Problemer med Cdrwin
Fra : Kåre Andersen

Dato : 22-08-01 17:48

Har fornylig købt ny brænder, en Yamaha crw2100s... den kører sammen med et
scsi-kort (Asus PCI SC875) som tidligere har kørt uden problemer med en
4x-brænder... kan simpelthen ikke få cdrwin til at virke med min nye
brænder.. hver gang jeg starter en brænding kommer den op med følgende
fejlmeddelse før den overhovedet begynder at skrive på cd´en:

Error: "Write" command failed on device 0:3:0
Device contains no disc or is not ready (04H 00h 02h 04h 01h)

Aspi-driverne er installeret korrekt (har checket det med aspichk.exe) og
brændinger i Nero virker perfekt.. Hvad kan problemet være?

MVH

Kåre Andersen

PS: Kører WIN 98 i 2. udgave..

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-08-01 18:33

Hvilken vertion at cdrwin køre du med ?

Brænderprogramerne blivet heletiden opdateret til nye brændere, så det er
muligt at din vertion af cdrwin ikke kender din nye brænder.

Min Yamaha CRW2100 køre fint med cdrwin v. 3.8

Fra : Kenneth S.

Dato : 22-08-01 18:48

Det samme sker for mig en sjælden gang imellem. Det er fordi du starter med
brænde for hurtigt. Vent ca. 10 sek. efter du har lagt cd'en i med at
starte brændingen. Virker for mig og måske kan det løse dit problem.

Kenneth

Fra : Kåre Andersen

Dato : 22-08-01 19:33

Har prøvet det du siger, men stadig problemer... selvom cd´en har ligget i i
lang tid kommer den aldrig i gang med at blive brændt... efter jeg har
trykket start kan man høre drevet går op i omdrejninger, men kun for efter
10 sek. pludselig helt at stoppe hvorefter cd´en spyttes ud og fejlmeddelsen
kommer frem...

MVH

Kåre

Fra : Kåre Andersen

Dato : 22-08-01 19:31

Har prøvet både med den version du snakker om og den helt nyeste... samme
resultat.. har desuden prøvet min brænder hos en ven med cdrwin, da virkede
den som den skulle

MVH

Kåre Andersen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-08-01 22:25

Jamen så er jeg temmelig sikker på at det enten er dit scsi kort som ikke
kan følge med, eller en fejl i dit scsi kabel, start med at købe et nyt Scsi
kabel de kan være temmelig følsomme selv om det hele ser ud til at virke....

Fra : Kåre Andersen

Dato : 23-08-01 11:51

Har bare svært ved at tro det er et hardware problem eftersom Nero brænder
og brænder uden fejl.... Hælder mere til at cdrwin mangler nogen drivere
el.lign. som Nero har... men hvilke ved jeg ikke, mine aspi-drivere funker
jo som de skal..

MVH

Kåre