rammen
> på en anden maskine der sagtens kan tælle op til de 128

Har du også fortalt Bios at der er kommet mere Ram i maskinen??. Der er lidt
forskel på hvordan de forskellige PC ér optæller Ram. Nogle især ældre PC´er
skal have vide hvilken mængde Ram du har sat i PC éren.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Uoups

Dato : 23-08-01 11:26

Jeg har tjeket bios.. der er ikke nogle mulgheder for at fortælle den hvad
der er af ram..
Den auto update'er lige så snart jeg laver om på ram konfigurationen....
Nu har jeg også prøvet nogle andre ramklodser 2x 16 og der virker det
fint...

Fra : peter-nt

Dato : 23-08-01 18:24

Hvad siger din manual???????:
Der må stå noget om max. ram og fordelt på hvor mange klodser.
mvh peter-nt