computeren "fryser"
Fra : christian

Dato : 22-08-01 19:45

Hej NG

Jeg har et stort problem med min computer, den går ofte i stå når jeg
spiller spil på den (Half-life, Diablo2, Dune Emperor).
Den laver også nogle kedelige bluescreens engang imellem især under
opstarten.
Den skriver ofte noget med vxd og 24x.

Min computer:
256mb ram noname( to gange 128mb)
k7m mb
Athlon 550mhz
quantum fireball lct20 40gb ide
adaptec aha-2940au SCSI controller
Plextor 40x cdrom drev(SCSI)
Plextor4220 brænder(SCSI)
Pioneer DVD-303f(SCSI)
Soundblaster live player 5.1
asus 6800deluxe (geforce256ddr)
pci netkort

Jeg har lige testet rammene og der var ingen fejl.
Jeg har nyeste referencedrivere til grafikkortet.
Jeg har nyeste bios til bundkortet.
Der er ingen bad sectors på hd'en.
Den eneste "konflikt" der kan være er imellem scsicontrolleren og
grafikkortet de deler irq.
Det eneste jeg synes ikke at have prøvet er at installere wdm driverne til
lydkortet, tidligere har jeg dog haft problemer med at installere
forskellige drivere til et lydkort.

Er det sandsynligt at de vil hjælpe?

VH
Christian Haugwitz

Fra : Michael

Dato : 23-08-01 02:48

Hej

Hvor stor er powersupply´en i dit kabinet ?

Hvor varm bliver din cpu ?

Hvordan har du testet rammen ?

Hvis du kan se de del irq, så prøv dog at skifte irq, så det bliver
udelukket !

Hvis de bare ikke vil virke, så prøv at pille så meget ud af computeren som
overhovedet muligt, dvs netkort, lydkort og den slags, så der kun sidder
grafik kort og SCSI controler tilbage, virker det nu ?

Du siger du har testet rammen, men prøv at pille dem ud og rens benene med
rødt viskelædder (det lyder åndsvagt, men der er et specielt slibemiddel i
der er godt og det skal være det gode gamle røde a´la det der sidder i enden
af en blyant.

Held og lotto
Michael

Fra : christian

Dato : 23-08-01 03:21

"Michael" <michael_guldbrand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor stor er powersupply´en i dit kabinet ?

Der sidder en 300watt atx 2,03 strømforsyning

> Hvor varm bliver din cpu ?

Ikke særligt varm da den ikke er overclocket og der sidder to store kølere
på den. Asusprobe påstår at der ikke er problemer.

> Hvordan har du testet rammen ?

Jeg brugte memtest 2.7
> Hvis du kan se de del irq, så prøv dog at skifte irq, så det bliver
> udelukket !
Jeg kan ikke skifte irq, både mit grafikkort og min scsi controller nægter
at flytte sig.

> [...]
> overhovedet muligt, dvs netkort, lydkort og den slags, så der kun sidder
> grafik kort og SCSI controler tilbage, virker det nu ?

Jeg har haft den kørende uden problemer da jeg hverken havde lydkort eller
flere ram i maskinen.

Fra : Michael Just

Dato : 23-08-01 10:08

Jeg har haft noget der minder meget om dit problem. Det var driverne til
lydkortet, der var fucked up. Afinstaller de gamle og installer så de nyeste
du overhovedet kan finde.

Michael

Fra : Michael

Dato : 23-08-01 10:37

Når du så kører uden lydkort og mere ram, så prøv at sætte lykortet i,
bliver den så ustabil er det jo lydkortet der gør et eller andet eller
bliver den først ustabil når du sætter den ekstra ram i ??????

Prøv evt. at skifte slot, altså sæt lydkortet i en anden slot, det kan somme
tider hjælpe, du kan også prøve at flytte SCSI controleren, da det kan den
til at ændre irq.

Kører du win2000 eller XP ???
Gør du det kan det være ACPI delen der driller, da den prøver at styre
irq´erne, men det er ikke alt hardware der er lige glad for det, eks. ville
mit netkort og lydkort ikke virke samme i XP, satte jeg begge dele i frøs
computeren.

Michael