ICQ og sikkerhed i dataoverførsel
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-08-01 17:46

Jeg har lagt mærke til, at ICQ tilbyder, at man kan forbinde via HTTPS-proxy
.... men hvor langt går denne sikring ? Hvor langt skal man væk for at det
man sender ikke kan aflæses ?

Kan beskeder opsnappes inden beskeden når HTTPS-proxyen ... dvs fra mig til
den server jeg angiver ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Anders Brabæk

Dato : 23-08-01 00:50

I det område hvor data er sikret med SSL/HTTPS vil det være meget vanskeligt
at stjæle indholdet. Imidlertid skal du være opmærksom på at selve det at
anvende ICQ er en væsentlig sikkerhedsriciko.

-Anders
www.look-at-IT.com

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-08-01 06:52

Anders Brabæk wrote in

> I det område hvor data er sikret med SSL/HTTPS vil det være meget
> vanskeligt at stjæle indholdet. Imidlertid skal du være opmærksom på at
> selve det at anvende ICQ er en væsentlig sikkerhedsriciko.

det jeg blot har svært ved at gennemskue er, hvor sikringen starter. Så vidt
jeg ved er ICQ peer-to-peer ... dvs alle informationer går ikke igennem en
central server - og hvor ligger certifikaterne så ? Er der et hjemmelavet
certifikat i hver klient - som ICQ så er sat til at godkende pr. default ?

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

Fra : Anders Brabæk

Dato : 24-08-01 00:43

> [...]
> certifikat i hver klient - som ICQ så er sat til at godkende pr. default ?

Der er talrige ICQ exploits til fri download rundt omkring på nettet.

-Anders
www.look-at-IT.com