netværket virker men ikke deling af intern~
Fra : Bent Sørensen

Dato : 22-08-01 17:43

har lige fået proaccess i dag - mit normale netværk mellem 3 pc´r virker
fint, men jeg kan ikke komme på nettet fra de to.

den der virker er en w2000 - de andre w98 - det har virket fint med isdn2
indtil nu

speedstrean 5781 routeren er tilsluttet en hub og derfra går det videre til
de andre pc´r

hvad er galt? - jeg har prøvet at tildele faste ip adresser til de to andre,
men der er ikke rigtig noget der ændre sig

hilsen
Bent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-01 08:16

"Bent Sørensen" <medvind@medvind.dk> wrote in message
> [...]
andre,
> men der er ikke rigtig noget der ændre sig

Er din Winnie98 dåser sat til at få IP via DHCP? I dette tilfælde er
oplysningerne om DNS og Gateway slettet?

Hvis du sætter fast ip på dine maskiner, skal det være i samme ip-segment
som din router (formentlig 192.168.1.0 nettet), desuden skal du tilføje DNS
serverenes ip'er i egenskaberne for TCP/IP samt gateway, som skal være
routerens ip-adresse.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bent Sørensen

Dato : 23-08-01 14:19

der manglede et flueben i DHCP WINS fortolkning!!! - jeg skulle netop ikke
tildele fast IP adresser som TDC´s fok fortalte mig, men netop bede om
automatisk på de to ekstra maskiner med w98 og fast adresse på w2000! - nu
virker det i rigtig godt!!

Bent