Mangler et script
Fra : Finn Jensen

Dato : 22-08-01 20:13

Hej,

Jeg mangler et lille javascript der kan skjule linjen nede i venstre hjørne,
altså der hvor man kan se hvor linkene fører hen.
Scriptet kunne være ganske simpelt ved blot f.eks. at vise navnet på
hjemmeside.

Har nogen af Jer et sådan script??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : J.C. Voss

Dato : 22-08-01 20:35

fFinn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> Jeg mangler et lille javascript der kan skjule linjen nede i venstre hjørne,
> altså der hvor man kan se hvor linkene fører hen.

onMouseOver=" window.status='jeg dækker over adressen til det link din
mus peger på'; return true;" onMouseOut="window.status=''; return true;

Nogle mennesker anser det for yderst arrogant at bemægtige sig deres
statusbar. Tænk over det en ekstra inden du gør det, og hvordan du gør
det.

--
Jonas @ 11°, 56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-08-01 20:42

J.C. Voss wrote in news:1eyk8kd.26sznf4g8s1yN%jcSPAM@BLOCKvoss.tf:

> Nogle mennesker anser det for yderst arrogant at bemægtige sig deres
> statusbar. Tænk over det en ekstra inden du gør det, og hvordan du gør
> det.

jeps ... jeg plejer normalt at finde et andet sted at bruge mine penge og
tid.

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-08-01 20:41

Finn Jensen wrote in news:KyTg7.20888$Ay1.382607@news000.worldonline.dk:

> [...]
> hjørne, altså der hvor man kan se hvor linkene fører hen.
> Scriptet kunne være ganske simpelt ved blot f.eks. at vise navnet på

Det var dog en ualmindelig mærkelig idé ... :) ... hvad skal det dog gøre
godt for ?

> Har nogen af Jer et sådan script??

Jeg vover lige det ene øje:

<a onMouseOver="window.status='Sorry ... but this is "secret".';return
true;" "href="">Some link</a>

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-08-01 21:39

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev

> Det var dog en ualmindelig mærkelig idé ... :) ...
> hvad skal det dog gøre godt for ?

Helt enig - det er en helt ualmindelig mærkelig idé.

Jeg vil gerne som bruger se hvor et link peger hen - det er det statuslinien
er beregnet til - og jeg har tilbøjelighed til at forlade en hjemmeside
meget hurtigt hvis nogen forsøger at ændre standardindstillingerne i min
browser - og mange har det på samme måde.

--
Allan

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-08-01 05:42

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog en ualmindelig mærkelig idé ... :) ... hvad skal det dog gøre
> godt for ?

Ja det er en mærkelig idé syntes jeg selv. Men der har faktisk være en som
sagde at min side var "amartør agtig" fordi han kunne se hvor linkene førte
hen??

> Jeg vover lige det ene øje:
>
> <a onMouseOver="window.status='Sorry ... but this is "secret".';return
> true;" "href="">Some link</a>

Tak for scriptet
Men kan det laves på sådan en måde at der altid står noget der??. Altås en
tekst f.eks. "Hej med dig" og ikke kun når man med musen kører over et
link??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-08-01 06:44

Finn Jensen wrote in news:b60h7.10414$3q.344654@news010.worldonline.dk:

> [...]
>
> Ja det er en mærkelig idé syntes jeg selv. Men der har faktisk være en
> som sagde at min side var "amartør agtig" fordi han kunne se hvor

sådan noen ska' man ik' høer efter ... :)

> Tak for scriptet
> Men kan det laves på sådan en måde at der altid står noget der??. Altås
> en tekst f.eks. "Hej med dig" og ikke kun når man med musen kører over
> et link??

måske i dit body-tag:

onload="window.status='Hej';" .

... men det vil nok forsvinde, når du har musen over et element på siden.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-08-01 07:25

Thu, 23 Aug 2001 06:41:36 +0200, skrev "Finn Jensen"
> [...]

>sagde at min side var "amartør agtig" fordi han kunne se hvor linkene førte

Det er kun på pornosider, det er amatøragtigt, for det er kun på
pornosider man bruger den slags for at skjule, at man downloader
en eller anden exefil, som ændrer ens standardopkaldsforbindelse
til en eller anden dyr udenlandsk server.

Mere seriøst, det er mere amatøragtigt, at bruge den slags på
seriøse sider ganske lige som »ingen højreklik«, roterende giffer
og blinkende tekst.

med venlig hilsen
Knud
--