Logitech trådløs sort/sølvtastatur
Fra : Dr. Ralph

Dato : 23-08-01 06:44

Min plan er snart at få en sølvfarvet PC park - sølvgrå trackball,
sølvgrå mus, sølvgrå 24' skærm, sølvgrå højttalere - ja selv en
sølvgrå scanner - sølv, sølv, sølv, sølv, sølv................yeahhhh

Hvorfor sølvgrå - fordi det er noget mere charmerende at glo på end
computer beige - hvorfor så ikke kulsort.......fordi støv ses ligeså
hurtigt på kulsort, som Manchester United vinder mesterskaber i
England - altså MEGET og hurtigt !

Støv ses derimod ikke så let på sølvgrå - og så ser sølvgrå sgu' da
egentlig også ret checket ud - derfor er hele min HIFI og TV park
sølvgrå - kræver kun afstøvning 2 gange pr. måned - MAX !

Nu er turen kommet til min PC park - men indtil nu har det været
umuligt at opdrive noget acceptabelt mærkevare tastatur, der bare
tenderede over i det sølvgrå - jeg ved også, at Madsen efterlyste det.

Men check lige Logitech nye trådløse - det ser FANDME FRÆKT UD !
OK - det er ikke ergonomisk - men til gengæld er den trådløse og
optiske mus nu sølvgrå (og ikke blå & sølv) - OK, tastaturet er
kombineret sort og sølvgråt - men for pokker da en lækker udformning -
og en masse dejlige hurtigtaster.....kan ikke vente med at købe det:

http://www.proconsult.dk/katalog/tilb/til-mkj/mkj-key/keyb2002.html

Logitech lover at tastaturets batterier skulle have en levetid på ml.
6-12 måneder (6 AA batterier) ved "normal" brug - ca. 1 times brug
hver dag.
Altså kan hardcore PC nørder regne med, at skulle skfite batterier ca.
hver 2 måned - det er til at leve med.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 23-08-01 08:59

KANONFEDT tastatur! Bare fandens at jeg HAR købt musen (den er mørkeblå og
sølv, hvorfor har jeg den ikke i sort og sølv

Nå, men jeg tror jeg har fundet det jeg har søgt!

Takker!

Jonny.

Fra : Rune Christiansen

Dato : 23-08-01 09:22

Wow .... Det er squ et lækkert sæt, men også lidt dyrt, men det er jo det
man har kontakt med hele tiden, så vi må bare punge ud.

Jeg skal ihverfald ha det, når finanserne tillader det.

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 23-08-01 10:38

ok, det ser for fedt ud!!!! Det vil jeg have

Men et spørgsmål, den trådløse mus der følger med dertil har 800dpi, så
betyder det at selvom den er trådløs og optical at den faktisk er bedre end
den mus jeg har i øjeblikket? Eller skal jeg vænne mig til at i spil, vil
det køre "dårligere" (læs jeg fragger ikke så mange )?

Jeg har i øjeblikket en logitech mouseman wheel og kan ikke finde ud af
opdateringshastighed på den trådløse mus og dpi på min nuværende, nogle der
kan hjælpe?

Skal jeg for at sikre en 800 dpi køre på et specielt underlag eller gør det
ligemeget?

hilsen
Lasse

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 23-08-01 11:15

hmm, har fundet svarene på det jeg søgte ved at lede på google... læste en
del reviews om det.

Pga. sløv opdateringshastighed (omkring 50hz) bliver den ikke anbefalet til
hardcore gamers. Et sted med den "normal" gamer, sagde han at den var fuld
ud fyldestgørende til hans behov.... han testede den bl.a. i serious sam og
var tilfreds med den der. Ellers har resten af anmelderne været tilfredse
med den bare ikke til virkelig hard-core gamers(men de vil jo nok også
hellere have razor boomslang i stedet for...)

Engel

Fra : Jonny Jensen

Dato : 23-08-01 20:11

> Pga. sløv opdateringshastighed (omkring 50hz) bliver den ikke anbefalet
til
> hardcore gamers.

Øhh... En almindelig umodificeret PS2 kører 40 HZ og en USB 125 HZ.... Hvor
kommer de 50 fra?

Dne optiske mus som er med i sættet, som jeg desværre OGSÅ har købt i blå,
er både til USB og PS2, og jeg mener ikke at der er NOGEN tvivl om hvilken
af de to muligheder man vælger...

Jonny.

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 23-08-01 21:09

de 50 hz kom fra et review, der sagde at det var noget logitech havde valgt
at bruge (de havde fortalt ham det på en messe, desuden var der vist også et
white-paper med det et eller andet sted) jeg mener det skete pga. at det
ville kræve for meget af batteriet hvis den skulle opdatere 125 gange i
sekundet, derfor havde de valgt at gøre det ved 50 hz.

fandt lige et link til det:
(http://www.nvnews.net/envy/reviews/cordopt/cordopt.shtml)

Engel

Fra : Jonny Jensen

Dato : 24-08-01 12:32

> [...]
> ville kræve for meget af batteriet hvis den skulle opdatere 125 gange i
> sekundet, derfor havde de valgt at gøre det ved 50 hz.

OK, det var jeg ikke klar over. Jeg ser lidt på det

Jonny.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 23-08-01 13:53

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den mus jeg har i øjeblikket? Eller skal jeg vænne mig til at i spil, vil
> det køre "dårligere" (læs jeg fragger ikke så mange )?

Jeg har Logitechs Wheelmouse optical, og havde før en alm. wheelmouse.
Den eneste forskel jeg har kunnet mærke er i f.eks. counterstrike hvis man
skal vende 180 grader på ingen tid, så kan det ind imellem ske at den
optiske mus ikke kan følge med. Dog synes jeg ikke at det har været et
problem.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Madsen

Dato : 23-08-01 13:43

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev:

> sølv, sølv, sølv, sølv, sølv................yeahhhh

Freak ;)

> Støv ses derimod ikke så let på sølvgrå - og så ser sølvgrå sgu' da
> egentlig også ret checket ud - derfor er hele min HIFI og TV park
> sølvgrå - kræver kun afstøvning 2 gange pr. måned - MAX !

Yeaahhh!

> http://www.proconsult.dk/katalog/tilb/til-mkj/mkj-key/keyb2002.html

Hmm, det tror sgu også jeg vil have!!!
Det passer jo næsten perfekt og mit Logitech Cordless Desktop Pro
er ved at være slidt ned. Har godt nok en blå/sølv optical i forvejen,
men shit happens.

Takker for tippet og det er bestilt. ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 23-08-01 21:46

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev:

> http://www.proconsult.dk/katalog/tilb/til-mkj/mkj-key/keyb2002.html

Du har sikkert allerede være derinde, men der er en nøjere
beskrivelse af det her:
<http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/105>
(Husk cookies=enabled, hvis de ikke allerede er det.)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 24-08-01 04:48

>Du har sikkert allerede være derinde, men der er en nøjere
>beskrivelse af det her:
><http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/105>
>(Husk cookies=enabled, hvis de ikke allerede er det.)

Jeppp........en flash site med info om tasterne og meget andet, ikke ?

Det enste flash demoen mangler at vise, er hvad de 4 taster i øverste
venstre hjørne kan bruges til - håber de kan programmeres til nogle
ofte anvendte programmer.
Ellers så ser hjulet i vemstre side ret interessant ud - gu' ved,
hvordan det kan kombineres med muse-hjulet ?

Og så de 2 knapper lige under hjulet - hvad mon med dem ?

Må indrømme, at jeg sjældent har været så spændt på , hvordan et
tastatur vil virke i sin udformning - og hvad der jo er vigtigst -
hvordan mon tastaturgangen og selve tasterne virker i kvalitet.

Venter i spænding på den første anmeldelse - hér i denne NG !

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Madsen

Dato : 24-08-01 12:24

> Jeppp........en flash site med info om tasterne og meget andet, ikke ?

Jow, jow. Det er den.

> Det enste flash demoen mangler at vise, er hvad de 4 taster i øverste
> venstre hjørne kan bruges til - håber de kan programmeres til nogle
> ofte anvendte programmer.

Ja jeg modtog jo så sættet her til morgen og jeg kan fortælle det er
kræs for både øjne og fingerspidser. Mit største problem lige pt. er
at ramme de rigtige taster. Det er simpelthen noget bøvl når man
kommer fra et ergonomisk tastatur og så til et hvor tasterne ligger
på rad og række. Det virker som om tastaturet er alt for smalt og
hænderne vender forkert, men det vender man sig nok hurtigt til
igen.

Mht. de 4 knapper i venstre side, så ser de sådan her ud:
<http://www.wol.dk/~hijklm/logitech/cordless/venstre_knapper.jpg>
Dem kan man selvfølgelig konfigurere som man har lyst til med en
ny version af Itouch (1.71)

> Ellers så ser hjulet i vemstre side ret interessant ud - gu' ved,
> hvordan det kan kombineres med muse-hjulet ?

Ja det har jeg også undret mig over. Det kan bruges til flere
forskellige ting:
<http://www.wol.dk/~hijklm/logitech/cordless/rullehjul.gif>
Som standard står det til "Mine billeder", men det har jeg ændret
til "Rul vertikalt" i første omgang. Nu virker det så sådan at jeg
kan scrolle med den knap også, så jeg ikke behøver at have fat
i musen.

> Og så de 2 knapper lige under hjulet - hvad mon med dem ?

<http://www.wol.dk/~hijklm/logitech/cordless/rullehjul.jpg>
Knappen "Go" kan du også frit bestemme hvad skal bruges til
vha. indstillingen "Præfiks:" på:
<http://www.wol.dk/~hijklm/logitech/cordless/rullehjul.gif>

Mulighederne med Itouch 1.71 kan ses her:
<http://www.wol.dk/~hijklm/logitech/cordless/itouch.gif>

> Må indrømme, at jeg sjældent har været så spændt på , hvordan et
> tastatur vil virke i sin udformning - og hvad der jo er vigtigst -
> hvordan mon tastaturgangen og selve tasterne virker i kvalitet.

Rent udformningsmæssigt synes jeg det er perfekt, men lige nu
savner jeg den buede form, men er dog ikke et øjeblik i tvivl om
at jeg hurtig vender mig til det.
Der følger også en håndledsstøtte med som jeg har valgt at bruge:
<http://www.wol.dk/~hijklm/logitech/cordless/haandled.jpg>

Tasterne kører dejlig blødt og larmer slet, slet ikke så meget
som de gjorde på mit Cordless Desktop Pro.

Min første overraskelse var at tastaturet nu bruger 4 batterier
frem for 2, som mit gamle kunne nøjes med, men tastaturet
plejer ikke at være det der bruger mest strøm. Musen er nok
værre, men her har jeg valgt at købe en oplader og så køre
på genopladelige batterier. Det kunne jeg også gøre på tasta-
turet, da det er samme størrelse batterier det bruger. (AA)

Det rullehjul der sidder i midten er også ret smart. Frem for at
trykke en knap ned for at skrue op eller ned for lyden, drejer
du nu bare på knappen. Det virker mere naturligt.
Man fik muligheden for at installere MusicMatch som er et eller
andet multimedia-center-halløj, men det har jeg ikke installeret.
Selvom jeg ikke har det, virker Media-knappen ved siden af rulle-
hjulet i midten fint nok. Når jeg trykker på den, får jeg mulighed
for at vælge imellem Windows Media Player og PowerDVD 3.0
som pt. er de eneste medie-afspillere jeg har installeret.

Hvad farverne angår ser det "frækt" ud sammen med en FW-900
i sølvgrå og mørkegrå. ;)
I hvert tilfælde væsentlig "frækkere" end et hvidt eller flødefarvet
tastatur gør. Musen har faktisk nøjagtig samme farvenuancer som
skærmen har:
<http://www.wol.dk/~hijklm/logitech/cordless/farver.jpg>

Det eneste jeg synes er usmart er de blanke overflader bag ved
knapperne i øverste venstre og højre hjørne. Det ser smart ud,
men det bliver næppe nemt at holde fri for fedtede fingre.

> Venter i spænding på den første anmeldelse - hér i denne NG !

Ja, det var så min første oplevelse med sættet. Hvis jeg kommer
på mere eller finder ud af noget nyt, så vender jeg tilbage. :)

Jeg kører forresten Win2000 Pro DK til dem der er i tvivl om det
ville virke under det styreystem, men det gør det altså.

Nu vil jeg op i Bog&idé for at tjekke om jeg kan få et skriveunder-
lag i lysegrå eller hvid så jeg kan få den optiske mus til at køre
ordentlig. Den kører ikke for godt på min hvide melamin-bord-
plade. Det skyldes sikkert de små ujævnheder der er i pladen.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Mogens

Dato : 24-08-01 13:11

Tak for anmeldelsen og de flotte billeder.

Et spørgsmål. Hvad bruges de 4 store knapper oppe i toppen
midt på tastaturet til ? Altså dem der sidder rundt i kanten af
det grå område.

På forhånd tak

Mvh Mogens

Fra : Madsen

Dato : 24-08-01 13:41

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev:

> Tak for anmeldelsen og de flotte billeder.
>
> Et spørgsmål. Hvad bruges de 4 store knapper oppe i toppen
> midt på tastaturet til ? Altså dem der sidder rundt i kanten af
> det grå område.

Det er frem/tilbage i venstre side og play/pause og stop i højre.
Kan bruges når man hører musik-cd'er og ser dvd.

Nu har jeg fået et hvidt skriveunderlag og det ser ud til at virke
fint til musen. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 24-08-01 16:22

> [...]
>at jeg hurtig vender mig til det.
>Der følger også en håndledsstøtte med som jeg har valgt at bruge:

Hold da kæft - det ser sørme godt ud - har du lige haft fat i dit
digicam, hva' ?

Har selv lige købt mit første digicam for nylig - et Fuji 6900 Zoom -
suverænt kamera....men det er jo en anden snak.

>Tasterne kører dejlig blødt og larmer slet, slet ikke så meget
>som de gjorde på mit Cordless Desktop Pro.

Lyder godt, at det ikke lyder af noget :)

> [...]
>ordentlig. Den kører ikke for godt på min hvide melamin-bord-
>plade. Det skyldes sikkert de små ujævnheder der er i pladen.

Rart med en hurtig tilbagemelding.
Tror nu nok, jeg må have det.
Mit problem er, at jeg i sin tid købte den blå/grå logitech optisk
trådløse i computer city, men aldrig tog mig sammen til at åbne pakken
- og nu vil jeg jo gerne levere den tilbage for at få muse/tastatur
sættet - hvor musen jo er i sølvgrå - men computer city får først
sættet om 1-2 måned.......æv

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Madsen

Dato : 24-08-01 16:38

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev:

> Hold da kæft - det ser sørme godt ud - har du lige haft fat i dit
> digicam, hva' ?

Ja, et uundværligt stykke værktøj efterhånden.

> Har selv lige købt mit første digicam for nylig - et Fuji 6900 Zoom -
> suverænt kamera....men det er jo en anden snak.

Jeg købte for et par år siden et Nikon Coolpix 950.
Heller ikke så ringe endda. Nu savler jeg over Coolpix 990, men
det er også en hel anden snak ;)

> Lyder godt, at det ikke lyder af noget :)

Det er skønt og jeg er efterhånden ved at vende mig til at det ikke
er ergonomisk. Jeg kan dog stadig ikke helt finde de rigtige taster
uden at skulle kigge på tastaturet, men om et par dage vil jeg tro...

> [...]
> - og nu vil jeg jo gerne levere den tilbage for at få muse/tastatur
> sættet - hvor musen jo er i sølvgrå - men computer city får først

Jeg har faktisk også en af de blå/grå til at ligge. Overvejer at
sælge den pt. eller også vil jeg bare have den til at ligge som
reserve :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 24-08-01 22:00

> Hold da kæft - det ser sørme godt ud...

Tja, hele dagen igennem har jeg gået og tænkt på hvor meget
smukkere det kunne have været hvis det havde været rundet
eller buet som f.eks. Cordless Desktop Pro er, men lur mig
om en udgave af Optical Desktop ikke kommer i en sådan
udgave om nogle måneder. Det skulle ikke undre mig om det
gjorde.

Jeg har stadig _meget_ svært ved at ramme de rigtige taster,
men kun øvelse gør jo mester som bekendt. Synes bare mine
hænder ligger helt forkert. Nu skal man sidde og klemme
armene sammen for at skrive, hvor de før på Desktop Pro
"faldte" mere naturligt.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 25-08-01 15:49

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> [...]
> <http://www.wol.dk/~hijklm/logitech/cordless/venstre_knapper.jpg>
> Dem kan man selvfølgelig konfigurere som man har lyst til med en

Tja og den driver er allerede forældet, så jeg det ville nok være
smartere at hente denne: (Linket er til den nyeste danske version.)
<http://www.logitech.com/pub/techsupport/keyboards/itouch/172b321da.exe>
- og så bruge den medfølgende driver-cd som frisbee.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.