Lave tekst om til hyperlink
Fra : Niels Kruse

Dato : 22-08-01 23:29

Jeg har lavet en nyhedsafdeling til et sportsite ( www.sbbc.dk),
Min tekst skal anbringes således: <% = LinkTekst("Min Tekst") %>,
men nu er mit problem, at "Min tekst" er : <%=besked%>,
hvordan løser jeg dette (for mig) store problem ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Holbøll

Dato : 22-08-01 23:35

Niels Kruse wrote:

> [...]
> men nu er mit problem, at "Min tekst" er : <%=besked%>,
> hvordan løser jeg dette (for mig) store problem ?

Jeg fatter ikke hvad du mener. Mener du blot <%=LinkTekst(besked)%>? Kan
du ikke prøve at forklare lidt?

--
Anders

Fra : niels kruse

Dato : 23-08-01 06:07

Anders Holbøll wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Jeg fatter ikke hvad du mener. Mener du blot <%=LinkTekst(besked)%>? Kan
> du ikke prøve at forklare lidt?
>
> --
> Anders

Forklaring:
Jeg har dette nyhedsscript, hvor man henter nyheden fra databasen. Denne
nyhed hentes med <%=besked%>, hvor "besked" er defineret et andet sted.
Nu ville jeg gerne have lavet en linkfunktion, der genkender en URL i
teksten. Denne har jeg fundet og den kaldes med <%=LinkTekst("Min
tekst")%>.
Men "Min tekst" er jo i dette tilfælde <%=besked%>, og spørgsmålet er vel
egentlig om hvordan det skal skrives sammen til en funktion.
Niels

Fra : Christian Estrup

Dato : 23-08-01 08:33

Det lyder som om, at netop Anders' forslag:

<%=LinkTekst(besked)%>

- skulle virke.

- Chr